Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Senke prisene, få inn flere busser, flere ruter etc. etc. har de ikke tenkt på :P

Nei det tjener dem ikke på...det er en utgiftspost de ikke vil se...

Men da kan de heller ikke forvente at folk skal ta buss, mener jeg :P Spesielt ikke når rutene og tidene osv. er så dårlig som det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir slik som der jeg bor da, forbi meg går det en buss 07:10 og en 08:10 og går en tilbake klokka 14:30

Det er de bussene som går forbi meg, og her driver de og snakker om at vi skal kutte ut bil og heller ta buss,

Da kommer ikke jeg meg hjem engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at lokalpolitikerne ikke har råd til en reduksjon av inntektene trafikken gir.

I bergen finansieres blant annet bybanen med bompenger, da investeringen i seg selv, ikke er bærekraftig(!)

Bompenger går det masse av i denne byen og. Disse bommene skulle stå i rundt 2 år, slik det ble penger til bedre veienett og kollektivt. Nå står bommene på femte året ++, og lite har skjedd. Pengen går nok til pensjonsparing..

Kom en gigantisk rundkjøring her i byen da for noen år siden. Noe som gjorde alt mye verre, og køene lengre enn aldri før. Kostet titalls milioner for å få bygget. Tipper hele gjengen som sitter nede på kontoret å tar slike beslutninger går på syre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og titter litt på Digital TV-tuner til bil, ser meg for meg at det er fint med tv når man sitter og drikker seg kake. MEN, De fleste til bil ser jeg har Mpeg 2 mens i norge brukes det mpeg 4. Går det overens ? eller er det helt håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og titter litt på Digital TV-tuner til bil, ser meg for meg at det er fint med tv når man sitter og drikker seg kake. MEN, De fleste til bil ser jeg har Mpeg 2 mens i norge brukes det mpeg 4. Går det overens ? eller er det helt håpløst?

Mpeg2 er ikke kompatibelt med Mpeg4, et helt annet komprimeringscodec. Mpeg2 bruker i sverige, det er derfor ikke kompatibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en USA modell så det er sikkert miles, men det er jo uansett ikke så galt da :)

Grom bil forøvrig, hadde vært moro med en slik :D

edit:

Ser nå at det er km/t speedometer, så bare på skiltholderen bak og trodde det var en USA modell. Er nok ikke helt ekte den kilometerstanden der da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en USA modell så det er sikkert miles, men det er jo uansett ikke så galt da :)

Grom bil forøvrig, hadde vært moro med en slik :D

edit:

Ser nå at det er km/t speedometer, så bare på skiltholderen bak og trodde det var en USA modell. Er nok ikke helt ekte den kilometerstanden der da....

Den bilen der har gitt meg litt hodebry! USA front på den, og den skiltplata bak. Men den har Euro-fangere. Den engelske skriften i dashbordet gjør ikke ting bedre :? Funderer litt på om den kan komme fra Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og titter litt på Digital TV-tuner til bil, ser meg for meg at det er fint med tv når man sitter og drikker seg kake. MEN, De fleste til bil ser jeg har Mpeg 2 mens i norge brukes det mpeg 4. Går det overens ? eller er det helt håpløst?

Mpeg2 er ikke kompatibelt med Mpeg4, et helt annet komprimeringscodec. Mpeg2 bruker i sverige, det er derfor ikke kompatibelt.

Hvor få tak i mpeg 4 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...