Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har tenkt på det også, men det verken ser eller kjennes varmt ut heller, er såvidt den treffer borti.. tror uansett jeg skal få tatt en titt på den så fort muligheten byr seg.. håper bare det ikke er hele kaliptern.. hadde vært surt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er noe styr! :P

selv har jeg noe problem med høyre bakbrems som subber innpå skiva, da stempelet har fryst virker det som :S den klarer å bremse, men den trekker seg ikke helt ut :S

burde ikke det veldig fort bli så varmt at det løsner opp? Mistenker at her er det noe annet som er problemet.

Når bremsekaliperne foran på min tidligere E36 323i først satte seg fast i kulden var de ikke til å rikke selv med varmgang. Mine satt fast pga. saltkorrosjon og måtte byttes. Man kan imidlertid smøre opp disse selv, men jeg valgte den hurtigste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er noe styr! :P

selv har jeg noe problem med høyre bakbrems som subber innpå skiva, da stempelet har fryst virker det som :S den klarer å bremse, men den trekker seg ikke helt ut :S

burde ikke det veldig fort bli så varmt at det løsner opp? Mistenker at her er det noe annet som er problemet.

Når bremsekaliperne foran på min tidligere E36 323i først satte seg fast i kulden var de ikke til å rikke selv med varmgang. Mine satt fast pga. saltkorrosjon og måtte byttes. Man kan imidlertid smøre opp disse selv, men jeg valgte den hurtigste løsningen.

Hmm... rart at den gikk greit når det var varmere i været, hvis det skulle være dette som er problemet :S Merket det som sagt torsdag kveld/natt når jeg nærmet meg Kristiansund, med en suselyd, som viste seg å være subbelyd, og som økte i takt med hastigheten.

Denne ble borte på fredagen, da det var varmere i været i Kristiansund, mens jeg merket denne igjen når jeg var på vei hjemover i går kveld, og temperaturen krøp ned til -27,5 på det meste! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok som Fredrik sier, rust på stempel som gjør at det blir tregt/står stille.. :)

Anbefaler å bytte, men som midlertidig løsning kan du løsne calipper fra klaven, og pumpe stempelet litt ut, løfte til side pakningen og pusse vekk rusten, så fylle det med saus ;)

Holdt på min i 3mnd, og hadde jeg gjort det bedre hadde det vart lenger ;)

Men det kan jo også være klossene som sitter fast i klaven, det vil og resultere i lyd, uten spesiell varmgang. Ta av klosser, puss på "kontaktpunktene" og smør opp med bremse-gugge.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... rart at den gikk greit når det var varmere i været, hvis det skulle være dette som er problemet :S Merket det som sagt torsdag kveld/natt når jeg nærmet meg Kristiansund, med en suselyd, som viste seg å være subbelyd, og som økte i takt med hastigheten.

Denne ble borte på fredagen, da det var varmere i været i Kristiansund, mens jeg merket denne igjen når jeg var på vei hjemover i går kveld, og temperaturen krøp ned til -27,5 på det meste! :o

Spørsmålet er hva annet det kan være som forårsaker subbelyden. Du kan jo ha vært uheldig å få isdannelse rundt bremseklossene, men det virker veldig usannsynlig iom. at bremsene blir veldig varme akkurat der de ligger innpå skivene. Hvis du har tilgang på varm garasje vil dette evt. kunne gi deg svaret på den mistanken. En sten eller kast i skivene er andre muligheter, men da pleier subbelyden (for ikke å si skrapingen) å være der konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre det ja ;) hadde det bare vært tid til hobbykveld denne uken :/ Men får se om jeg kan ta en titt ikveld, skal være på verkstedet til en kompis i dag, og lakke takboksen i bilens farge, så kan henge jeg får tid til å se på bremsene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke beskrive å mye jeg har lyst på de der på E46`n til sommeren!

[ Bilde ]

Ta en titt på Vossen sine felger, er vel vossen CV3 som er tilsvarende

Har sett på vossen, men CV3 men koster 7500kr felgen, så litt mye akkurat nå :P

Stance felgene kostet 10000kr inkl frakt +toll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...