Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1195. Ref kreatin.

De av dere som ikke trener, burde ta det som et spark i ræven.. ;)

Er ikke dette ett personlig valg?? Jeg har ingen interesse av å trene, eller spark i ræva for den saks skyld. I min jobb så tømmer jeg en 40 fots container med møbler på ca 3000-4000 kg på rundt timen. (Da er varene sortert og "parret" slik at komplette sett kan lagres på gitte lokasjoner). Da driter jeg langt i det som heter trening, forum og annet vissvass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvasi, hvilken modell har du? Er nyydelig lyd i 800serien men er utrolig sensitiv for rett forsterker syns jeg..

Gamle 802 S3. Overlegent de beste høytalerne jeg har hørt.

Forsterker er viktig ja. Mine erfaringer er at hvis den er stor nok funker det stort sett uansett,

de er nede i 3 Ohm så forsterker uten dugende strømforsyning blir fort kortpustet.

Har hatt AW 250, Hegel H4A MK2 SE, Midgard Audio monoblokker, Micromega pw400, Xindak 8800 monoblokker, 2 X Rotel og har nå Vincent monoblokker på de.

Hadde integrert Vincent (233) på de forrige B&Wene og det er tydeligvis bankers.

Spiller kanskje ikke like sinnsykt høyt som en "svær" digitalforsterker men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1195. Ref kreatin.

De av dere som ikke trener, burde ta det som et spark i ræven.. ;)

Er ikke dette ett personlig valg?? Jeg har ingen interesse av å trene, eller spark i ræva for den saks skyld. I min jobb så tømmer jeg en 40 fots container med møbler på ca 3000-4000 kg på rundt timen. (Da er varene sortert og "parret" slik at komplette sett kan lagres på gitte lokasjoner). Da driter jeg langt i det som heter trening, forum og annet vissvass...

Og den losser du med snile eller truck, så det blir ikke så mye fysisk arbeid ;)

Men ang kreatin... delte meninger om det gitt.. kommer langt uten det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med ordentlig dac så er det ikke noe behov for noe mer digitalt. Det definitivt beste oppsettet jeg har hørt, er epicon8 på en gammel rørforsterker. Riktig nok med classe cp800, men likevel..

Vil du prøve noe nytt, så anbefales epicon, de er ikke så kresne på innspilningene, sammenlignet med 800serien og på det settet jeg hørte, en helt drøy dynamikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dessverre mistet jeg en planke gjennom vinduet hans, sier mannen i slutten av 30-årene som måtte tilbringe natt til fredag i en av politiets celler."

Ja, dette skjer meg stadig vekk også. Mister planker, steiner og alt mulig gjennom vinduer... http://touch.f-b.no/nyheter/jeg-bare-mi ... -1.7729187

ja jøss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1195. Ref kreatin.

De av dere som ikke trener, burde ta det som et spark i ræven.. ;)

Er ikke dette ett personlig valg?? Jeg har ingen interesse av å trene, eller spark i ræva for den saks skyld. I min jobb så tømmer jeg en 40 fots container med møbler på ca 3000-4000 kg på rundt timen. (Da er varene sortert og "parret" slik at komplette sett kan lagres på gitte lokasjoner). Da driter jeg langt i det som heter trening, forum og annet vissvass...

Og den losser du med snile eller truck, så det blir ikke så mye fysisk arbeid ;)

Men ang kreatin... delte meninger om det gitt.. kommer langt uten det og

Stykkgods, fra gulv til tak. Losser manuelt. Alt stables på pall, eller trilles inn med sekketralle.

Bruker truck for å få varen fra innlosserampe til lokasasjon reol. Men for å tømme bil/container så er det manuelt arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber man fysisk, så går det sikkert fint uten, jeg la hvertfall merke til hvordan kroppen forfalt, når jeg gikk fra 3-4 styrketreninger pr uke (fullkroppsprogram, og gjerne med supersett) samtidig som jeg gikk som platearbeider/formann til null trening og kontorjobb.. Og så viktigheten av å holde seg i form.

Men selvsagt de beste unnskyldningene finner man på selv. Ingen kommer unna at det er bedre å trene, enn å la være.. Så er spørsmålet om unnskyldningen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvsagt de beste unnskyldningene finner man på selv. Ingen kommer unna at det er bedre å trene, enn å la være.. Så er spørsmålet om unnskyldningen er bra.

Sant nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med ordentlig dac så er det ikke noe behov for noe mer digitalt. Det definitivt beste oppsettet jeg har hørt, er epicon8 på en gammel rørforsterker. Riktig nok med classe cp800, men likevel..

Vil du prøve noe nytt, så anbefales epicon, de er ikke så kresne på innspilningene, sammenlignet med 800serien og på det settet jeg hørte, en helt drøy dynamikk :)

Har selvsagt brukende DAC, hatt Musical Fidelity, Arcam, Thule og etpar kinesiske før jeg endte opp med den jeg har. Cambride Audio DAC3.

Men det har jo ingenting med oppbyggingen av en effektforsterker å gjøre..

Epicon er en helt ok høytaler men den har div åpenbare feil om du sammenligner den med endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener er feil med epicon? Jeg syns de er helt fantastisk.. En forutsetning er jo at effektrinnet du brukte når du hørte på, matcher lydbildet i epicon.

Grunnen til at jeg nevner dacen, er fordi den er litt utenom det normale, og spriter opp lyden langt mer enn hva man ville gjort i et referanse oppsett.

Jeg er ikke så stor på hifi selv enda, nad 375, m51, og mentor2 holder inn til videre. Spesielt i blokken her. Satser på at det blir inwall når jeg skal oppgradere. Helt drøyt hva man får til med inwall på budsjett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener er feil med epicon? Jeg syns de er helt fantastisk.. En forutsetning er jo at effektrinnet du brukte når du hørte på, matcher lydbildet i epicon.

Grunnen til at jeg nevner dacen, er fordi den er litt utenom det normale, og spriter opp lyden langt mer enn hva man ville gjort i et referanse oppsett.

Jeg er ikke så stor på hifi selv enda, nad 375, m51, og mentor2 holder inn til videre. Spesielt i blokken her. Satser på at det blir inwall når jeg skal oppgradere. Helt drøyt hva man får til med inwall på budsjett!

Hvis man måler de i en vanlig stue er ca alt galt. Og felles for alle Dali jeg har hørt er at toppen skriker..

Det er en fin høytaler som appelerer til mange uten lyttetrening men jeg garanterer at du kommer til å bytte ut både NAD og DALI om ikke så lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...