fish Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Survival of the sickest... Det finnes en liten krabat som heter Dicrocoelium Dentriticum. Det er en bitte liten mark som primært lever i sauelever. Som befinner seg i levende sau vel å merke. Ikke bare sau, stort sett de fleste planteetende dyr. Vel, ormen må finne en ny sau til barna. Og det er her det "syke" begynner. Ferden tar til. Ormen legger eggene sine og håper på det beste. Eggene blir ført ut i friluft med sauens avføring, hvor de ligger og venter. Etterhvert kommer en snegle som livnærer seg på sauens etterlatenskaper. Den får i seg egg i tillegg, som etterhvert klekkes inne i sneglen. De nyfødte små blir senere utsondret sammen med slim fra den intetanende sneglen. Og hvem er det som har snegleslim på menyen? Riktig, en maur kommer forbi og spiser snegleslimet sammen med markebarna. Nå sitter det en gjeng med tenåringer i en maur og vil finne seg en sauelever. Det er fremdeles en lang vei å gå. Markene vokser og utvikler seg inne i mauren. En av dem finner veien til hjernen og begynner å manipulere nervesystemet. Og dermed begynner moroa. Plutselig begynner mauren å utvise en merkelig oppførsel. Når kvelden kommer, tar den tjuvperm fra kolonien sin, finner seg et passende gresstrå og klatrer til topps. Der blir den sittende og vente. Dagen etter klatrer den ned igjen som om ingenting har skjedd, og utfører sine daglige gjøremål. Neste natt gjentar den sitt suicidale stunt med et nytt gresstrå. Etterhvert kommer en gressende sau forbi, og mauren blir sauemat, sammen med gresstrået og et par overlykkelige representanter for arten Dicrocoelium Dentriticum, som finner veien fra sauens fordøyelsessystem til leveren. Kult?
fish Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Ryan Keen, denne artisten hadde jeg ikke hørt om før jeg logget meg på iTunes Festival. Live konserter i hele September, flere store kjente og ukjente artister live fra ett konserthus i London. Kan lastes ned via iTunes på iPhone/iPod/iPad/iTv osv... De fleste gigs kan streames live, og er det noe du har gått glipp ligger dem tilgjengelig som opptak. Vel det var ikke det jeg ville fortelle om, men om Ryan Keen. Hørte på hans gig nå i helga og mellom ett par av låtene fortalte han om en ulykke han hadde vært i. Som gitartist og sanger er hendene og stemmen verktøyet i en artists liv. Ulykken kunne ha satt en stopper for Ryan's karriere. Man fryktet det værste. Som statusoppdateringen på facebook viser, så det ille ut. Etter ulykken har han holdt ca 150 konserter. Legger ved noen "dårlige" YouTube-klipp, så skjønner dere på gitarspillingen hvorfor Ryan er veldig avhengig av å ha to velfungerende hender... (Klipp under utklipp fra facebook).
fish Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Seriøst? Jepp... Bare å google. Jeg skrev det ikke selv, hadde lest om dette. Googlet litt og fant en tekst jeg kunne bruke. Det meste er på engelsk. (Ja, jeg jukset..) Men likevel, dere har lært om noe dere ikke visste om, noe som er ganske utrolig.
wicky124 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Næææh...er andre ting å gjøre her i harstad.....
fish Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Næææh...er andre ting å gjøre her i harstad..... Haha.. Den får du dra lengre på landet med. Har bodd i Harstad i 30 år, så mye er det ikke å gjøre der....
wicky124 Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Ååå joda..fikk levert gressplen på døra...nok å henge fingrene i nå vettu
Tzunami Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Da var sedanen eugodkjent, og snart klar til overlevering til ny eier! gruer meg
VegarVS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 jaja, men du ble kvitt den fort da, alltid godt det, når man skal selge bil!
Tzunami Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Det er sant! gik overraskende fort å "bli kvitt" den! nye eier gleder seg mildt sagt skal hente bilen etter jobb, legge om nye dekk, og sende den avgårde bilen er også hevet en cm, men nesten ikke til å se i front, fra siden ser man det bedre, får vel legge ut et par "siste-bilder" i ettermiddag
RS-Heggem Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Ååå joda..fikk levert gressplen på døra...nok å henge fingrene i nå vettu No offence, men jeg kunne tenkt meg å sett deg som gartner wicky!
asv Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Ligget syk siden fredags kveld, nå var det på tide å prøve seg i en forelesning.. dopa meg ned og bedt til kloakkgudene om styrke.. satt meg helt helt bakerst og innsett at tiden kanskje ikke var heeelt moden likevel.. Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk 2
VegarVS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Reiser til Stavanger i morra så da får jeg testa Mini`n på en ordentlig langtur! bare å tute å vinke/blinke om det skulle være noen som kjenner meg igjen
Marius2002 Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Hva kunne man brukt datamaskin til i 4. Til Napoleonskrigene (ca 1800). 5. Til den industrielle revolusjon i 1850 6. Til den annen verdenskrig (1939-1945) ??? Står helt fast...
Anbefalte innlegg