Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal handle meg ny bil.

Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha Tahoe 5,3l eller E39 530dat.

Har bruk for 4x4 nå på vinterstid, men så var det bensinforbruket på 1,5-2,0l på mila da :)

En 530d bruker bare 1/3 av Tahoen.. Men det er lissom det eneste argumentet jeg har for å velge E39. E39 funker som sommerbil her jeg bor.. Tahoen funker til alt.

Tahoe er jo badass nr 1.

92_1315395118_xl_zpsb9e73c0f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg har en Ford Lightning med gass. Når han trør den switcher den automatisk over til bensindrift om gassen ikke klarer å "levere". Kjenner bare et lite nykk, det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen jeg skal se på har ikke gass, men vurderer å ettermontere.

Vet at 03 modellene og nyere har hatt litt trøbbel med toppene etter å ha kjørt på gass over tid.

Så ser det bare som en fordel at det ikke er montert gass enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Bruker de bare ved småjobber, innbrudd i privathus osv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Jeg fløy mye rundt i tussmørket på jobb. Så var det høststormen i 2011 hvor behovet for lykt kom for alvor da man gjerne fløy inni skauen og feilrettet på fiberkabler som hadde røket av på grunn av fallende trær over luftstrekkene(typisk inne i lysløypene og grefsen, linderud og holmenkollen. Da var en god hodelykt og en RollsRoyce lyskaster noe man måtte ha for å klare å gjøre jobben nogenlunde effektivt..

Ellers gikk jeg med T7 og V2 i beltet på arbeidsbuksa hele tiden, jobba man på kontorbygg og gjorde arbeid over himling så var det fram med lykta så fort man hadde stikki huet opp :)

Hvite bygningen jeg peker på med lykta her :)

ud7pf9jwyskrrhdh9x2z.jpg

En liten test på garasjeporten heime

327182_10151171574850341_107079573_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å spørre her uten å lage ny tråd, orker ikke lete heller etter lignende tråd.

Men, hva er billigst å eie i lengden?

E61 525iat, eller 525dat? 2005-2008 mod.

Tenker da på bensin/diesel forbruk. Service og rep, glødeplugger turbo osv. Kontra bensinforbruken på bensinutgaven, for de vet jeg ikke går like billig som dieselen!

Bensinutgaven har finest lyd ja, men er 6'er i den dieselutgave så blir ikke så ille kakling? Driter egentlig i lyd på denne bilen, blir bare en slenge/bruksbil.

Og er disse mer lønnsomt å importere enn å handle her? Sparer jeg bare 20.000 eller noe så er det ikke verdt strevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at partikkelfilter, turbo, dieselpumpe og swirlflaps kan bli veldig kostbart mener jeg at man har et potensielt billigere bilhold om man går for bensin. Det er langt fra sikkert noe går galt på en dieselmotor, men når det først går galt er det somregel dyrere å fikse enn om noe skulle gå galt på en bensinmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...