Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bruker mine til det meste.. Har små cr123 motoriserte lyskanoner på nøkkelknippene mine og de brukes daglig.

Nå bor jeg i ødemarka så det sier seg kanskje selv at man har ett rimelig variert bruksområde for lykter. Derfor har jeg også ett rimelig blandet utvalg, trenger ikke over 2k lumen for å finne igjen bilen på parkeringa f.eks :wink: Folk her inne er jo alt fra mekanikere til it-folk og da er jo lommelykta ett rimelig essensielt verktøy vil eg tru :wink:

Man skjønner ikke hvor desperat man egentlig trenger en haug bærbare lyskanoner før man har disponert en, det er rimelig rått :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en morsom sammenligning, den er akkurat like stor som en toalettrull. Tom altså :wink:

Veldig kompakt til å være en 4xAA lykt mao!

Edit: Fant bilder!

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Det at Led Lenser tåler røff behandling er dessverre ikke noe salgsargument lenger.. Alle lykter fra kvalitetsprodusenter tåler røff behandling nå til dags da IPX8 er standarden for alle.

Vel, problemet hos meg var vel at den ikke tålte det. ;) Ble ganske kjapt et problem at knappen ikke ville virke skikkelig, og måtte stadig plukke den fra hverandre for å forlenge levetiden. Evt. holde inne knappen hele tiden.

Edit:

Bruker forresten lommelykt hele tiden. Spesielt på jobb, da det går mye tid i å glo under dørken her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Jeg trenger en i bilen og anna div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Jeg trenger en i bilen og anna div.

Jeg har en T7 i hanskerommet i bilen i fall shit skulle skje, og en H7 (begge LedLenser altså) liggende tilgjengelig i en vinduskarm i yttergangen. Trenger den hodelykta ganske så ofte når jeg vet at jeg har den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en morsom sammenligning, den er akkurat like stor som en toalettrull. Tom altså :wink:

Veldig kompakt til å være en 4xAA lykt mao!

Edit: Fant bilder!

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Det at Led Lenser tåler røff behandling er dessverre ikke noe salgsargument lenger.. Alle lykter fra kvalitetsprodusenter tåler røff behandling nå til dags da IPX8 er standarden for alle.

Vel, problemet hos meg var vel at den ikke tålte det. ;) Ble ganske kjapt et problem at knappen ikke ville virke skikkelig, og måtte stadig plukke den fra hverandre for å forlenge levetiden. Evt. holde inne knappen hele tiden.

Edit:

Bruker forresten lommelykt hele tiden. Spesielt på jobb, da det går mye tid i å glo under dørken her og der.

Bryteren er en slitedel, derfor får man som oftest med en ekstra :) Vet at Nitecore, fenix, olight og xeno leverer lykter med en ekstra ihvertfall. Disse lyktene er konstruert mtp enkelt vedlikehold. Får også med ekstra O-ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en morsom sammenligning, den er akkurat like stor som en toalettrull. Tom altså :wink:

Veldig kompakt til å være en 4xAA lykt mao!

Edit: Fant bilder!

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Det at Led Lenser tåler røff behandling er dessverre ikke noe salgsargument lenger.. Alle lykter fra kvalitetsprodusenter tåler røff behandling nå til dags da IPX8 er standarden for alle.

Vel, problemet hos meg var vel at den ikke tålte det. ;) Ble ganske kjapt et problem at knappen ikke ville virke skikkelig, og måtte stadig plukke den fra hverandre for å forlenge levetiden. Evt. holde inne knappen hele tiden.

Edit:

Bruker forresten lommelykt hele tiden. Spesielt på jobb, da det går mye tid i å glo under dørken her og der.

Bryteren er en slitedel, derfor får man som oftest med en ekstra :)

Bryteren var en feilkide på tidlige lykter, hvis vi snakker om Ledlenser, men jeg har aldri hørt at man fikk med en ekstra bryter. Og jeg har solgt maange av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Bor så og si i sentrum med gatelys over alt og lyskastere med bevegelsessensor på gårdsplassen.. Men det lyser jo under bilen da. Kanskje det kan være lurt å ha ei lykt liggnde i bilen hvertfall.. Kan jo hende man må springe inn i skoget etter ett påkjørt dyr eller noe sånt.. En Leatherman har jeg jo liggede i bilen permanent, så hvorfor ikke ei lykt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren var en feilkide på tidlige lykter, hvis vi snakker om Ledlenser, men jeg har aldri hørt at man fikk med en ekstra bryter. Og jeg har solgt maange av de..

Jeg var litt uklar, mente med andre lykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Bor så og si i sentrum med gatelys over alt og lyskastere med bevegelsessensor på gårdsplassen.. Men det lyser jo under bilen da. Kanskje det kan være lurt å ha ei lykt liggnde i bilen hvertfall.. Kan jo hende man må springe inn i skoget etter ett påkjørt dyr eller noe sånt.. En Leatherman har jeg jo liggede i bilen permanent, så hvorfor ikke ei lykt også..

Har du ikke sett på de der amerikanerne på tv som lagrer aprikoser altså?

Ingen som raner oss hvis det blir atomkrig og vi bare har nok trua på det, jesus og overreaskende små hjelpemidler kommer til å sikre rasen.

Da kommer du nok til å være glad i lykta di da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren var en feilkide på tidlige lykter, hvis vi snakker om Ledlenser, men jeg har aldri hørt at man fikk med en ekstra bryter. Og jeg har solgt maange av de..

Jeg var litt uklar, mente med andre lykter :)

jeg har bygd om 2 stk som er bygd om til led. Kan selge 1 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 i biljakt rett på utsiden av huset vårt :P

Sent from my vacuumer using Tapatalk

Froland vettu :wink: Så det ut som kjentfolk eller?

Gjorde det gitt.. Ikke bekreftet enda da..

Sent from my vacuumer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...