Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sikker på at ledningen er ordentlig på plass? Pinnene i kontaktene kan "lett" hoppe av kontakten.. Kommer det "releklikking" når bryteren står på?

Skal høre med ham i morra!

Kan jo tenkes det ikke er helt på plass.

Nå er det kvelden her.

Prøver å komme meg fra spysjuke, så søvn er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon som har erfaring med disse bilene? Jeg tenker på en grei bruksbil, forbruk, holdbarhet, rust osv.?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38562609

Pappa har en 2001 1.8t og den henger så vidt sammen. Nå kan en sikkert finne mer velholdte biler, men kvalitetsinntrykket er ikke helt topp i mine øyne.

e46 320i'en jeg hadde føltes som en vesentlig bedre bil på det tidspunktet jeg hadde den. (og det var før a6en begynte å bli nedslitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra artikkel...

http://www.dagbladet.no/digital/a/?p2=31a89830c06039f20

Tybring Gjedde, kristen kulturarv og Hadija Tajik...

Debatten (ikke om hadja tajik) om endringen av kulturen de siste 40årene i norge er svært interessant. Artikkelen derimot, syns jeg er drit. Det er ingen argumenter, hverken på den ene eller andre siden, ei heller en forklaring på hvorfor den politiske situasjonen er blitt som den er blitt.

Jeg vet svært mange konservative kristne, skulle ønske at skillet mellom stat og kirke hadde skjedd før, og at splittelsen ansees som svært positive for de som ønsker at kirken skal få bestemme over seg selv. Religion og politikk har ingenting med hverandre å gjøre, og bør ikke blandes. Og det er her kjernen til hvilken rolle bondevik tok, lander. Det nytter ikke å "trumfe" gjennom et kristent livvsyn gjennom politikk,(olav den hellige gjorde det for 1000år siden, men det ville nok ikke latt seg gjennomføre på samme måte i dag) men det er derimot livssynet bondevik ønsket å formidle.

Livssynet til bondevik, er blant annet nei til abort, og er generelt sett forankret i et kristent livssyn. Bondevik stod fram sto fram, og var åpen om at han var deprimert, en slik innrømmelse fra en slik mann, skulle man aldri forvente at ville skje i norge for snart ti år siden (mye har skjedd siden da)

Om hadjik er muslim eller ikke, er nok irrelevant i debatten om sekulariseringen i norge, selvom det kan virke aktuelt. Jeg er derimot i den mening at hun setter et godt eksempel i muslimske kretser, om hva man kan oppnå i norge i dag, bare man jobber for det. Hun er et forbilde, og bidrar sånn sett til en riktig integrering i det norske samfunn. Til tross for at vi er uenige i generell politikk..

Edit: spørsmålet som må besvares er om vi liker utviklingen som skjer, og hva vi eventuelt kan gjøre for å endre kursen.

Glimrende innlegg, Hawkon88.

Simonsens kommentar er forutsigbar på beste Dagbladet-måte, og på velkjent venstresidevis gjør hun dette til en sak om Tajik. Jeg tviler på at det tilfører noe konstruktivt til debatten om norsk kultur og hva som kjennetegner den norske identiteten - og jeg tviler på at det bidrar positivt til at mennesker med innvandrerbakgrunn skal engasjere seg i norsk kulturliv..

Og i stedet for å tilføre noe nytt til debatten, gjør Simonsen et poeng av dårlig språkbruk hos en Frp-representant. Hvorfor gjør Dagbladjournalister aldri narr av språkbruken til politikere på venstresiden? Jeg begynner snart å tro at alle Frp-politikere er dumme. Er det kanskje det som er meningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta nick dick?

dick hadde vel bare forstuet foten?

Har bare hatt dette nicket, brukken fot kommer fra en dårlig ide om å sitte på lasteplanet på en hilux sammen med en 200l vanntank når idioten bar rattet mener det er en god ide å holde 40 over en fartshump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Avensis so selger som hakka møkk blant gubber og familier finnes med 4x4, men kommer den til Norge? Nope.. Merkelig tankegang.

Og du er helt sikker på at Avensis finnes med 4wd?

Har du et eksempel på et land hvor denne selges?

Tror ikke det er snakk om avensis, men denne artikkelen sier noe annet http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Caldina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...