Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor det selges billige fliser?

Right tail flies eller hva de reklamerer for på radioen :P ikke right tie flies..

Nei vent, right price tails er det vel.. og ikke right price ties :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

VVS

Godsnakking med rørlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med en som har jobbet hos Right Price Tiles. Han sier flisene er billige der, men at det er tilbehøret som de tjener penger på. De blir coachet til å selge totalpakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Top Gear fra 1997 med Jeremy Clarkson... diesel (Mercedes-Benz W210) vs. bensin (BMW E39)... :P

Vel...var vel den kleineste sammenliknings testen jeg har sett, var mer eller mindre en ren test av 300 TD. Sekvensen med E39 varte i vel 30 sekunder i den seks minutter lange testen :roll:

Verdens raskeste diesel bil hevedes det, toppfarta er jo på 210 km/t og det er akkurat det samme som E39 525tds som har 33 ferre hester :wink: Heldigvis så kom 530d året etter som gjør sprinten til 100 på 8,0 sekunder med automat (mot E300 sine 8,5 sek) og topper hele 230 km/t og er desidert verdens raskeste dieselbil på slutten av 90 tallet.

Men så må vi ikke glemme Alpina D10 Biturbo, tatt utgangspunkt i 530d og skremt opp til 245 hk og 500 nm. 0-100 fyrte løs på 6,6 sekunder og bilen ga seg ikke før 254 km/t.....altså dieselbil.....fra 1999 :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Top Gear fra 1997 med Jeremy Clarkson... diesel (Mercedes-Benz W210) vs. bensin (BMW E39)... :P

Vel...var vel den kleineste sammenliknings testen jeg har sett, var mer eller mindre en ren test av 300 TD. Sekvensen med E39 varte i vel 30 sekunder i den seks minutter lange testen :roll:

Verdens raskeste diesel bil hevedes det, toppfarta er jo på 210 km/t og det er akkurat det samme som E39 525tds som har 33 ferre hester :wink: Heldigvis så kom 530d året etter som gjør sprinten til 100 på 8,0 sekunder med automat (mot E300 sine 8,5 sek) og topper hele 230 km/t og er desidert verdens raskeste dieselbil på slutten av 90 tallet.

Men så må vi ikke glemme Alpina D10 Biturbo, tatt utgangspunkt i 530d og skremt opp til 245 hk og 500 nm. 0-100 fyrte løs på 6,6 sekunder og bilen ga seg ikke før 254 km/t.....altså dieselbil.....fra 1999 :shock:

Sånn holdt jeg på å kjøpe. Alpina. Var skremt opp til 280 gamp. Er jo jo heftig selv i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens raskeste diesel bil hevedes det, toppfarta er jo på 210 km/t og det er akkurat det samme som E39 525tds som har 33 ferre hester :wink: Heldigvis så kom 530d året etter som gjør sprinten til 100 på 8,0 sekunder med automat (mot E300 sine 8,5 sek) og topper hele 230 km/t og er desidert verdens raskeste dieselbil på slutten av 90 tallet.

Tja, i 1999 kom E320CDI på markedet med en toppfart på 230km\t. 0-100 er i følge Mercedes på 8.3 sekunder. De fleste målinger av journalister på den tiden viste dog tall ned mot syv sekunder! Passer bra med at MB hadde en lei tendens til å ikke overdrive med sin 0-100km\t tid.

Til tross for at den etter BMW's og MB sine målinger ikke slår e39'n, så vil jeg ikke si det er store forskjeller.

Men i 1969 testa MB ut konseptbilen C111, i begynnelsen med en 3-rotors wankel, deretter en firerotors! dette passa dårlig med bensinkrisa som dukka opp i 73, så da de senere slo til med en 230hesters diesel rekkefem klarte den hele 322km\t. Ikke mye galt av en dieselpurke på 70tallet det!

Concept_Car_Mercedes_C111_2.jpg

De tok senere til fornuft og satte i en 500hesters bensin V8 og dro inn en snitthastighet på 403km\t 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holdt jeg på å kjøpe. Alpina. Var skremt opp til 280 gamp. Er jo jo heftig selv i dag.

Ja det er akkurat det, også var dette helt tilbake i 1999. Den var ett tegn på at noe stort var i ferd med å skje i dieselbilverden inn i 2000 tallet. En F10 530d med 245 hester holder akkurat følge med D10en, men blir frakjørt på toppfart :D

Man må faktisk opp til 2004 og E60 535d for å finne en raskere dieselbil på 0-100, som med sine 272 hk sprinter på 6,0 sek. Samme med E420 CDI med den mektige diesel V8ern på 314 hk, dog en hundredel dauere enn 535 da (0-100 på 6,1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uetisk av meg å ta skiltene til en som kjøpte en bil av meg som ikke har omregga den og kjører uten forsikring etter 2 mnd? Skylder meg også 5 siffra beløp..

Skiltene ligger på kommoden.. Tror kanskje det blir kjipt å gå til jobb i vinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens raskeste diesel bil hevedes det, toppfarta er jo på 210 km/t og det er akkurat det samme som E39 525tds som har 33 ferre hester :wink: Heldigvis så kom 530d året etter som gjør sprinten til 100 på 8,0 sekunder med automat (mot E300 sine 8,5 sek) og topper hele 230 km/t og er desidert verdens raskeste dieselbil på slutten av 90 tallet.

Tja, i 1999 kom E320CDI på markedet med en toppfart på 230km\t. 0-100 er i følge Mercedes på 8.3 sekunder. De fleste målinger av journalister på den tiden viste dog tall ned mot syv sekunder! Passer bra med at MB hadde en lei tendens til å ikke overdrive med sin 0-100km\t tid.

Til tross for at den etter BMW's og MB sine målinger ikke slår e39'n, så vil jeg ikke si det er store forskjeller.

Men i 1969 testa MB ut konseptbilen C111, i begynnelsen med en 3-rotors wankel, deretter en firerotors! dette passa dårlig med bensinkrisa som dukka opp i 73, så da de senere slo til med en 230hesters diesel rekkefem klarte den hele 322km\t. Ikke mye galt av en dieselpurke på

Enig i det du sier der, E39 er ikke mye raskere enn 320 CDI. Men glem heller ikke at i 1999 så kosta E39 530d Touring 569 000,- med Automat, mens E320 CDI kostet hele 695 700,- :shock: Mercedesen har riktignok vesentlig bedre plass, men BMW er både raskere, over 100 000 Kr billigere og de fleste er enige i at den ser mye bedre ut :) W210 ser veldig gammel ut i dag i forhold til E39, både utvendig og innvendig :wink:

C111 var absolutt er artig prosjekt. Det viste at det også var mulig å lage raske dieselbiler selv med den begrensede teknologien de hadde på 70 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uetisk av meg å ta skiltene til en som kjøpte en bil av meg som ikke har omregga den og kjører uten forsikring etter 2 mnd? Skylder meg også 5 siffra beløp..

Skiltene ligger på kommoden.. Tror kanskje det blir kjipt å gå til jobb i vinter..

Nei, Bare å rykke de av å droppe de i innleveringsluka hos biltilsynet. Om de har det hos dit nærmeste biltilsyn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...