Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe.. Tragisk den saken der. Hva har det å si at bilen kan kobles til en datamaskin? Alle biler kan jo det via obd stikken osv.. Og hva har luftfilteret med saken å gjøre? Er vel ikke noen grunn for å sette bilen på rulle det? Gjensidige har drete på draget her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en pinnekjøttsmell i dag..

Var sikker på at vi hadde gryteklart kjøtt liggende i fryseren men dessverre så har vi jo brukt det tidligere i år :/

Reiste på butikken men fikk bare tak i en pakke med sånn type som må vannes ut i 6-8 timer..

Jeg har ikke tid til å vanne det ut mer enn ca 3-4 timer så det jeg lurer på da er om det fremskynder prosessen med å bytte ut vannet regelmessig et par ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selge E36en min, men lurer på om jeg skal selge den nå eller om jeg skal vente til våren? Nå står den lagret innendørs uten skilt. Den er nylig EU godkjent, men det er en mangellapp som stopper at jeg får hentet skilter. Trenger ny katalysator pga mangellapp.

Selge nå eller fikse mangellappen og selge til våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro å kjøpe en bil...gjøre seg klar for å hente den..også få vite "nei jeg vil egentlig ikke selge den"...

Skulle du handle bil?

Ja hadde avtale om å hente en gammal w202 merce idag... Snakket med han på fredag lørdag og søndag for å opprettholde avtalen..Skulle avgårde idag i 11tiden men neida...den ville han plutselig ikke selge lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en pinnekjøttsmell i dag..

Var sikker på at vi hadde gryteklart kjøtt liggende i fryseren men dessverre så har vi jo brukt det tidligere i år :/

Reiste på butikken men fikk bare tak i en pakke med sånn type som må vannes ut i 6-8 timer..

Jeg har ikke tid til å vanne det ut mer enn ca 3-4 timer så det jeg lurer på da er om det fremskynder prosessen med å bytte ut vannet regelmessig et par ganger?

http://matprat.digitalebilag.no/wip4/fu ... id=1156165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Sånne ting er alltid kjekt. Var en agent som vekket meg i går (i tillegg til at jeg har ferie) Jeg brukte 3timer på å få tak i personell som kunne reise offshore, sveise opp nytt sertifikat, og sveiseingeniør til bevitnelse. Da jeg forklarte at jeg ikke kunne sveise opp sertifikatet gratis på helligdag kun for en 3dagers jobb, var plutselig ikke jobben så viktig likevel..

Men de gangene man får jobbene, er det elsk. For ikke lenge siden hadde jeg en slik jobb. Hadde over 50% dekningsbidrag :D inkludert hviletid for de som måtte ta nattskiftet..

hehe morsomt det der... En kunde som ringte og lagde kaos fordi vi ikke kunne kjøre til stjørdal med en pakke verdt 490kr for under 5tusen... Så spurte jeg han "Hadde du dratt til stjørdalen idag for 5000kr minus skatt, diesel, bom, mat og drikke og sentralavgift på 39% til oss?" Da ble han litt stille... og sa "jaja jeg skal starte budbilselskap selv jeg" og la på.. :lol:

Veldig mange kunder forstår ikke at vi kun har distribusjon i oslo og akershus.. om vi skal lenger ut kjører vi på mil-pris som er gjennomsnittlig i hele bransjen.. de blir helt satt ut av at posten tar 300kr for en pakke til verdalen som vi skal ha 7k for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blander i melk skal saltet bli borte mye raskere. tror ikke det skal sette noe smak heller..

Off.. Du kødder ikkje med meg no så eg ødelegger kjøttet sant? :lol:

Måtte bla 600 kr for en pakke (2kg)

Tør ikke garantere deg, men det er melk og vann jeg bruker på spekesild.

Pinnekjøtt er like jævlig samme f, så det gjør vel ikke så mye om det setter smak.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Takk for tipset dere!

Jeg leste på en annen side at ved å vanne det ut i lunkent vann og bytte vann ofte holdt det med et par timer.

Prøvde nå og det er hvertfall stor forskjell på hvordan vannet ser ut med kaldt og lunkent så tror det kan hjelpe på!

Blir bra dette her, får bare ha mye god drikke til i verste fall ;)

Må snart få det på kok nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...