Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om man klager over filminga på et FOTOkamera, så har man det veldig greit.

Poenget er vel mer at det er greit å få begge deler når man først skal legge 5-6 tusen kroner på bordet. Skal man kun ta bilder av bloster og bier så bil jo canon være et bedre valg. Men for mange av oss så er det også kjekt å kunne ta en veldig bra filmsnutt i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ryddig og informativt svar! Skal ringe litt rundt å høre hvordan det kan løse seg for meg. Vi er tre stykker som planlegger å begynne for oss selv. Utifra det jeg har lest og hørt hittil så er det gode muligheter for oss unge i Norge å starte eget firma.

Vi må sitte oss ned å tenke over hva som "trengs" her i Norge/på Vestlandet.

Er jo ikke helt lett å komme med noe nytt, så får heller gjøre litt research angående hva vi "mangler" her på Vestlandet i første omgang.. ;)

Satser på at drømmen om eget firma kan gjennomføres i nærmeste framtid!

Nå har jeg ikke helt statistikken i hodet, men mener at ca 50% av alle firma, går konk første året. Som regel pga to grunner. For lite kapital til å holde nysgjerrigheten i markedet før kundene kommer, og for stor og urealistisk tro på forretningsideen.

Jeg syns initiativet er spennende, men jeg tror det er vanskelig å lykkes uten noen konkrete ideer som har konkrete fordeler på markedet. ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, og i tillegg vanskelig å tjene penger på en ide andre har veletablert i markedet. Det er ikke meningen å være negativ, men man burde heller starte firma, fordi man har en forretningside, enn å finne en forretningside fordi man har lyst å starte firma..

Helt riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ryddig og informativt svar! Skal ringe litt rundt å høre hvordan det kan løse seg for meg. Vi er tre stykker som planlegger å begynne for oss selv. Utifra det jeg har lest og hørt hittil så er det gode muligheter for oss unge i Norge å starte eget firma.

Vi må sitte oss ned å tenke over hva som "trengs" her i Norge/på Vestlandet.

Er jo ikke helt lett å komme med noe nytt, så får heller gjøre litt research angående hva vi "mangler" her på Vestlandet i første omgang.. ;)

Satser på at drømmen om eget firma kan gjennomføres i nærmeste framtid!

Nå har jeg ikke helt statistikken i hodet, men mener at ca 50% av alle firma, går konk første året. Som regel pga to grunner. For lite kapital til å holde nysgjerrigheten i markedet før kundene kommer, og for stor og urealistisk tro på forretningsideen.

Jeg syns initiativet er spennende, men jeg tror det er vanskelig å lykkes uten noen konkrete ideer som har konkrete fordeler på markedet. ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, og i tillegg vanskelig å tjene penger på en ide andre har veletablert i markedet. Det er ikke meningen å være negativ, men man burde heller starte firma, fordi man har en forretningside, enn å finne en forretningside fordi man har lyst å starte firma..

Helt med på hva du sier, men lurer meg på om vi ikke har funnet noe veldig greit å drive på med faktisk.. :)

Må bare sjekke en del opp i alt, så blir vel ikke med det første for å si det sånn. Men er uten tvil STORT marked for planen våres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks en forretningsplan jeg ser potensialet i, og som kan bli stort, er e30meet. Ja, de bygger opp klubben med fokus på null profitt, evt fordeler som går tilbake til medlemmene.

Fordelen, er at de har vesentlig mindre byråkrati enn ccn. Ja det begynner med utstilling og banekjøring, men å få i gang flere treff, både nasjonalt og lokalt, racingserie, nettbutikk, verksteder med spesialitet på eldre bmw osv. Kan bli en lønnsom affære, og det forundrer meg ikke at gjengen som står bak, nettopp bygger opp ideen, og selger den til noen som gjør den kommersiell, og vips- så har man vippet ccn norge av pinnen, fått en bmw dedikert klubb som faktisk medlemmene liker, og tjent noen kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en fin bil, designmessig litt kjedelig, noe Audi har vært siste årene, levd ganske lenge på introen av devil eyes lys nå..! Akkurat som BMW har dem vel skaffet seg et varemerke.

La merke til på noen av de audiene som stod utstilt at baklyktene og tenker da på led stripene var grådig lik BMW. Spesielt E82 som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks en forretningsplan jeg ser potensialet i, og som kan bli stort, er e30meet. Ja, de bygger opp klubben med fokus på null profitt, evt fordeler som går tilbake til medlemmene.

Fordelen, er at de har vesentlig mindre byråkrati enn ccn. Ja det begynner med utstilling og banekjøring, men å få i gang flere treff, både nasjonalt og lokalt, racingserie, nettbutikk, verksteder med spesialitet på eldre bmw osv. Kan bli en lønnsom affære, og det forundrer meg ikke at gjengen som står bak, nettopp bygger opp ideen, og selger den til noen som gjør den kommersiell, og vips- så har man vippet ccn norge av pinnen, fått en bmw dedikert klubb som faktisk medlemmene liker, og tjent noen kroner..

Litt feil klubbnavn etter min mening om man skal slå ann spør du meg, litt uheldig kanskje. Jeg er ikke så glad i E30 at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil klubbnavn etter min mening om man skal slå ann spør du meg, litt uheldig kanskje. Jeg er ikke så glad i E30 at det gjør noe.

Jeg er helt enig i at navnet ikke er det beste for en ordinær BMW-klubb. Jeg har ikke noe i mot E30, men hadde denne klubben hatt et "riktig" navn så kunne det kanskje vært mulig å skrinlagt BMWCCN en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...