Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Som nevnt over så har jeg vært på "harrytur" og i den forbindelse har jeg kjøpt inn til julaften. I skrivende stund smaker jeg på årets julebryg fra Tuborg og jeg må si den smaker utmerket. Original Tuborg Julebryg brygget fra bryggeriet i Danmark og ikke "kopibrygget" fra Ringnes.

Morro oppsumering etter turen forresten, etter å ha svidd av ca 10.000 på turen har vi handlet 1800 gram kjøtt, litt krydder, litt toalettartikler og resten er godterier og alkohol. :-)

Håper du fortollet alt på korrekt måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så har jeg vært på "harrytur" og i den forbindelse har jeg kjøpt inn til julaften. I skrivende stund smaker jeg på årets julebryg fra Tuborg og jeg må si den smaker utmerket. Original Tuborg Julebryg brygget fra bryggeriet i Danmark og ikke "kopibrygget" fra Ringnes.

Morro oppsumering etter turen forresten, etter å ha svidd av ca 10.000 på turen har vi handlet 1800 gram kjøtt, litt krydder, litt toalettartikler og resten er godterier og alkohol. :-)

Håper du fortollet alt på korrekt måte.

Vei, vi satt i ca 30 min og beregnet kvote på ferga. Vi var 0,04 cl under kvota når vi kjørte over grensa. :-)

Da er det bare tut og kjør... :-)

Edit; "glemte" at jeg hadde vært på Systembolaget litt tidligere på dagen.. :-) Da ble det plutselig litt mere.. :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det var bra jeg at den gikk så fint i slik kulde, andre biler har jeg opplevd at har litt grov gange ved kaldstart. For ikke å snakke om dieselbiler :wink:

Jeg har hatt flere dieselbiler og selv i over 25 minusgrader har de startet uten problemer. Hemmeligheten er å "massere" batteriet før man starter. La hovedlysene stå på 15-20 sekunder før du starter slik at batteriet "våkner". Dette pleier å gi nok liv i batteriet til at bilen starter umiddelbart selv om det er skikkelig kaldt. Husk imidlertid å ha vinterdiesel på tanken... :)

Her i Århus er det akkurat nå 3 minusgrader og 2 mm sne. Det er imidlertid lovet 10-15 cm sne de neste dagene... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdiesel?

Litt parafin eller noen andre gode remedier i diesel så den ikke tykner til/fryser.

Jeg la jo ut denne videoen av Mercedesen med gange i 8 minusgrader, skal tillegges at den ikke hadde noen problemer med det.. Satte på tenninga, halvveis i glødinga turna motoren i et halv sekund før den fyrte på ALLE 6 sylindre.

Her en film av kjerra mi i -16grader

En ting som irriterer meg vannvittig er at filmen blir rar akkurat i startøyeblikket. Uansett snakker vi en runde med gløding og momentan tenning på alle sylindre(som normalt). Gangen på motoren er også helt normal akkurat som ved 20 varmegrader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdiesel?

Litt parafin eller noen andre gode remedier i diesel så den ikke tykner til/fryser.

Lavere innhold av tillsatt mengde biodiesel også.

Man kan bestille en arktisk diesel som skulle holde ned til -38 også. Den måtte vi bestille i januar for snart 3 år siden. Dieselen vokset seg når vi hadde mellom 35 og 40 kuldegrader i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel bare mangle at en bil tåler å stå i 3 dager med -3 grader?

Eller?

Ja for all del :P men har vært med på bmw motora som ligge bare å hosta i minus grader ;p det skulle ligge ved en video på linken, men får den ikke opp :P filma rett etter start, fordi motoren skal ut neste helg, så er greit å kunne ha et lydklipp av motoren.. Rasla så fint så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...