Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Undersøk om du trenger nye strekkbolter evt. om dette finnes på din motor når du skal tighte til toppen igjen og husk momentnøkkel(dette står vel uansett beskrevet i Haynes boka).

Det å bytte toppakning tror jeg neppe er så vanskelig som man skulle tro, det viktigste er nok å passe på at du holder styr på timinga til reg.kjede.

Må nok ha nye strekkbolter ja. Momentnøkkel har jeg, samt at jeg må ha noe vinkelnøkkel av et slag, jeg har ikke hørt om dette verktøyet før.

Tror det er denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... er--10254/ ..

Timinga til reg.kjede står det i Haynes-boka at man skal merke av. Samt så skal jeg merke alle deler når jeg plukker fra hverandre. Aldri gjort dette før. Nærmeste jeg har vært er å byttet toppdekselpakning på en E36 318i(M43B18).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lime carbon/plast/glassfiber på karosseri (plast/stål), hva anbefaler dere? Tech7, Sikafleks, rutelim? Bør det herdes slik at det blir "stålhardt", eller er det en fordel med litt elastitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lime carbon/plast/glassfiber på karosseri (plast/stål), hva anbefaler dere? Tech7, Sikafleks, rutelim? Bør det herdes slik at det blir "stålhardt", eller er det en fordel med litt elastitet?

Bruk Tec 7 eller Sikaflex. Disse produktene er det samme i bunn og grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lime carbon frontspoler og bakrute spoiler. BMW har en egen 2-K lim som er meningen man skal bruke, men den er dyr og krever spesialverktøy for "klemme" ut av tubene. Grei limflate til frontspoiler, men nesten ikke "gods" til å påføre lim på bakrutespoileren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg brukt vanlig tech7. Har montert alt fra splittere, til sideskjørt og bakrutesenkere med det.. Funker utmerket, og er kurrant og fjerne om man skal ta det av. Gjør godt rent på begge flater, og klem sammen. Ta heller på litt for mye enn for lite, og tørk av det som evt tyter ut. Legg evt press på delen for å få den skikkelig tight.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er perfekt som den er nå. De som oppfører seg dårlig burde bli bannet en uke. Hvis dem oppfører seg dårlig etter det burde de bli bannet i 2 uker, neste gang 3 så 4 osv. =)

Ja ett eksempel på det kan jo være Chicane, eller Erebus som han kalte seg før han fikk permanent bann :wink: Han lurte oss en stund men etter litt "gravarbeid" så fant jeg og Wicky ut hvem som hadde returnert til forumet for å lage bråk...

Blitt stille han derre Chicane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg brukt vanlig tech7. Har montert alt fra splittere, til sideskjørt og bakrutesenkere med det.. Funker utmerket, og er kurrant og fjerne om man skal ta det av. Gjør godt rent på begge flater, og klem sammen. Ta heller på litt for mye enn for lite, og tørk av det som evt tyter ut. Legg evt press på delen for å få den skikkelig tight.:)

Tec7 :tongue:

Uansett, jeg monterte diffusor på M3-bakfanger på min gamle E36 med Sikaflex, fungerte godt. Sikaflex og Tec7 er som nevnt samme produkt og jeg støtter deg i anbefaling av produkt til fish sitt formål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er perfekt som den er nå. De som oppfører seg dårlig burde bli bannet en uke. Hvis dem oppfører seg dårlig etter det burde de bli bannet i 2 uker, neste gang 3 så 4 osv. =)

Ja ett eksempel på det kan jo være Chicane, eller Erebus som han kalte seg før han fikk permanent bann :wink: Han lurte oss en stund men etter litt "gravarbeid" så fant jeg og Wicky ut hvem som hadde returnert til forumet for å lage bråk...

Fredrik 90.

Akkurat nå, går du på undomskolen, og du vet ikke at du har fått klistret en lapp med "spark meg bak" på ryggen. De største skøyerene følger oppfordringen og sparker deg bak, noen mer enn en gang. De andre barna går og småflirer. Jo sintere du blir, desto høyere blir latteren. Erebus var en av de største skøyerne og ble av den grunn bannet herfra.

Jeg håper du snart skjønner hvorfor du er ufrivillig morsom, og ler litt av det selv. Det er ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg funnet limet til bakrutespoileren. Men det er ett annet lim til frontspoilern, 2K. Noen som har kjennskap til Wurth? Hvilket lim har Wurth som er "lik" Sikaflex, Tech7, Tec7 eller Tekksju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...