Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal merkes å miste lappen. Kommer an på hastigheter og antall ganger du har blitt tatt.. Står vel noe hos vegvesenet kanskje? Vil tippe 6mnd - 1 år..

Skrevet

Fotoboks er absolutt noe du kan kverulere med, si at du ikke vet om det er deg, at du har lånt bort bilen i det siste osv, så blir du kalt inn og må se på bilde, nekt for at det er deg, så blir det en vurdering, hvis du har andre klær, annen hårfrisyre osv så vil de trolig si at det ikke er deg, og sende deg ut igjen med lappen i behold, da fotoboksbilder ikke er de klareste og beste bildene i verden akkurat;)

Skrevet
Fotoboks er absolutt noe du kan kverulere med, si at du ikke vet om det er deg, at du har lånt bort bilen i det siste osv, så blir du kalt inn og må se på bilde, nekt for at det er deg, så blir det en vurdering, hvis du har andre klær, annen hårfrisyre osv så vil de trolig si at det ikke er deg, og sende deg ut igjen med lappen i behold, da fotoboksbilder ikke er de klareste og beste bildene i verden akkurat;)

Er du helt sikker på det du sier?

For det første. Låner du bort bilen din, plikt du alltid å vite hvem som fører den. Det er ikke sånn at du bare kan si du ikke vet hvem det er, og bare slippe unna med det.

Dessuten, jeg har sett tre bilder av meg fra fotobokser, og alle tre har vært like klare. Kunne ikke diskutert på noen av dem, selv om to av dem var sort hvite og tatt i mørket.

Jeg prøvde å nekta en gang, pga at bilen viste feil på speedometeret. Da ville de ha inn bilen og måle, og ville anmelde meg for ikke bruk av belte, pluss bruk av håndholdt mobil.

De ser det rent utrolige på de bildene.

Du mister den 3 måneder ja.

Skrevet

Er du helt sikker på det du sier?

For det første. Låner du bort bilen din, plikt du alltid å vite hvem som fører den. Det er ikke sånn at du bare kan si du ikke vet hvem det er, og bare slippe unna med det.

Dessuten, jeg har sett tre bilder av meg fra fotobokser, og alle tre har vært like klare. Kunne ikke diskutert på noen av dem, selv om to av dem var sort hvite og tatt i mørket.

Jeg prøvde å nekta en gang, pga at bilen viste feil på speedometeret. Da ville de ha inn bilen og måle, og ville anmelde meg for ikke bruk av belte, pluss bruk av håndholdt mobil.

De ser det rent utrolige på de bildene.

Du mister den 3 måneder ja.

Jeg fikk to forelegg i posten fra to fotobokser etter hverandre på en bil jeg hadde solgt som ikke var blitt omregistrert enda.

Der holdt det å ringe å fortelle dem at det ikke var jeg som kjørte og at jeg ikke visste hva nye eier het.

Skrevet

En kamerat gjorde dette, og slapp unna, så jeg vet det går ann, men det kommer nok ann på hvor fortrolig du gjør det, og sikkert hvilket humør politibetjentene er i ;)

Skrevet
En kamerat gjorde dette, og slapp unna, så jeg vet det går ann, men det kommer nok ann på hvor fortrolig du gjør det, og sikkert hvilket humør politibetjentene er i ;)

Da skal du være veeeldig heldig med hvem du treffer, og hvor mye arbeid politiet er villige å legge i det. Som sagt var han nok veldig heldig.

Skrevet
Men det var vel sendt inn melding om eierskifte?

Har du ikke sendt inn den i forkant, har du jo vært godtroende og antageligvis utrolig heldig.

Det var litt kluss med eierskiftet siden første kjøper hevet kjøpet etter at jeg hadde levert inn del 2 av vognkortet.

Han måtte skrive under på del2 når han fikk nytt vognkort i posten og sende til meg så jeg fikk gitt det til ny eier.

Den nye eieren ventet selvsagt med å levere det inn etter at han hadde blitt knipset i to fotobokser.

Bøtene gikk først til han som hadde hevet kjøpet siden bilen sto registrert på han. Når han nektet på at det var han som hadde kjørt, gikk bøtene til meg.

Hvis man vil vri seg unna en fotoboksbot, er nok det greieste å si at bilen har vært til salgs og at det har vært mange innom og prøvekjørt. De kan ikke forvente at du skal notere navn på alle som prøvekjører bilen ifbm salg.

Skrevet

Da skal du være veeeldig heldig med hvem du treffer, og hvor mye arbeid politiet er villige å legge i det. Som sagt var han nok veldig heldig.

han var nok heldig ja ;) og i kombinasjon med å være sykt flink til å snakke seg ut av ting, så klarte han det ;)

Skrevet

Må si at jeg er imponert over produktene P21S og Iron-X.

Prøvde litt på innsiden av framfelgene til e30en idag, de har fått klint ett helt sett med bremseklosser inni seg.

Utgangspunktet:

IMG_9939.jpg

IMG_9940.jpg

Første runde med P21S og felgbørste:

IMG_9941.jpg

IMG_9942.jpg

Resultat av runde 2 med P21S

IMG_9943.jpg

Iron-X etter ca 10 sek virketid:

IMG_9944.jpg

Sluttresultat etter at Iron-X hadde fått virke i 10 min:

IMG_9946.jpg