316 Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8341618 Hvor kjipt føles dette, tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Var hos fettern min i sted. Han er en av sjefene på Get, får hjemmenett påspandert... Han får 25 Mbit ned, jeg er heldig om min vanlige Telenor bredbånd klarer 1 Mbit... Fy faen, 720p filmer ned på typ under 5 min! Hahaha, sykeste jeg har sett av nedlastningshastighet...! Forøvrig; kjørte CRXen opp. Han satte sønnen sin (3 år) i baksetet. Herregud som han smilte Holdt for øra pga lyden, men smiiilte så det holdt Jeg vil også ha kids jeg kan ta med på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Jeg har seriøst blitt skremt i forelskelse nå! ALLE burde på muligheten til å kunne kjøpe sin egen e39 M5! <3 *drømmesegbort* har en utenfor og 2 e30 med s62 m5 motor inni garasjen Dog er den litt redusert nå den som står ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Var hos fettern min i sted. Han er en av sjefene på Get, får hjemmenett påspandert... Han får 25 Mbit ned, jeg er heldig om min vanlige Telenor bredbånd klarer 1 Mbit... Fy faen, 720p filmer ned på typ under 5 min! Hahaha, sykeste jeg har sett av nedlastningshastighet...! Jeg har selv 50mb\s ned , helt ålreit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Var hos fettern min i sted. Han er en av sjefene på Get, får hjemmenett påspandert... Han får 25 Mbit ned, jeg er heldig om min vanlige Telenor bredbånd klarer 1 Mbit... Fy faen, 720p filmer ned på typ under 5 min! Hahaha, sykeste jeg har sett av nedlastningshastighet...!Forøvrig; kjørte CRXen opp. Han satte sønnen sin (3 år) i baksetet. Herregud som han smilte Holdt for øra pga lyden, men smiiilte så det holdt Jeg vil også ha kids jeg kan ta med på tur. Hvor bor du? Om det er borettslag har vel borettslaget avtale med Telenor om 1Mbit(helt typisk), evt. er du såpass langt unna sentralen der DSLAMen står at du ikke får rare hastigheten, her kommer fiber til sin rett. Er stadig fler og fler bygårder i Oslo hvor fiber legges ved oppgradering. Nyeste feltet nå er vel på Majorstua såvidt jeg vet. Telenor tviholder på det gamle kobberanlegget sitt og vil ikke oppgradere på det gamle, forståelig nok for det tjener dem lite/ingenting på, men det kommer stadig nye modulasjonsteknikker som de tar i bruk som høyner hastigheten betraktelig, dog er hastigheten ikke synkron, noe man får med fiber til heimen. Da fadern jobba i Kabel-Tv bransjen var vi den ene av de to private husstandene i Norge som hadde 13Mbit over coax(med tillatelse selvfølgelig på grunn av Telenors monopol den gangen som kun leverte analogt og ISDN Grunntilknytning til private husstander og ISDN Utvida tilknytning til bedrifter(30x64kb/s, ca. 2mbitlinje)) Dette som et testprosjekt. Dette var vel i 1993-1994 Det var vel først når monopolet ble oppløst at ADSL kom på banen for å holde på kundene når andre også fikk slippe til. Et selskap som først leverte 10/10 linje i Oslo(til svæææært lav pris) var Bredbåndsfabrikken, men dette selskapet fikk ingen stor suksess, ingen var vant til så raskt nett til så lav pris samt fast oppkobling(ikke tellerskritt) mange mente det var for godt til å være sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Har selv den 70 linja. Får faktisk det de leverer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 http://www.l-a.no/nyheter/article8042.ece dette er vel ikke helt lov ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Takk for råd, folkens Det ordna seg etter at jeg reinstallerte heila skiden.. Ikke at jeg skjønner hvorfor, innstillingene mine lå jo lagra i routeren fra før.. Jaja DD-wrt var mye av grunnen til at jeg handla akkurat denne routeren, den heter så mye som WRT160NL mener jeg. Ikke at jeg kan mye om sånne ting, men en datakyndig kompis anbefalte nettopp denne pga støtte for dd-wrt Har 30/30 her og betaler 549,- pr mnd. Sikkert dyrt, men her på landet kjenner vi ikke til noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Hmm... Nettet mitt har en dårlig dag gitt... ligger vanligvis på 98-99 Fant ut at routeren min bare leverer rundt 40 over trådløst, men skal vel overleve det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Hvilken mutter er dette?