Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å bestille noe som blir fraktet til landet og byen din med UPS, deretter at Posten har overtatt pakken for selve leveringen? Vi bodde visst for fjernt for UPS dørlevering.

Uansett. Denne ble levert av postmannen. Han banket på døren når jeg sov, så jeg stresset med å kle på meg for å åpne opp.

Når jeg var gått utenfor og opp trappen, holdt han på å gå inn i bilen. Da sa han at han leverte pakken til huseier i etasjen over.

Samtidig la han en seddel i postkassen min om at den var forsøkt levert. Tipper han la den der, før de i overetasjen gikk utenfor og sa de kunne ta imot den.

Denne pakken var noen sorte Caterpillar Colorado Nubuck sko jeg ønsket meg i julegave av samboeren.

Hun syntes de var kule og ville ha noen som vintersko, så jeg gikk inn på samme nettside og bestilte i hennes størrelse.

1 day priority/express UPS..Samme sko,samme selger,samme frakt som min pakke.

Min pakke kom på døren i bergen etter 2 dager.

Hennes ble værende i Oslo i 5 dager (6 dager totalt)

Så står det plutselig at pakken er levert, og "signed for by Kathrine" 18.12.2012 kl.16:29.

Ikke var noen av oss hjemme, ikke har hun "H" i navnet sitt, ikke ble den levert huseier i overetasjen.

Så skjønner ikke helt hva som foregår.

Kan være postmannen/damen har levert den til naboene, men det har aldri skjedd før. Kanskje et brev eller to.

Men en svær pakke, til feil adresse og navn, ingen form for bekreftelse eller navnesjekk/signatur etc. wtf?

Har også gått 2 dager, og ingen naboer har kommet med den. Ikke at vi har kontakt med dem heller. Hehe.

vet ikke helt hvordan vi kan bevise at vi ikke har mottatt den når de er frekk nok til å skrive navnet på en person som liksom har signert! På min sto det også "signed for by Robben" når den var levert, selv om jeg heter Robin, huseier tok imot den, og ingen signerte noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørt en xc90 i dag.. Noen som har kjørt både den og x5 som har noen formening om hvilken av de som er lugnest`? Denne er da 2.4d 07 mod med alt utstyr - elseter med memory og soltak. De eneste kriteriene jeg har.. :P

Mtp verkstedsregninger så anbefaler jeg deg x5, vet ikke mye om den, men vet nok om xc90 til at jeg ikke kan anbefale den, rent økonomisk :P

men for all del, det er en fin bil å kjøre, godt med comfort, og D5'n er en god motor til bilen

Nå snakker vel Kjexx om en 07-versjon her, så den er forhåpentligvis noe bedre en de første åra. XC90 er egentlig en fin bil, men alderen synes veldig godt når man sammenlikner den mot nye konkurrenter.

F.eks så skal min neste bil ha integrert bluetooth handsfree.

XC90 kom vel på markedet i 2003, og det begynner å bli noen år siden. Så skal jeg ha Volvo sux nå ville det blitt xc60, som faktisk er en meget fin bil.

Kun de helt siste xc90'ne som begynner å komme seg, ellers er de fleste verkstedshorer desverre :/ Naboen min har en xc90 D5 '07, og den har vært på verkstedet 5 ganger siden sommerferien, noe som desverre ikke er uvanlig, ifølge verkstedet her (jobber på volvo).

XC60 som du nevner, er en veldig tøff bil, om noe overpriset og trang innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg komme med en skrekkhistorie da det kommer til posten jeg også.

Da jeg bodde på hybel, så fikk huseier en pakkelapp med et navn på, og det var ikke navnet mitt, men adressen jeg hadde. (det er egentlig greit)

Men da jeg gikk opp på posthuset for og si ifra så leverte jeg lappen, de spurte ikke om og skrive under, eller ID, de hentet bare pakken før jeg fikk sagt hva som hadde skjedd.

Så der sto da jeg med en pakke som de da hadde levert ut, selv om jeg sa det var feil navn, og skulle jeg levere den tilbake måtte jeg betale frakt og alt, og dette var en ganske stor pakke fra Elkjøp, så regner da med at den kan være ganske dyr.

