wicky124 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Som nevnt over så har jeg vært på "harrytur" og i den forbindelse har jeg kjøpt inn til julaften. I skrivende stund smaker jeg på årets julebryg fra Tuborg og jeg må si den smaker utmerket. Original Tuborg Julebryg brygget fra bryggeriet i Danmark og ikke "kopibrygget" fra Ringnes.Morro oppsumering etter turen forresten, etter å ha svidd av ca 10.000 på turen har vi handlet 1800 gram kjøtt, litt krydder, litt toalettartikler og resten er godterier og alkohol. Håper du fortollet alt på korrekt måte.
Jokkke Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Folk som ikke fortoller inn akolhol fra sverige skulle vært skutt på stedet!
fish Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Som nevnt over så har jeg vært på "harrytur" og i den forbindelse har jeg kjøpt inn til julaften. I skrivende stund smaker jeg på årets julebryg fra Tuborg og jeg må si den smaker utmerket. Original Tuborg Julebryg brygget fra bryggeriet i Danmark og ikke "kopibrygget" fra Ringnes.Morro oppsumering etter turen forresten, etter å ha svidd av ca 10.000 på turen har vi handlet 1800 gram kjøtt, litt krydder, litt toalettartikler og resten er godterier og alkohol. Håper du fortollet alt på korrekt måte. Vei, vi satt i ca 30 min og beregnet kvote på ferga. Vi var 0,04 cl under kvota når vi kjørte over grensa. Da er det bare tut og kjør... Edit; "glemte" at jeg hadde vært på Systembolaget litt tidligere på dagen.. Da ble det plutselig litt mere.. Sent from my iPad using Tapatalk HD
316 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Natta, folkens! Gratulerer med dagen, gamle Haug!
Fredrik Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Synes bare det var bra jeg at den gikk så fint i slik kulde, andre biler har jeg opplevd at har litt grov gange ved kaldstart. For ikke å snakke om dieselbiler Jeg har hatt flere dieselbiler og selv i over 25 minusgrader har de startet uten problemer. Hemmeligheten er å "massere" batteriet før man starter. La hovedlysene stå på 15-20 sekunder før du starter slik at batteriet "våkner". Dette pleier å gi nok liv i batteriet til at bilen starter umiddelbart selv om det er skikkelig kaldt. Husk imidlertid å ha vinterdiesel på tanken... Her i Århus er det akkurat nå 3 minusgrader og 2 mm sne. Det er imidlertid lovet 10-15 cm sne de neste dagene...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Vinterdiesel? http://en.wikipedia.org/wiki/Winter_diesel_fuel#Norway
Haug Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Natta, folkens! Gratulerer med dagen, gamle Haug! Haha, takk for det du! Noen år til så er du der du også
FredrikE24 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Vinterdiesel? Litt parafin eller noen andre gode remedier i diesel så den ikke tykner til/fryser. Jeg la jo ut denne videoen av Mercedesen med gange i 8 minusgrader, skal tillegges at den ikke hadde noen problemer med det.. Satte på tenninga, halvveis i glødinga turna motoren i et halv sekund før den fyrte på ALLE 6 sylindre. Her en film av kjerra mi i -16grader En ting som irriterer meg vannvittig er at filmen blir rar akkurat i startøyeblikket. Uansett snakker vi en runde med gløding og momentan tenning på alle sylindre(som normalt). Gangen på motoren er også helt normal akkurat som ved 20 varmegrader
RS-Heggem Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Vinterdiesel? Litt parafin eller noen andre gode remedier i diesel så den ikke tykner til/fryser. Lavere innhold av tillsatt mengde biodiesel også. Man kan bestille en arktisk diesel som skulle holde ned til -38 også. Den måtte vi bestille i januar for snart 3 år siden. Dieselen vokset seg når vi hadde mellom 35 og 40 kuldegrader i flere uker.
M|Fjeld Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Helvete eller, leste Østlandet Hehe! Hvordan er snøføret i dine trakter forresten? Det er dårlig med snø her. Er ca 2-3cm med snø
Markus E30 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 - 22 her idag og igår null start problem.
haybimmsen Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Skulle vel bare mangle at en bil tåler å stå i 3 dager med -3 grader? Eller? Ja for all del men har vært med på bmw motora som ligge bare å hosta i minus grader ;p det skulle ligge ved en video på linken, men får den ikke opp filma rett etter start, fordi motoren skal ut neste helg, så er greit å kunne ha et lydklipp av motoren.. Rasla så fint så
Anbefalte innlegg