Larsgunnar Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Jeg har faen meg klart å ødelegge gjengene på ene styrekula mi, ennå jeg har hatt umbrakopipe oppi umbrakosporet, og bare banka til med hammer. Jævla dritt. Blir brukt tæsje neste gang!!
flonoen Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Prøver mye rart jeg, og av og til går det seg til, men det er mest tilfeldigheter tror jeg. Bytta vannpumpe på m3'en, det brukte jeg flere mnd på! Og når jeg leser diy på nettet der folk skriver at en slik jobb som eg har kuka med i flere dager tar 15-20 minutter, blir eg så sint at eg får lyst til å spore opp jævelen og ringe han for å si "FUCK DEG om det der tar 20 minutter, da har du isåfall skrudd på en flett ny bil som har lagt nedsunket i wd40-lake i 2 uker!" hvordan patent er det på m3 motoren da?. går grisefort og lett på m50-m52 værtfall:P . sku ut alle boltene og skru inn 2 bolter i de ekstra hulllene på vannpumpa så spretter den ut som bare faen Det er ikke så veldig tungvindt patent, men sleit noe jævlig med å løsne viskosekoblinga. Så var det drit å komme til ene bolten bak triggerhjulet, fant ut etterpå at det var en utsparing på hjulet slik at man skulle komme til med pipe fra forkant. Jeg sto med fastnøkkel fra sida og måtte løsne 3 grader om slengen før jeg måtte somle fram i blinde nytt grep.
Robkill Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Hmm, er den så vanskelig da? Holde fast reimhjulet, så skru av vifta med en vannpumpetang? Viktig å huske på at den er links men.
Jørgen Lie Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Jeg har faen meg klart å ødelegge gjengene på ene styrekula mi, ennå jeg har hatt umbrakopipe oppi umbrakosporet, og bare banka til med hammer. Jævla dritt.Blir brukt tæsje neste gang!! Mye bedre å ha to stk liggende, en til hver side. Koster 300kr elns på GS..
Nytern Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Noen fra Gjøvikområdet her? Ble kontaktet av en snål kar fra Hunndalen Auto i går, han vil bytte en haug felger jeg selger mot en E34 touring.. Vel, han klarer ikke å ta bilde® av bilen enda han har drevet bilverksted i 20år?! Har googla karen, han er jo regga med enkeltmannsforetak med adresse Hunndalen så det hadde vært veldig interessant om noen bodde i nærheten og kunne oppsøke adressa sjappa visstnok ligger på. Der skal forresten også bilen stå. STRØKEN ifølge karen, jeg tviler
flonoen Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Hmm, er den så vanskelig da? Holde fast reimhjulet, så skru av vifta med en vannpumpetang? Viktig å huske på at den er links men. Jeg måtte denge løs 200 ganger med hammer på skiftenøkkelen før det løsna. Varierer sikkert veldig.
M|Fjeld Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Driver og kobler et sett med fjernlys på merca nå og trenger litt hjelp! Lysene aktiveres når fjernlysene(på bilen) tennes, men da ryker sikringa tvert. Må jeg ha større sikring eller er det jeg som har kobla feil? På rele står plussen på "30", minus på "87", fjernlysene på "86" og bryteren på "85".. Er dette riktig? Meg og elektrisitet går ikke overens
flonoen Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Er det ikke et lite skjema/forklaring på reléet? http://www.kenmood.com/bildemappe/images/lysrele.JPG
Robkill Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Driver og kobler et sett med fjernlys på merca nå og trenger litt hjelp! Lysene aktiveres når fjernlysene(på bilen) tennes, men da ryker sikringa tvert. Må jeg ha større sikring eller er det jeg som har kobla feil? På rele står plussen på "30", minus på "87", fjernlysene på "86" og bryteren på "85".. Er dette riktig? Meg og elektrisitet går ikke overens 85 jord (ikke negativ pol), kobles f.eks i skrufestet til releet 86 Styrestrøm fra bryter (+12V) 87 UT til ekstralys/annet utstyr (+12V) 30 Positiv pol (12V) fra batteriet, via sikring Edit: Eller titt på tegningen til flonoen
wicky124 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Noen fra Gjøvikområdet her?Ble kontaktet av en snål kar fra Hunndalen Auto i går, han vil bytte en haug felger jeg selger mot en E34 touring.. Vel, han klarer ikke å ta bilde® av bilen enda han har drevet bilverksted i 20år?! Har googla karen, han er jo regga med enkeltmannsforetak med adresse Hunndalen så det hadde vært veldig interessant om noen bodde i nærheten og kunne oppsøke adressa sjappa visstnok ligger på. Der skal forresten også bilen stå. STRØKEN ifølge karen, jeg tviler Si at du vil bytte, men han må komme ned med bilen til deg
FredrikE24 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Da var det Elektrisk radioantenne på mercedesen igjen Må si det ser jævlig bra ut når man setter på tenninga og en 1,2 meter lang pisk stiger til værs
wicky124 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Samme greia med jaggen jeg hadde... ENORM antenne...
Fredrik 90 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Jeg vil også ha en sånn antenne på E34en min
FredrikE24 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Det vil da si at Relekontakten sitter mellom 30 og 87 (NO og COM)(Her sitter selve bryte funksjonen et relle har, 85 jorder du hvor som helst du vil, bare ikke over til en annen bil 86 er spenning du tilfører releet for at det skal trekke til(feks. en liten lask fra relleet som sitter for fjernlyset allerede) og lager kontakten mellom 87 og 30. Hvor mange watt er lysene du skal ha på? Tenker iforhold til strømtrekk og sikrings dimensjonering.
Kjexx Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Wicky.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37277291
Anbefalte innlegg