Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm e92en min begynte å fuske noe jævlig på morgningen, plutselig kom det opp en gul motor lampe som begynte å blinke så forsvant den 10 sekunder etterpå å bilen oppførte seg normalt, har den fått kulde sjokk?

Artig det greiene der...

Da er det coil, plugg eller dyser som skal skiftes. Det kan du skrike ut 3x hurra.

Fikk gjort det på min senest for 1 mnd siden. Da skiftet dem en coil og 3 dyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av det samme på min når det var veldig kadt for en vinter siden, den fuska og lugga litt ved gasspådrag men kun i mellom 1500 og 2000 rpm :) Var vist kun partikelfilteret som renset seg og jeg ble bedt om å ta en lengere kjøretur. Etter det dukket det aldri opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av det samme på min når det var veldig kadt for en vinter siden, den fuska og lugga litt ved gasspådrag men kun i mellom 1500 og 2000 rpm :) Var vist kun partikelfilteret som renset seg og jeg ble bedt om å ta en lengere kjøretur. Etter det dukket det aldri opp igjen :)

Får håpe det kun er det, men jeg hadde allerede kjørt i 40 minutter da den plutselig begynte å lugge da, så blinka motor lampa 10 ganger så forsvant den og bilen oppførte seg fint igjen :P

Men lurest og ta en diagonose uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først begynte min å herje helt vanvittig. Gikk urent på tomgang, lugga når jeg gassa på. Spesielt fra ca 1500-2500 rpm. Over 4-5 ble den fin igjen.

Lampa blinka noen ganger og ble borte.

Så kom den for godt. Noen dager var den tilogmed borte, og jeg merka ikke noe gærnt med bilen, før den bestemte seg for å kødde igjen.

Dette skjedde mens jeg var innenfor garanti tiden, men har og kommet tilbake når jeg ikke hadde garanti igjen på bilen. Men samme problem dukket jo opp, og tar jeg ikke feil, så er det vel 1-3 års garanti på delen dem skifter. Men det med at dysene kødda seg til, regna jeg med at jeg måtte betalt godt for. Men det kom på garanti det og, iom at jeg hadde hatt så mye tull med bilen på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ett kjent problem på bensinmotorene at man bytter plugger og coiler , gjerne når det begynne å bli kaldt.. avogtil dyser også.. dette har vi som lagervare hos oss :)

Dyser på bensinmotorer?? Jeg trodde det var svært uvanlig med problemer med dette uansett bilfabrikat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva er du ute etter da? Kan jo alltids kjøpe noe jeg kan selge videre :lol:

Leter meg snart grå etter skinninteriør til E30`n.. Det er værre enn å lete etter nåla i høystakken. Når det en gang dukker opp noe i Tyskland, så sender de ikke til Norge så klart.. Blir så oppgitt :(

Var forresten en tur ute med E30`n i dag. Fikk klaska på noen bumpstops bak, slik at ikke buene blir rassert.

Tar meg selv i å ALLTID ha vinduet åpent når jeg kjører E30 med 6`er... Uansett temp nesten.. Kjører på full gass på varmeapparatet, max varme og varme kunn i gulv og opp.. Da skal det mye til før at det blir kaldt, selv om vinduet er oppe :lol:

Har sendt deg ei melding på face :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ett kjent problem på bensinmotorene at man bytter plugger og coiler , gjerne når det begynne å bli kaldt.. avogtil dyser også.. dette har vi som lagervare hos oss :)

Dyser på bensinmotorer?? Jeg trodde det var svært uvanlig med problemer med dette uansett bilfabrikat..

er tilfelle! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kontor rett ved siden av folkets kebab.. kjørte forbi der på vei til kiwi (er sunn for tiden) så så jeg lille søte femmern med SAD-skilter så delvis gjemt bak trafoen..eller returpunkt..hmm..ett eller annet stort og grønt kasse-aktig iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...