haybimmsen Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Håpe det går fint, leita som eff etter firhjulsseddelen min:s blir nåkk å rive av gulfilmen + sette på org potta.
RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Er ikke lenge sia det var en tråd om emnet her..Edit: Der fant jeg den! http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... hilit=11cm Desverre, jeg må skuffe deg. Jeg godkjente bilen min etter dette trådte i kraft, og det er 11cm som gjelder sålenge det ikke står sort på hvitt i papirene som følger senken din. Isåfall går dem jo imot sine egne retningslinjer.. Sist jeg "krangla" med bt hadde jeg med meg laminerte paragrafer, det fungerte fint! Pr dags dato har jeg regelverket som omhandler arbeidslys liggende i hanskerommet på Ladaen. Laminert seff! Nei, de går ikke imot sine egne rettningslinjer. Det står i papirene deres at det er slik det skal utføres. Jeg klaget til dem, og forklarte jeg ville se den nye paragrafen som fortalte om denne retningslinjen deres, og den fikk jeg med meg hjem. Og det er viktig å tenke over at om du slipper den ned til de angitte 8cm opp til laveste faste punkt, så står det angitt i TÜV papirene dine minstemålet fra senter felg til topp av hjulbue. Gjelder både forran og bak. Dette viste ikke jeg, så jeg skrapet meg over løftebordet deres med 8cm (som var tillatt på et sted på papirene mine, samt den nye regelen til svv) opp til laveste faste punkt, men avstanden fra senter felg til hjulbue var 1cm for lite. I premie for det fikk jeg rygge ut av porten, skru av skiltene mine, og kjøpe meg prøveskilt (for 3 dager)
Janthomas Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 http://www.ta.no/motor/article6240083.ece Må være perfekt for tulletråden! Om dette blir lovlig så kommer det vil til å sprute litt felger og fangere for enkelte ville jeg tro?
awt Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Skal ikke ettermontere isofix... Om jeg kjøper E38 så har ikke denne fester bak seteryggen for å ettermontere.. Derfor er det "enklest" med en base den første tiden..etterhvert blir det jo lett uansett siden ungen kan stå selv, og ikke trenger å fraktes i bilstol etc... Nei..får lete litt videre til en bra løsing...selv om bare basen koster 2-3k... Vårt sete kostet 1199,- inkl. base og er blant testvinnerne. I tillegg er det det desidert letteste setet også. Riktignok på tilbud, men det tilbudet kommer ganske ofte i løpet av året.
S.Hafsmo Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 http://www.ta.no/motor/article6240083.eceMå være perfekt for tulletråden! Om dette blir lovlig så kommer det vil til å sprute litt felger og fangere for enkelte ville jeg tro? Disse er geniale. Håper dem bytter ut alle de helsikes understellsdødarene med disse. Er jo bare å holde fartsgrensen, så kan du kjøre så lav bil du bare ønsker. Samt at du slipper den enorme slitasjen som oppstår når kjærringa aldri reduserer hastigheten over fartsdumpen fordi "det kjennes jo nesten ikke".
RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 http://www.ta.no/motor/article6240083.eceMå være perfekt for tulletråden! Om dette blir lovlig så kommer det vil til å sprute litt felger og fangere for enkelte ville jeg tro? Disse er geniale. Håper dem bytter ut alle de helsikes understellsdødarene med disse. Er jo bare å holde fartsgrensen, så kan du kjøre så lav bil du bare ønsker. Samt at du slipper den enorme slitasjen som oppstår når kjærringa aldri reduserer hastigheten over fartsdumpen fordi "det kjennes jo nesten ikke". Det tragiske er vel at muligens må kjærringa oppleve det noen ganger før hun skjønner det..
Janthomas Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 http://www.ta.no/motor/article6240083.eceMå være perfekt for tulletråden! Om dette blir lovlig så kommer det vil til å sprute litt felger og fangere for enkelte ville jeg tro? Disse er geniale. Håper dem bytter ut alle de helsikes understellsdødarene med disse. Er jo bare å holde fartsgrensen, så kan du kjøre så lav bil du bare ønsker. Samt at du slipper den enorme slitasjen som oppstår når kjærringa aldri reduserer hastigheten over fartsdumpen fordi "det kjennes jo nesten ikke". ja, det er jo forsåvidt sant! men om det er en ulykke, fødsel eller noe sånt, du skal kjøre i hu og hast til sjukehuset som mange gjør selv, så kan det jo bli både sprengte dekk osv? vet ikke hvor dype disse er men så da ut som en 10-15cm?
S.Hafsmo Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Det tragiske er vel at muligens må kjærringa oppleve det noen ganger før hun skjønner det.. Hehe, hu får bare kjøre Blazeren, så det går fint. Er billige dempere og opphengsdeler på disse.
RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Er nok tryggere enn kw og schnitzer..
Jordfræsar Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Jeg liker 177 hester'n Denne bilen er solgt ny i Norge og har da som de fleste andre 163hk.. Regner med det er samme motor med annet oppsett for å spare avgifter? Jepp. Min kom med 177 org i 08 før de nedjusterte i 09. Man kan betale et mellomlegg på 7-8 tusen tror jeg det var, så får du 177hk. Men kan også nevne at du får en større turbo på 320 kontra 318. Så det er litt forskjell på motorane
wicky124 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Skal ikke ettermontere isofix... Om jeg kjøper E38 så har ikke denne fester bak seteryggen for å ettermontere.. Derfor er det "enklest" med en base den første tiden..etterhvert blir det jo lett uansett siden ungen kan stå selv, og ikke trenger å fraktes i bilstol etc... Nei..får lete litt videre til en bra løsing...selv om bare basen koster 2-3k... Vårt sete kostet 1199,- inkl. base og er blant testvinnerne. I tillegg er det det desidert letteste setet også. Riktignok på tilbud, men det tilbudet kommer ganske ofte i løpet av året. aah...da er det jo ikke så ille..de jeg har sett på kosta 5k med base og stol...dyre saker... pluss barnevogn til 11k.... med alt ekstrautstyr...
Jordfræsar Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Stikk til tyskland og kjøp vogn, så tar du en snartur innom BMW fabrikken med mer Deal breaker!
noekult Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Sett en god del BMWer i Islamabad. F01, E60 525i, nyeste typen X3 osv. Veistandarden her er faktisk veldig høy, 4 felts på alle hovedveier samt langt mer sivilisert trafikk. Her skal jeg flytte hvis jeg en dag skal tilbake til hjemlandet Veldig mange pene jenter også, med langt mer avslappet forhold til klær, frisk pust!
Nytern Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Atte du RS-Heggem, jeg har en overraskelse til deg
Anbefalte innlegg