Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fatter bare ikke at utlendinger kan klage så mye her til lands. Synes jeg ser hvordan de har det i landet sitt. Ikke til å sammenligne sikkert.

Her har en utlending alt han/hun trenger mtp at de flyktet fra landet sitt. Føler at det er sånn, gir man en finger skal de ha en hånd, gir man en hånd skal de ha hele armen osv...

Først så kommer man på mottak og får ALT gratis. Mat,klær, tak over hodet og til og med lommepenger. Men da skal det klages over; maten, og for lite penger.

Så får de tildelt bolig som staten betaler for, og sosialhjelp. Da er huset for dårlig, for lav sosialhjelp og de hekker som rotter og lager flere barn de kan søke om støtte for. (idiotisk spør du meg) hvert barn trenger de pengene uansett.

De får seg jobb etterhvert. Da for eks begynner utlendinger å kreve at de skal bruke "deres" hodeplagg i politijobben.

De krever at det bygges moskeer så de kan fortsette med troen sin og den regla der, (i bunn og grunn så er det troen som har ført dem dit de har kommet) Ser på Tv, der de sier, Allah.... et eller annet (som visst betyr - gud er stor) så hører man gevær skudd der man skyter haug av folk. Jeg trodde at en hver Gud ville ha fred på jord. Men ikke vet jeg.

Så når de blir sykmeldt fordi de har blitt forkjølet eller ordentlig syke noen av de, så jobber de greit svart (ikke alle).

Og det som provoserer meg mest er at man kan klage på dette samfunnet??? Hallo vi lever i et paradis i forhold til andre steder i verden.

Har du flyktet til Norge, så KLAPP nå til helvete igjen og ta i mot den hjelpa du får, for du får det garantert ikke bedre i landet ditt.

Synes jeg ser hva nordmenn hadde fått innvilget av søknader til bygging av kirker i muslimske land dersom nordmenn måtte flykte.

Og til dere som skal komme med noen som helst kommentar, jeg er utlending selv og er flau av å være det når jeg ser hvordan ting foregår og vi alle blir dratt under en kam. Mens fåtall prøver å integrere seg og gjøre ting på en rederlig måte og lærer seg norsk og ikke kebabnorsk.

Kjenner to stk som kan snakke norsk flytende, men det blir ikke gjort, fordi kebabnorsken er mer å foretrekke. "Hai bror, jai lover dai, ingen kan fortelle mai hva jai skal gjåre" Tåpelig å høre, så lenge man har hørt de snakke flytende.

Takk og respekt til Norge nordmenn som er så samarbeidsvillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan kjøpe gode plastikk "vertkøy" for å fjerne interiøret? Tenker da norske butikker med kort leveringstid.

Danke!

Edit: Noe slikt.

[ Bilde ]

Edit: Ja ser der du. Biltema har. (Selvfølgelig) :P

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... ast-19513/

De verktøyene der er ikke noe bra, liker ikke å bruke de.

Det verktøyet jeg liker best er nylonkile fra würth: http://nettbutikk.wuerth.no/haandverkto ... /nylonkile

Takk for tipset. Tenkte mer et slik kit som fra Bojo Inc f.eks. Men er ingen i Norge som selger de ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en enkel hedmarking.. Mitt synspunkt er at folk bør feie for egen dør før de begynner å feie for alle andres.

Alle skal få ha sine meninger, men det å debattere sånt på ett bilforum er like nyttig som å pisse i havet for å få opp badetempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ihvertfall si meg helt enig med deg bimmerE46 , men det er jo også mange late nordmenn der ute også som utnytter seg av godene vi har i dette landet .

Og visst jeg skulle vært en hardt arbeidende utlending så ville det også vært litt irriterende og alltids blitt sett ned på og bli dratt under en kam sammen med alle ikke arbeidene utlendinger. som vi nordmenn ofte er flinke til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen andre som sliter med å logge inn på koed.no?

skriver inn brukernavn og passord, men får opp feil inlogginginfo, ber da om å få det på mail, tar copy paste der, men får fortsatt opp feil info.