Så posten i Norge burde skjerpe seg litt, endte med at jeg måtte prøve og finne eieren igjen og få levert pakken. Det fant jeg ikke, og posten ville ikke ta den imot, så da gikk jeg bare og satte den der jeg hentet den, sa det som var blitt gjort feil og gikk :)

Siden det har ikke jeg sett pakken heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike.

Hjelper vel ikke med dyreste frakten i slike tilfeller. Forsikring mot leverte pakker? Hehe.

Jævlig irriterende. Får se hva UPS har å si.

Men hvis jeg må ta det til retten, har jeg en samtale pr sms, mellom meg og samboer som beviser at ingen av oss var hjemme på det tidspunktet den ble levert. Hun er daglig leder på et bakeri i sentrum, så hun jobbet overtid i julerushet.

Jeg var på expert og kjøpte TV til et annet rom. Så overvåkningskamere kan bevise dette også. Haha.

Om man får tak i slike ting i "fillesaker".

Mistet et gavekort på 500 forleden, så sko til over 1000 kroner skal faen ikke legges i "tapt-bunken".

Er langt fra rik, så dette svir. Jeg er blakk til Januar, og hun får nok ikke julegave. Koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike.

Hjelper vel ikke med dyreste frakten i slike tilfeller. Forsikring mot leverte pakker? Hehe.

Jævlig irriterende. Får se hva UPS har å si.

Men hvis jeg må ta det til retten, har jeg en samtale pr sms, mellom meg og samboer som beviser at ingen av oss var hjemme på det tidspunktet den ble levert. Hun er daglig leder på et bakeri i sentrum, så hun jobbet overtid i julerushet.

Jeg var på expert og kjøpte TV til et annet rom. Så overvåkningskamere kan bevise dette også. Haha.

Om man får tak i slike ting i "fillesaker".

Mistet et gavekort på 500 forleden, så sko til over 1000 kroner skal faen ikke legges i "tapt-bunken".

Er langt fra rik, så dette svir. Jeg er blakk til Januar, og hun får nok ikke julegave. Koselig det.

Hadde nok ringt UPS og hørt samtidig som jeg hadde stikki ned på det lokale postkontoret og hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si meg. Er det målte eller påståtte tall du refererer til her?

Selvsagt er det målte tall. Tror ikke folk helt er klar over hvor mye hester det kan hentes ut M57 motorene....

Geniale motorer, solide, sterke, stillegående og drivstoff vennlige :D

Spurte pga at jeg lurte på hva motoren har på lur, ikke for å slenge dritt til deg.. :)

ESS levere Software som tar ut hele 290 hk og 605 nm uten mekaniske inngrep blant annet :) Men med noen enkle grep så er det langt mulig å gå enda lengere, dette er jo stort sett samme motor som står i 335d og også utgangspunktet for motoren i M550d med hele 381 hk :)

Har handlet ny familie bil fin julegave må jeg si

2007 model 320D

Gratulerer med råtøff familiebil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å tenker litt for meg selv.. om jeg ikke får solgt Minien før Mars..

skal jeg da bytte den inn i en F20? de har overraskende god plass!

får låne en med meg hjem å se om vi får inn barnevogna..

JA!!! En med M-sport og i Estoril blå 8) Perfekt familie bil for en liten familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ringt UPS og hørt samtidig som jeg hadde stikki ned på det lokale postkontoret og hørt

Det ordnet seg! :D

Kontakten dem, og nå endret også sporingen seg!

Gikk fra levert og signert, til "out for delivery, 20/12/2012-by end of day.

Kanskje de kommer personlig, i stedet for å sende posten. Haha.

De kom jo fra UPS med subben jeg kjøpte på ebay i sommer. Da ringe de på forhånd, hadde med en elektronisk duppedings jeg måtte signere på etc. Skulle ønske de gjorde det denne gangen også.

Men nå bodde jeg tydeligvis for fjernt for dem. Selv om de har vært her et par ganger før. 10min fra Bergen Sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...