Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er ingen batteri som klarer og holde spenning helt på 12v lengre enn maks 20 min npr det er nytt, har vert på kurs med defa, og i følge han karen så slites batteri og det spiller ingen rolle hvor lang tid det går før spenninga ikke er på topp. Det som har noe å si er hvor land til det går til det er 50% igjen (11v)

Isåfall har jeg 3stk magiske batterier i mine biler. Samtlige holder godt over 12v i hvilespenning.

Sjekk tabellen her:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876284

11v = kast, ikke 50%.

Det kurset burde du bare slette fra minnet ditt fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tabellen her:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876284

11v = kast, ikke 50%.

Det kurset burde du bare slette fra minnet ditt fortest mulig.

Det høres korrekt ut. Det faller kjapt til under 11.7 ved moderat belastning. Da kjøper jeg et nytt. ;)

Det høres fornuftig ut!

Bare for å bekrefte at jeg ikke våser så knipsa jeg ett bilde av Defa fjernkontrollen min;

684138.jpg

Bilen har ikke vært kjørt på 5 dager, har stått i temp fra -25 og oppover. Merk at spenning er målt i motorrom, batteriet står bak. Kan være at jeg hadde målt høyere spenning hvis jeg målte rett på batteri.

Handla forøvrig Sonnak SA-serie batteri til tds'en min for noen dager siden, fant ut at det er lite å spare på å handle ett typisk "billigbatteri" uansett. :)

Klarte faktisk å få fyr på bilen i -25 med gløding ute av funksjon. Kjinna leenge før den fyra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige her er å måle spenning ved belastning. Å finne ut av batteriets tilstand gjøres ikke bare ved å måle spenning uten form for belastning. Et batteri kan ha maks hvilespenning på 12,6v om jeg husker rett.

Mitt batteri i Mercedesen holdt en hvilespenning på 12,4v, var jo vel og bra det, men hjelper lite når spenningen detter ned på 7-8v ved å kjinne på startern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange sitter inne med kunnskap om andre biler enn BMW, og har spurt på mercedes forumer, men det er det jo like stille som i grava.. Så prøver her da. Hadde problemer med ujavn tomgang på merca mi (W124 220) og den jaget på turtall når jeg bremsa mot kryss osv, i blant stoppet den av seg selv også. Jeg rensa LMM og den ble mye bedre. I går tok jeg ut OVP releet og sjekket litt på ASD-boksen for å se om det var noe galt med disse. Tok også ut batteriet for å komme til. Satt alt tilbake og startet bilen, og da gikk den veldig ujavnt på tomgang, kjørte meg en runde og den stoppet flere ganger av seg selv når jeg sto stille, er motor rister så mye og står jeg i lyskryss er det best å sette kassa i N eller P mens jeg holder turtallet på 1500 rpm, da går den fint. Eller drar den dårligere enn før jeg tok ut releet også. Men oppover på turtall går motoren pent og ikke noe risting osv der. Jeg mistenker sterkt OVP releet, men er det noen som kan bekrefte/avkrefte eller komme med andre forslag? Ledningsnett vet jeg er typisk feil, LMM bør kanskje byttes, gasspjeld kan det være, men tviler.. Føler det bør være noe med OVP siden det skjedde etter jeg holdt på med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da har jeg fri resten av året. Greit at jeg oppdaget at jeg hadde noen fridager til overs, passer fint å ta dem nå :wink: Deilig egentlig men jeg lurer litt på hva jeg skal ta meg til da... :? Får dra avgårde å kjøpe den siste julegaven til dama, samt takstativ til E34en så vi kan få hjem det her juletreet ho maser om. Må ha takstativ uansett da vi skal på fjellet i vinter og jeg vil IKKE ha blaute ski inn i bilen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen synes de betaler mye i forsikring, så kan jeg sette dere i kontakt med en som har gitt meg meget fine priser på bilforsikringer samt på R6`n min.. Han er faktisk den første som har matchet prisene jeg hadde i Terra.

Ta kontakt på PM om du/dere har lyst til å slå av en prat med vedkommende, for å se om det er noe å spare.

Jeg sparte 6000kr i året til sammen på E46`n, 2 x E30 og R6`n.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange sitter inne med kunnskap om andre biler enn BMW, og har spurt på mercedes forumer, men det er det jo like stille som i grava.. Så prøver her da. Hadde problemer med ujavn tomgang på merca mi (W124 220) og den jaget på turtall når jeg bremsa mot kryss osv, i blant stoppet den av seg selv også. Jeg rensa LMM og den ble mye bedre. I går tok jeg ut OVP releet og sjekket litt på ASD-boksen for å se om det var noe galt med disse. Tok også ut batteriet for å komme til. Satt alt tilbake og startet bilen, og da gikk den veldig ujavnt på tomgang, kjørte meg en runde og den stoppet flere ganger av seg selv når jeg sto stille, er motor rister så mye og står jeg i lyskryss er det best å sette kassa i N eller P mens jeg holder turtallet på 1500 rpm, da går den fint. Eller drar den dårligere enn før jeg tok ut releet også. Men oppover på turtall går motoren pent og ikke noe risting osv der. Jeg mistenker sterkt OVP releet, men er det noen som kan bekrefte/avkrefte eller komme med andre forslag? Ledningsnett vet jeg er typisk feil, LMM bør kanskje byttes, gasspjeld kan det være, men tviler.. Føler det bør være noe med OVP siden det skjedde etter jeg holdt på med det.

Jeg hadde også sånt problem..da var det MASSE kondens i tanken og nesten tett bensinfilter på min w124 230E. Bytta da rotor og fordelerlokk samt bensinfilter og tømte tanken...da funka den perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

Ble tilbudt en 2007/2008 318 d stasjonsvogn m teck gått 93000 så veldig fin ut fult service hefte h& r justerbart senke sett osv.

han skal ha 240 000 for den har alcetra sport seter men ikke navi eller slikt.

han gir 50 000 i mellom mot denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38086202

er det ett greit bytte?

synes ikke det virka så galt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

Ble tilbudt en 2007/2008 318 d stasjonsvogn m teck gått 93000 så veldig fin ut fult service hefte h& r justerbart senke sett osv.

han skal ha 240 000 for den har alcetra sport seter men ikke navi eller slikt.

han gir 50 000 i mellom mot denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38086202

er det ett greit bytte?

synes ikke det virka så galt! :)

Nei virka ikke det men ser på prisene på finn de 318 d ligger fra 160000 - 260000 bare litt usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...