Hatt sånn selv! Måtte få tilsendt passordet og prøve gjentatte ganger. Aner ikke hvorfor det skjer... kom inn igjen etter noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Norge. Mine foreldre er fra Marokko (nordvest afrika, rett under spania).

Hjemme har vi ofte diskusjoner der vi sammenligner Marokko og Norge, fordeler og ulemper.

Mine foreldre kom ikke som flyktninger men kom til Norge for å jobbe. Dette var på -70 tallet.

Det vi har konkludert med er at vi har det kjempe godt i Norge, og vi er svært takknemlige for å være her. Liker vi oss ikke her så er det bare å ''ture hjemmover igjen''.

Det som overrasker meg er at mange av eksemplene nevnt over er ganske ''svart/hvitt'' eksempler, dog det eksisterer. Er da ikke ALLE innvandrere som kommer til Norge, begynner å klage og bare sitter på ræva. Men såklart , de finnes. Men det er ''svarte får'' hos alle land/folk/religioner osv.

Noe som overrasker meg mer, er naive snille Norge som lar kriminelle utlendinger som ikke har tillatelse til å være i Norge, sone straff i Norge; noe som er luksus iforhold til hvis dem hadde blitt deportert.

Jeg og min familie har også diskutert ting vi ikke liker i Norge, og klager blandt oss i ny og ne, men vi jobber, betaler skatt og har da rett til å klage på ting; på lik linje som nordmenn gjør =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Norge. Mine foreldre er fra Marokko (nordvest afrika, rett under spania).

Hjemme har vi ofte diskusjoner der vi sammenligner Marokko og Norge, fordeler og ulemper.

Mine foreldre kom ikke som flyktninger men kom til Norge for å jobbe. Dette var på -70 tallet.

Det vi har konkludert med er at vi har det kjempe godt i Norge, og vi er svært takknemlige for å være her. Liker vi oss ikke her så er det bare å ''ture hjemmover igjen''.

Det som overrasker meg er at mange av eksemplene nevnt over er ganske ''svart/hvitt'' eksempler, dog det eksisterer. Er da ikke ALLE innvandrere som kommer til Norge, begynner å klage og bare sitter på ræva. Men såklart , de finnes. Men det er ''svarte får'' hos alle land/folk/religioner osv.

Noe som overrasker meg mer, er naive snille Norge som lar kriminelle utlendinger som ikke har tillatelse til å være i Norge, sone straff i Norge; noe som er luksus iforhold til hvis dem hadde blitt deportert.

Jeg og min familie har også diskutert ting vi ikke liker i Norge, og klager blandt oss i ny og ne, men vi jobber, betaler skatt og har da rett til å klage på ting; på lik linje som nordmenn gjør =)

Jeg har ikke påpekt at alle klager heller, her tenkte jeg på de som klager da. Og det er det mange av. Selv min far klager og syter, og når jeg sier til han at det bare er å flytte tilbake hvis han mener at han har det bedre i hjemlandet sitt, så får jeg ikke noe svar.

I bunn og grunn så mener de fleste at det er godt her, og samtidig utnytter det litt. Kanskje nettopp fordi nordmenn er så snille og naive som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir til tider satt ut av fremmedfrykten dere "ekte nordmenn" viser...

Fremmedfrykt er vel noe som sitter i oss alle mer eller mindre, selvsagt er man litt skeptisk til kulturer og folkeslag vi ikke kjenner til. Men man blir da ikke rasist av den grunn...

Det er en grunn til at innvandrerne har så dårlig rykte som de har, noen ødelegger for alle de som faktisk gidder å gjøre en god jobb og innrette seg i vårt samfunn og kultur. All respekt til de innvandrerne som gjør dette, de andre kan for min del få enveis billett tilbake til hullet de kommer ifra.

Er skremmende mange innvandrer som tar opp plass i Norske fengsler, iallfall i forhold til prosentandelen av befolkningen som de utgjør. Og nei Wicky! før du gnåler om det....med innvandrere så mener jeg ikke bare pakkiser men også østeuropeere for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...