wicky124 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Derav ordet "nesten" i innlegget mitt... Enten er den en innstegsmodell eller så er den ikke, finnes ikke noe som heter nesten innstegsmodell!! 525d er ikke nesten innstegsmodell... I mercedes verden er 220 nesten det kjipeste man kjøper..altså volummodellen... Er du gjerrig så kjøper du 200 modellen... Hos bmw kjøper de fleste 520 uten at det blir rart... og er du litt tøff så kjøper du 525... Er rart det der selv om 520D og E200cdi er like, i mine øyne, så er det stor forskjell i oppfatning av modellene ute blant folket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Det var uansett dashbordet som knirket wicky.. dashen knirker....sant nok..en gang i blant... men prøv å legg på 1,5cm med gummiteppe under hele bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 det er sant hehe neste gang ja... får planlegge bedre...selv om alt da er ferdigkjøpt... Må bare få meg en passende bil... jeg kommer til å få meg den trauste familiebilen nå hvis det blir en bil i innbytte(delebetaling). men faen så driftsikker.. hehe..hater innbytte...jeg skrev "kan ta stv/auto/diesel bil i innbytte" på s-klassen...også får jeg tilbud om coupe manuell og bensin..morro det der...hva blir det eventuelt i bytte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Det var uansett dashbordet som knirket wicky.. Enig, dashbordet og hvis man lente seg hardt på midtarmlenet. Samme hvis man trykket litt med hånda på listene og beslagene i dørsidene.. Mercedes er nok ikke det dem en gang var Enig i den...de er dessverre langt vekke fra sine storhetsdager... Men føler at de sakte men sikkert er på vei tilbake igjen.. om det er sant eller ikke får vi avgjøre om 15år når alle w212 selges for 40k etc.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Enig i den...de er dessverre langt vekke fra sine storhetsdager... Men føler at de sakte men sikkert er på vei tilbake igjen.. Det er sant! Mercedes er inne på ett godt spor igjen, nye A klasse er et godt eksempel på det. Men virkelig spennende blir det når nye S klasse og CL kommer om ikke lenge, først da vil få se hvilken form Mercedes er i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Blir en 2001 Honda HR-V.. ser ut som en amfibiebil.. men lav km, importbil med delskinn(alcantara) og 17" på alle 8 hjul. så satser på å få minimun 200.000 for min bil. da kan jeg betale ned lån og ha en billig bil.. funker for nå ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Enig i den...de er dessverre langt vekke fra sine storhetsdager... Men føler at de sakte men sikkert er på vei tilbake igjen.. om det er sant eller ikke får vi avgjøre om 15år når alle w212 selges for 40k etc.... Jeg har tenkt mye over akkurat dette fenomenet når det gjelder min BMW. Det er egentlig først nå at jeg virkelig får tilbakebetalt i forhold til den relativt høye kjøpsprisen da den var ny for 10 år og 322000 Km siden. Det er nå den virkelige gjennomførte kvaliteten viser seg i form av driftssikkerhet og at ting ikke hele tiden går i stykker. Når tyske biler som f.eks Mercedes-Benz og BMW er relativt nye bør man nesten kunne forvente at de både er og føles solide. Forskjellen vil evt. være mindre ting som f.eks opplevd plastikkvalitet. Når bilene blir eldre og/eller har kjørt langt blir forskjellene større, men jeg har en idé om at dette mest skyldes forskjellig vedlikehold. I teorien burde en BMW med skikkelig vedlikehold holde like lenge som en Mercedes-Benz, men jeg er ikke sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 I teorien burde en BMW med skikkelig vedlikehold holde like lenge som en Mercedes-Benz, men jeg er ikke sikker... Mye av årsaken er nok at BMW er uhyre populære som ungdomsbiler, og med hard kjøring og minimum av vedlikehold så er det ingen biler som lever lenge. Derfor går mange BMWer i grava mye tidligere enn det de egentelig burde ha gjort.... Behandles en BMW pent så varer de vel så lenge som f eks Mercedeser, din bil Fredrik er jo ett glimrende erksempelmpå dette. Jeg vet også om flere E34 og E39 som har gått så langt som 700 000 km med pent vedlikehold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Hvordan er det og lakke carbon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Wicky, nå vet jeg ikke om taxien jeg satt på med hadde gummimatter osv. som du beskriver, men uansett- bmw er milevis forran i opplevd kvalitet og komfort. Nja, merce hadde noen skikkelige biler på 80tallet, da driftsikkerhet var et fremmedord hos de fleste andre, og desverre lever de tydeligvis på dette ryktet enda.. På samme måte som at volvo "er de sikreste bilene". Bmw lærling. Hvorfor ikke velge en bil du faktisk har lyst på? Jeg hadde hvertfall valgt e34 525tds, eller e39 520d. Nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har.. Jeg vet heller ikke hvor lenge hondaen har vært i norge, men vær obs på at du betaler 5000kr mer i omreg dersom bilen ikke har vært i norge mer enn 10år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Synes Mercedes mistet det stjerna en gang sto for på slutten av 80 tallet. Før det var det skikkelig driftsikkerhet og komfort. Nå synes jeg bare den stjerna gir ufortjent status. Ikke er de pene å så på (selvfølgelig individuelt), ikke liker jeg kjøreegenskapene, og en gamel trebenk i slotsparken har jo mer komfor en setene i de Benzene jeg har prøvd. Kvalitetsfølelsen er også helt i bund. Synes faktisk ikke de fortjener å konkurrere sammen med Audi og BMW lengre, men det gjør de vel ikke i så stor grad heller? Når det er sagt, ser det ut som de begynner å komme på rett kjøl igjen, designmessig. Nye A klasse er jo rett og slett stilig, og nye CLS shootingbreak er ikke akkurat grusom den heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Synes dog s-klassen er finere og mer "opplevd kvalitet" enn nye sjuern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Jeg er enig. Aklassen ser hvertfall pen ut. Men hvordan Audi skal kunne sammenlignes med BMW forstår jeg heller ikke.. Da ville jeg faktisk heller hatt merce.. Jeg er enig i at komforten i Audi er god, og bedre enn i merce, driftsikkerheten skal jeg ikke si så mye på- med de er så utrolig kjedelig å kjøre, sammenlignet med bmw's varianter.. Spesielt nytenkende designmessig er de heller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Wicky, nå vet jeg ikke om taxien jeg satt på med hadde gummimatter osv. som du beskriver, men uansett- bmw er milevis forran i opplevd kvalitet og komfort. Nja, merce hadde noen skikkelige biler på 80tallet, da driftsikkerhet var et fremmedord hos de fleste andre, og desverre lever de tydeligvis på dette ryktet enda.. På samme måte som at volvo "er de sikreste bilene". Bmw lærling. Hvorfor ikke velge en bil du faktisk har lyst på? Jeg hadde hvertfall valgt e34 525tds, eller e39 520d. Nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har.. Jeg vet heller ikke hvor lenge hondaen har vært i norge, men vær obs på at du betaler 5000kr mer i omreg dersom bilen ikke har vært i norge mer enn 10år.. kan ikke velge det folk kommer med i innbytte.. har slitt lenge med å selge bilen min. med i min situasjon akkurat nå, mtp utgifter ++ så tror jeg det er smart å ha denne bilen nå.. så er det jo greit at jeg også jobber med merket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Jeg ville hvertfall solgt bilen for penger- og stått fritt til å velge bil selv. At du har prøvd å få solgt lenge, betyr egentlig bare at du har priset deg for høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg