Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Man skal jo ikke erstatte et variert kosthold med pulver - det heter jo tilskudd. Men skal man få i seg mye proteiner gjennom dagen for å bygge muskler, ja da skal man legge opp en ganske bra kabal og det er mye mer stress enn å bare ta seg en shake før og etter trening i tillegg til et ellers proteinrikt kosthold.

Prøver å få i meg karbo etter trening også.. slik som banan.

Er på startfasen av kreatin nå. 5g, 5 ganger om dagen i 5 dager. Det er vanvittig stress! Heldigvis bare 6-12g før og etter trening etter disse 5 dagene.

Har ganske bra kondis, men bruker den kun på fotballbanen. Varmer også bare opp å tredemølle og av og til romaskin og sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent aktivt i tre år nå, og må selv si jeg stortrives. Jeg trener også hovedsakelig styrke 5-7 ganger i uken. Men driver også å løper i ny og ne, og deltar av og til på marathon etc. Har hatt en langre periode med opphold nå da jeg har hatt gips på benet i nærmere to mnd. og må si jeg sliter med det mentalt atlså. Blir rett og slett avhengig av det, nesten som dop. Men så blir man jo rusa på endorfiner så er nok en samenheng der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev aktivt med styrkeløft før, ganske kjekt i grunn, hadde motivasjonsstopp i 1,5år etter en skade.. Men begynt på an igjen nå.. Men blir å holde seg på trivselsvekt.

Kosttilskudd er tilskudd. Ikke noe mer. Jeg ville hvertfall aldri klart framgangen min uten. Nå er det jo også mange andre tilskudd som er viktige som de fleste glemmer.. Fettsyrer, kreatin, karbs, glutamin osv.

Resultatene er som en trekant, hvor trening er en bit, søvn en annen og mat den siste..

En god huskeregel er å ta fettfri kroppsmasse. Ganger du det med 2, har du antall gram protein du bør ete for dagen. I tillegg, vil jeg legge på en faktor til. Kunnskap. Både om teknikk, men også hvordan man kan trene med best mulig framgang over tid, uten å bli skadet.

Det viktigste spørsmålet å stille seg er, hvorfor gjør jeg dette? Og du bør ha en god forklaring som du ikke bare dikter opp..

Du bygger ikke en fet bil uten kunnskap, og du klarer ikke å få en fet kropp heller, hvis du ikke vet opp og ned på en"skiftenøkkel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin og proteinpulver er juks :D kjøtt som gjelder ;) men ja kjører regelmessig trening selv og elsker det! Vurderte å kjøre på med pulver selv for å se om det funker.

kreatin funker i allefall knaska på det pulvet et par måneder i sommer, egentelig uten å trene så veldig

så good forskjelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulver funker det, alt etter behov selvsagt. Huskeregelen er å få i deg mest karbohydrater før trening for energi under økta og mest protein etter for å bygge opp igjen. Ikke alle klarer å få i seg nok mat og da er pulver et kjekt tilskudd. Men fast føde er fremdeles det viktigste du får i deg og som Hawkon sier, kunnskap er nøkkelen til suksess ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere som trener ofte tatt armbak med en tømmermann og vunnet?

Jeg tar skjelden håndbak, men ville sikkert tapt.. Jeg ser ikke hvordan det er relevant i diskusjonen? Man vil alltid få sterkere/seigere muskler, alt etter hvordan man bruker kroppen.

Jeg sitter på kontor hele dagen, og målet mitt er å ikke la kroppen forfalle.. Uavhenging av hva jeg tar i benken, håndbak eller markløft.. Nøkkelen min er framgang, uanhengig av hvilket nivå jeg er på..

Planer i kveld? Venter på at "sykepleieren" skal komme hjem fra venninnekveld og lage mat til meg. Ikke noe særlig å ha influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du dere noe morro ikveld? :wink:

Sitter på lugaren med et glass is. Håper jeg klarer å legge før klokken blir for sent, men det tviler jeg på. :) Tar vel ikke akkurat helt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...