Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sååå jævlig ille da? At jekk feste går tversigjennom på en bil som ellers er i tipp stand... bmw kvalitet fårn si.

Ser ut som den er tectyl behandla under, svart gummi lag under hele så får lissom ikke sett hvordan det er med rust under....fått noen skummle tanker om hva som måtte gjemme seg under tectylen nå :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 ruster faktisk mindre enn E34 og årsaken er at ved lansering i 1991 så tok BMW i bruk en ny rustbehandlings metode som var mye bedre. Husker ikke i farten hva denne metoden gikk ut på men jeg leste det i en bok jeg kjøpte på BMW Museum i Munchen :wink:

Siden disse to modellene er laget på hver sin fabrikk så tok det noen år før de fornyet og gjorde det samme på fabrikken i Dingolfing (hvor E34 ble produsert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker 328en min. Den hadde også et fint lag med svart sevje.

Når jeg plukket den etter en sidekollisjon for å bygge den over til et annet karosseri , hadde jeg ikke løftebukk, så veltet hele driten slik at den lå på dørene.

Da gikk jeg over å dunket med en 1,5l colaflaske. Fikk faen meg hele flasken gjennom på 2 punkter på kanalene! Haha. På langs og tvers. Dødsfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På koblingsstykket, for og kalle det det, den hvite saken som sitter under dysa som sitter oppå panseret. Den har et lite hull i seg for og slippe ut litt væske dersom det blir for høyt trykk. Regner med at det er denne funksjonen den har hvertfall. Men det som skjedde var hvertfall at den slo seg helt vrang så all spylevæska som skulle ut i dysa oppå panseret gikk ut gjennom dette hullet isteden. Jeg har nå fått bytta koblingsstykket så nå spyler den normalt. Men det kommer fortsatt litt væske ut gjennom "overtrykkshullet" hver gang jeg spyler. Er det meninga det skal være sånn. At trykket er akkurat over grensa til at det går væske gjennom der ?

Noen som vet hvorfor den fortsatt spyler ut gjennom det lille hullet? Jeg bytta ikke dette koblingsstykket, jeg bare fikk åpnet det opp igjen.

Er ikke min quote, fant en som ligna på det som skjer med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klossen er veldig løs da, om kanalene er rusten eller ei :P

Merka det... men ser du på bildet var jekkeplata i kanalen like løs... blir vell mer riktig og kalle det rust bløtkake enn kjeks... Får vell bare rive ut jekkeplata, spraye på en dose antirust spray og smelle pp noe tec7 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto to skruer i min når jeg kjøpte bilen xD bytta den til en ny og den funker supert! Slangene dårlige/tette da? Mye motstand blir jo mye trykk slik at den slipper ut væske.

Slangene er ikke tette som jeg kan se nei, kommer like mye spylervæske ut av høyre og venstre dyse :s Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker 328en min. Den hadde også et fint lag med svart sevje.

Når jeg plukket den etter en sidekollisjon for å bygge den over til et annet karosseri , hadde jeg ikke løftebukk, så veltet hele driten slik at den lå på dørene.

Da gikk jeg over å dunket med en 1,5l colaflaske. Fikk faen meg hele flasken gjennom på 2 punkter på kanalene! Haha. På langs og tvers. Dødsfelle.

Sikkert bare den ytre kanalen, så dødsfelle er det nok ikke

E36 er langt ifra noe rustbombe, men bilene begynner å bli gamle, og de som ikke blir tatt vare på ruster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn på treningssenter nå denne måneden. Må si jeg stortrives :D Flere som går regelmessig?

Kjører program og trener mandag, tirsdag, torsdag, fredag og av og til lørdag. I går var det mage og rygg, mens i dag er det beina som står for tur :D

Skal bli gøy å se framgangen framover. Her spises det protein over en lav sko og kreatin må man ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...