Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er den samme utviklingen i Bergen også.

Jeg syns det er positivt at man skal stoppe trafikkveksten (og spesielt i bergen pga luftforurensingen er et problem) men først må det tilrettelegges bedre for kollektiv trafikk..

I min verden med "sivil ulydighet" på akkurat dette prinsippet, parkerer jeg stort sett alltid ulovlig og gratis. (men ikke til hinder for andre) Gjennomsnittlig har jeg ca 1bot pr 40-50 parkering, og det skjer stortsett når jeg parkerer på plasser hvor jeg vet at de kontrollerer mye.. Upåklagelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å rakke ned på sjåførene burde staten kanskje skaffe litt fler p-plasser rundt om....?

Det er jeg enig i. Her i Arendal er parkeringsplass situasjonene helt på trynet og det blir bare verre og verre. Stadig flere parkeringsplasser i sentrum forsvinner og omgjøres til plen og sandkasser, da vi skal ha en grønn og ren by. Det at vi har alt for få parkeringsplasser fra før er det ingen som tenker på, da bygger de heller plen som de narkomane kan sitte på og legge fra seg nåler og sandkasser hvor bikkjer og katter kan drite #-o

Joda vi har fått ett par nye parkeringshus, flotte anlegg med rulletrapper og kunst bilder på veggene. Er vel derfor det koster 40 kroner timen å stå parker det også :roll:

I oslo fjerner dem fler og fler plasser, eller gjør dem om til el-bil plasser (som aldri brukes) Så er nesten umulig å finne p-plasser. Ja det er mange parkeringshus her og der i Oslo, men med priser opp til 60kr timen så blir det litt vel drøyt synes jeg.. Ikke er kollektivtrafikken no særlig å skryte av heller (de setter opp prisene igjen fra 1 feb.)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trafikk og parkeringsmuligheter har Århus vært helt fabelaktig frem til nå. Det har vært bra med billige parkeringsplasser (ca. 20 kroner timen) og faktisk ganske mange av parkeringsplassene har sogar vært helt gratis (såfremt man har et tidsur i frontvinduet). Nå bygges det imidlertid overalt i byen (spesielt langs havnen) og temmelig mange av parkeringsplassene er nedlagt. Folk roter derfor rundt i byen for å finne parkeringsplasser på gateplan (ingen vil parkere i parkeringshusene fordi det er dyrt, man får bulker og bilen blir robbet)... kaos. Jeg er derfor glad for at vi har både forstadsbane og buslinje direkte inn til byen fra her jeg bor. 20 minutter på en buss eller et tog klarer jeg når både toget og bussen stopper flere steder i sentrum av Århus (begge er gjennomgående)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oslo fjerner dem fler og fler plasser, eller gjør dem om til el-bil plasser (som aldri brukes) Så er nesten umulig å finne p-plasser. Ja det er mange parkeringshus her og der i Oslo, men med priser opp til 60kr timen så blir det litt vel drøyt synes jeg.

Ja Elbilene har de klart å finne plass til her også, selv om de alltid er tomme. El biler er ikke så populært her som i hovedstaden så det er mange ledige parkeringsplasser når vanlige bilister sliter med å finne plass #-o

I parkeringshuset på Aker brygge så tror jeg at jeg betalte 60 kr timen eller noe når jeg parkerte der nå for litt siden :shock: Lot bilen stå der i 5 timer eller noe og fikk passe sjokk når jeg kom og skulle betale :lol: Har parkert noen ganger i p huset ved Coloseum, dyrt der også #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg tar bussen frivillig er når jeg skal på byen :roll:

Ellers er jeg medskyldig i forurensningsproblemene i Bergen :lol:

gleden av å ikke drekke...kjører selv jeg as :) Også unnskylder jeg meg og sier "Kona sier jeg må hjem" og drar lit tidligere så jeg slipper å kjøre masse fulle folk hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igunnen ingenting imot kollektiv transport. Kunne gjerne tatt det frem og tilbake til jobb, og spart både bilen og lommeboken for all køkjøring, start og stopp, småkjøring generelt på kald motor. Tingen er jo at kollektivtransport her i landet (hvertfall stavanger) er helt på trynet. Bruker nærmere halvannen timer med buss til jobb, og en 20 min med bil, da i kø. Men likevel vil politikerene ha oss til å ta kollektiv transport, men synes det likevel er smart å sette opp prisene og kutte ut ruter. Ikke kommer bussene på tiden, så å se og planelegge ut i fra rutetabellen er jo helt håpløst.

Det som likevel er det verste, er politikerene mener at for å få folk til å ta kollektivt må de straffes, f.eks. med å fjerne busslommer, slik at bussen må stoppe i veien og skape kø. På denne måten skal bilisten bli irritert og velger heller buss. Skulle jo fader meg tro hele gjengen var skadeskutt.

Senke prisene, få inn flere busser, flere ruter etc. etc. har de ikke tenkt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senke prisene, få inn flere busser, flere ruter etc. etc. har de ikke tenkt på :P

Nei det tjener dem ikke på...det er en utgiftspost de ikke vil se...

Jeg kjører fra lillestrøm til oslo til og fra hver dag til jobb... bruker 15min ved normal kjøring, 9min ved "effektiv" hurtigkjøring...eller 25min om jeg står fast i brutal kø og ikke kjører forbi / tar raskeste feltet... Skal jeg ta kollektivt må jeg gå i 5min til toget, ta toget i 15min til oslo s, gå i 5min til t-banen, vente par min her og der på t-banen, ta banen i 7min..så gå i 10min før jeg kommer til jobben..Ifølge ruter.no skal jeg ta bruke 47min til jobb, inkludert gåavstand, og om alt er "i tide"..noe det sjeldent er..:Abbonerer på nsb sin sms tjeneste som sier ifra når det er forsinkelser etc....og det er det konstant.. Morsomste sms jeg fikk var : "ingen avgang kl 0820 grunnet det ikke finnes ledige tog"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...