[ Bilde ] Det er en Torx mutter [ Bilde ] [ Bilde ] Takker du!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Var hos fettern min i sted. Han er en av sjefene på Get, får hjemmenett påspandert... Han får 25 Mbit ned, jeg er heldig om min vanlige Telenor bredbånd klarer 1 Mbit... Fy faen, 720p filmer ned på typ under 5 min! Hahaha, sykeste jeg har sett av nedlastningshastighet...! Jeg har selv 50mb\s ned , helt ålreit Haha, sykeste HD-filmer går tregt ned hos meg, men jeg lagrer alle filmene på harddisk da, så det er like greit at jeg kvier meg for å laste ned slik oppløsning... Sparer jo penger på harddisk-plass Var hos fettern min i sted. Han er en av sjefene på Get, får hjemmenett påspandert... Han får 25 Mbit ned, jeg er heldig om min vanlige Telenor bredbånd klarer 1 Mbit... Fy faen, 720p filmer ned på typ under 5 min! Hahaha, sykeste jeg har sett av nedlastningshastighet...!Forøvrig; kjørte CRXen opp. Han satte sønnen sin (3 år) i baksetet. Herregud som han smilte Holdt for øra pga lyden, men smiiilte så det holdt Jeg vil også ha kids jeg kan ta med på tur. Hvor bor du? Om det er borettslag har vel borettslaget avtale med Telenor om 1Mbit(helt typisk), evt. er du såpass langt unna sentralen der DSLAMen står at du ikke får rare hastigheten, her kommer fiber til sin rett. Er stadig fler og fler bygårder i Oslo hvor fiber legges ved oppgradering. Nyeste feltet nå er vel på Majorstua såvidt jeg vet. Telenor tviholder på det gamle kobberanlegget sitt og vil ikke oppgradere på det gamle, forståelig nok for det tjener dem lite/ingenting på, men det kommer stadig nye modulasjonsteknikker som de tar i bruk som høyner hastigheten betraktelig, dog er hastigheten ikke synkron, noe man får med fiber til heimen. Da fadern jobba i Kabel-Tv bransjen var vi den ene av de to private husstandene i Norge som hadde 13Mbit over coax(med tillatelse selvfølgelig på grunn av Telenors monopol den gangen som kun leverte analogt og ISDN Grunntilknytning til private husstander og ISDN Utvida tilknytning til bedrifter(30x64kb/s, ca. 2mbitlinje)) Dette som et testprosjekt. Dette var vel i 1993-1994 Det var vel først når monopolet ble oppløst at ADSL kom på banen for å holde på kundene når andre også fikk slippe til. Et selskap som først leverte 10/10 linje i Oslo(til svæææært lav pris) var Bredbåndsfabrikken, men dette selskapet fikk ingen stor suksess, ingen var vant til så raskt nett til så lav pris samt fast oppkobling(ikke tellerskritt) mange mente det var for godt til å være sant. Jeg bor på Carl-Berners plass, grenseland Hasle. Han bor på "Gamle Stovner", vis a vis Stovner... Ja, jeg husker Bredbåndsfabrikken. Og ja, jeg var også en av skeptikerne som trodde at det tilbudet var for godt til å være sant... Får se hva jeg gjør i fremtiden, så akkurat at prisene på oppgraderte hastigheter har gått endel ned siden jeg sjekket sist (Telenor)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Skumparty! [ Bilde ] tror jeg så denne i oslo i helgen...fredag kveld... ved national.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Gleder meg til hjemturen i dag! men tror det kommer til å bli lange 17-18 timer i bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Vil ha bilde ! Kjør forsiktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Kommer flere bilder og ja, skal kjøre forsiktig! denne skal tas godt vare på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg