Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har så sinnsykt lyst på gammal BMW om dagen. Sitter å surfer frem og tilbake på mobile24.no, det Tyske bruktmarkedet er jo bare en eneste stor godtebutikk :shock: Noen biler er overraskende høyt priset mens andre gir mye moro for pengene, her skulle jeg hatt ett stort lokale og masse penger :D

Fant disse herlighetene i løpet av noen timers surfing på mobile

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manuelgirt din e90 fredrik?

titter litt på e60 lci 525da om dagen. men litt skeptisk til hva kassa tåler(tuning) i følge zf er det jo maks 400nm.

Min er manuel ja :) Tror automatkassene skal tåle litt tuning de også, 525d LCI har jo 400 nm originalt så de tåler nok fint mer en det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen til 525d er et svakt punkt når det kommer til tuning dessverre. Det er ikke så enormt mye å gå på den før det kan bli kritisk. 530d har en annen girkasse, og der er det endel mer å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, bilen eller taper det seg drastisk med hester/drag/akselerasjon eller følelse av noe som helst slag av og ha en m50b25 med automat kontra manuell?....

Grenrør m/effektanlegg, åpentluftfilter, tuning bensintrykksregulator fra koed samt superchip sak fra schmieddmann hjelper litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen til 525d er et svakt punkt når det kommer til tuning dessverre. Det er ikke så enormt mye å gå på den før det kan bli kritisk. 530d har en annen girkasse, og der er det endel mer å gå på.

ja har skjønt at 530d har kraftig kasse, men blir bratt en del dyrere.

får vell kanskje sjekke ut DE om det er mye prisforsjell der og. er vell noe hk avgift mer værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen til 525d er et svakt punkt når det kommer til tuning dessverre. Det er ikke så enormt mye å gå på den før det kan bli kritisk. 530d har en annen girkasse, og der er det endel mer å gå på.

Skjønner ikke hvordan Bavaria torde å få Hartge til å dra ut 272 hester og 570 hm av disse bilene. Husker fra da jeg jobbet der at flere slike ble levert, samtlige med automat kasse :? Var også noen 325d som ble levert med dette, men de hadde manuell slik som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tida og penga på å bygge om til manuell istedet, er som natt og dag :)

Sitti og grubla på det i hele dag.... planlagt hvordan det blir med dashbytte og alt for å bytte til manuell.... deilig med automat og cruisecontroll.... Irriterer meg dessverre grønn på den automat spaken selvom det er chill gitt.... NÅDE den som setter seg i min bil og bretter ut om nicenicenice...helt til personen ser jeg ikke girer å jabler utt "Neeei er det auomat haha?", nåde.... hoho :P

Men alvorlig talt det må være mye mindre ytelse med automat 325 enn manuell.... når jeg skal tømme et par gir ut på motorvegen f.eks så er det gøy med kickdown å høyt turtallsbrøl helt til neste gir bare....for da er det som den girer 2 gir SÅÅÅÅ lavt treffer den neste gir på turtallet faen det irriterer meg ÆÆÆÆÆ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De danske og norske politibilene ser jo nesten helt like ut jo, kanskje likegreit :) Det er forøvrig ikke de uniformerte bilene man må passe seg for, dem ser man jo med en gang. De sivile er det værre med, særlig på nye E18 her på Sørlandet, der tråler en E91 325d LCI, MB C350 og en noen år gammel A4 3,0T etter fartssyndere :wink:

Politiet tar igjen det tapte fra kjipe patruljebilene når det kommer til sivilbilene virker det som :lol:

Denne sto på motorveien her i Stavanger i dag. Ver sekserstusser på den, så denne jakter nok fartsbøller 8)

i3whdsslhvcwgv3i9a58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen til 525d er et svakt punkt når det kommer til tuning dessverre. Det er ikke så enormt mye å gå på den før det kan bli kritisk. 530d har en annen girkasse, og der er det endel mer å gå på.

Skjønner ikke hvordan Bavaria torde å få Hartge til å dra ut 272 hester og 570 hm av disse bilene. Husker fra da jeg jobbet der at flere slike ble levert, samtlige med automat kasse :? Var også noen 325d som ble levert med dette, men de hadde manuell slik som min.

hartge chipen jeg finner på hjemmesiden dems gir 231hk men :P

slår jeg til på stortromma med e60 lci skal den iaf ha autolat, msport utvendig, skinn comfort stoler, xenon, bra stereo og alt "vanlige" extrautstyr.

men får see, må få andre tralla på veien i første omgang :)

er en 325d lci, koll :) kødder ikke med den, haha. hatt den i raua par ganger. kan halve regnr i hode og har vært lyst begge ganger så flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tida og penga på å bygge om til manuell istedet, er som natt og dag :)

Sitti og grubla på det i hele dag.... planlagt hvordan det blir med dashbytte og alt for å bytte til manuell.... deilig med automat og cruisecontroll.... Irriterer meg dessverre grønn på den automat spaken selvom det er chill gitt.... NÅDE den som setter seg i min bil og bretter ut om nicenicenice...helt til personen ser jeg ikke girer å jabler utt "Neeei er det auomat haha?", nåde.... hoho :P

Men alvorlig talt det må være mye mindre ytelse med automat 325 enn manuell.... når jeg skal tømme et par gir ut på motorvegen f.eks så er det gøy med kickdown å høyt turtallsbrøl helt til neste gir bare....for da er det som den girer 2 gir SÅÅÅÅ lavt treffer den neste gir på turtallet faen det irriterer meg ÆÆÆÆÆ!

Ikke noe å gruble på!!! Trenger ikke dashbytte. Ny giroverføring, pedalsett fra manuell, mellomaksel +++ så er du langt på vei :) Den jeg hadde ifjor røska ut 4gir på vått i 140 med litt godvilje, under den hastigheten så fantes det null grep :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tida og penga på å bygge om til manuell istedet, er som natt og dag :)

Sitti og grubla på det i hele dag.... planlagt hvordan det blir med dashbytte og alt for å bytte til manuell.... deilig med automat og cruisecontroll.... Irriterer meg dessverre grønn på den automat spaken selvom det er chill gitt.... NÅDE den som setter seg i min bil og bretter ut om nicenicenice...helt til personen ser jeg ikke girer å jabler utt "Neeei er det auomat haha?", nåde.... hoho :P

Men alvorlig talt det må være mye mindre ytelse med automat 325 enn manuell.... når jeg skal tømme et par gir ut på motorvegen f.eks så er det gøy med kickdown å høyt turtallsbrøl helt til neste gir bare....for da er det som den girer 2 gir SÅÅÅÅ lavt treffer den neste gir på turtallet faen det irriterer meg ÆÆÆÆÆ!

Ikke noe å gruble på!!! Trenger ikke dashbytte. Ny giroverføring, pedalsett fra manuell, mellomaksel +++ så er du langt på vei :) Den jeg hadde ifjor røska ut 4gir på vått i 140 med litt godvilje, under den hastigheten så fantes det null grep :P

du får jo den stakkars m50 motoren til å virke som en turbolada s50 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...