Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du klarer nok ikke å slite i stykker m12 i 8.8 kvalitet heller.. Ofte er ting i slike sett i dårlig kvalitet for at produsenten skal spare penger. Gå for fingjenget, så er det lettere å få mer kraft. Syrefast er unødvendig, med mindre du trenger syrefaste egenskaper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 36,- for syrefast i stedet for 19,- for vanlig, har blir neppe ruinert av den grunn, å siden syrefast er seigere enn vanlig stål så vil det ikke rives av ;)

Holder du på å bytte ut knirkeforingene?

Har du en DIY på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer nok ikke å slite i stykker m12 i 8.8 kvalitet heller.. Ofte er ting i slike sett i dårlig kvalitet for at produsenten skal spare penger. Gå for fingjenget, så er det lettere å få mer kraft. Syrefast er unødvendig, med mindre du trenger syrefaste egenskaper..

Men hvor får jeg tak fingjenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig!!

Jeg solgte mine for en tusing og syns det var en god pris.

Veldig dyre dekk så at du solgte dine for kun 1000,- var ett røverkjøp med 2 nye gateslicks og 2 halvslitte! Uten å væ 100% så er vel det dekk til over 2000 stk,- (ikke skyt meg hvis det er feil)

Det var ikke dekk på mine :) De var forresten 5x120.

Men om noen har noen slike i 4x100 så er jeg interessert.

En liten edit: Snacks for E30 gutta som vil ha noe andre ikke har:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... uery=4x100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er så langt i fra fingjenga som du får den.

DIY;

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=123994

Prøvde meg i helga, dreia verktøy og greier. Men staget røk a gitt, de satt som fan.

Prøv å bruk ekstra lange muttere! Det burde nok gå, og syrefast gjengestang fra biltema er holdbare greier. Får du tak i fingjenga "svart" stang så er vel uansett det det aller beste, er det jeg har brukt på Mercedesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er så langt i fra fingjenga som du får den.

DIY;

viewtopic.php?f=1&t=123994

Prøvde meg i helga, dreia verktøy og greier. Men staget røk a gitt, de satt som fan.

Prøv å bruk ekstra lange muttere! Det burde nok gå, og syrefast gjengestang fra biltema er holdbare greier. Får du tak i fingjenga "svart" stang så er vel uansett det det aller beste, er det jeg har brukt på Mercedesen

Det er nettopp en slik svart stang ( som ofte selges med avdragersatser ) jeg er på jakt etter!

Lang mutter, det var ikke dumt. Blir en tur på jernia og ransake de litt, de jævla knirkeforingene skal jeg få bytta på en måte eller en annen.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelem ... stk-19515/

og denne:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelem ... fri-19336/

Fadern brukte dette for å dra av noen propeller type store på en 45 fots båt en gang. Sammen med noen feite ståldeler som ble dreid og maskinert for formålet. Såvidt jeg husker dro han istykker hele avdrageren han hadde laget et par ganger før han tok i bruk varme og slag i tillegg til avdrageren.

Etter litt lesing hos Würth kan det se ut som de har fingjengede stenger. Ihvertfall varierende stigninger. Ble ikke helt klok på målene der, men du kan jo evt. undersøke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi inne på noe, i kombinasjon med muttertrekker bør vi vel klare å få ut disse foringene.

Takk for tips, skal innom swedol i løpet av uka og se hva de kan stille opp med. Disse foringene _skal_ ut til Lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse stengene fikk jeg tak i på tools, samme dim. som hjulbolter, tålte krefter i bøtter og spann :)

537547_10152373728570341_1601556138_n.jpg

Som du ser tålte ikke hjulboltene samme påkjenning. Men skal legges til at endene på gjengestenger og bolter ble borret i for at kulelagerkulene skulle passe nedi for styringen sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...