Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når man er inne på bolig, dere som leier, hva betaler dere for hvor mye?

Jeg betaler ekstreme 2500.- for 54 kvadrat, noen billigere?

Tilsvarende ligger på 6-7000 her på Valderøya, og det er jo ikke sååå langt ifra :P

Ang DB9, Stikk til London, da går du fort lei :P

Tok noen bilder i tidligere i vår når jeg var der, var ca. en Aston på hvert hushjørne #-o

189509_10150452132125077_847820076_17909116_4806987_n.jpg

188933_10150452132185077_847820076_17909117_2796161_n.jpg

Skrevet
":2yar031i]

Jeg skulle gjerne hatt en enebolig på Vinderen eller Kjelsås, men ikke for en hver pris. Det blir spennende å se hvor vi ender opp neste gang vi flytter. Det blir neppe aktuelt før gutta "trenger" hvert sitt rom, og jeg er desperat etter egen garasje :)

Det positive er at boligprisene i Oslo stiger mer enn prisene i utkanten, så jeg håper på en pen gevinst når den tid kommer. Det er heller ikke en ulempe at vi faktisk klarte å kjøpe denne boligen 200.000 under takst, og at taksten allerede nå etter et halvt år har steget med 80.000. Det er da ikke tatt hensyn til at vi har pusset opp alle rom, men kun en generell prisstigning.

Utfordringen for mange er at mens leiligheten har steget i verdi har alt annet også gjort det og iom. at boligmarkedet generelt stiger nesten like mye over hele linjen stiger de dyre boligene relativt mye mer i verdi. 25% verdistigning av 4 millioner kroner er mye mer enn 25% verdistigning av 2 millioner kroner... sånn bare for å sette poenget på spissen.

Vår utfordring da vi hadde planer om å flytte til Oslo var at vi opplevde et kraftig fallende marked for eneboliger i 4-5 millioners klassen her i Danmark kombinert med en tilsvarende kraftig stigning i det samme markedet i Oslo. De villeste budrundene i Oslo opplever man faktisk i markedet for boliger mellom 5 og 7 millioner kroner. Dette er typisk eneboliger/rekkehus i barnevennlige strøk. Heldigvis har markedet for eneboliger her i Århus hentet seg inn igjen og er pent stigende for gode objekter.

Skrevet

Sant det med prosentvis stigning, men i mitt eksempel koster jo allerede eneboligen mindre enn leiligheten, og stigningen er klart høyest i Oslo. (Nå tenker jeg ikke på Vinderen og Kjelsås, som er (for) dyrt i utgangspunktet.)

Skrevet

Er det noen på østlandet som har, eller kjenner noen som har, en gammel Mustang, Camaro eller Baracuda?

Det er ønsket til en musikkvideo :)

God Pondus:

AA31B02D1C51D2C2B1A78AE46BFF.jpg

:)

Skrevet
":1kkpiyjc]Er det noen på østlandet som har, eller kjenner noen som har, en gammel Mustang, Camaro eller Baracuda?

Det er ønsket til en musikkvideo :)

En god venn har en blå original Mustang Coupé serie 1 med V8 motor (1964-65 modell). Holder til i Drammen.

Skrevet
":p56ejara]Sant det med prosentvis stigning, men i mitt eksempel koster jo allerede eneboligen mindre enn leiligheten, og stigningen er klart høyest i Oslo. (Nå tenker jeg ikke på Vinderen og Kjelsås, som er (for) dyrt i utgangspunktet.)

Du får flytte litt i utkanten av Mandal, da får man enebolig til 1-1.5Mill :mrgreen:

Bra trøkk på BMW miljøet, og gode skoler til ungene :P

Skrevet

Vil ha en litt mindre enn den jeg har (15") som ikke bråker så mye og blir så forbanna varm som min.... Hp-dritt....

Kanskje dette er en billigere løsning enn å kjøpe en ny bærbar?

http://www.teknofil.no/artikler/5_triks ... rbar/94342

Eneste fornuftige løsningen er jo å passe på at maskinen er fri for støv! og ikke kjører en haug med oppgavere i bakgrunnen.

sette seg ute og ha ekstern vifte, er ikke noe jeg hadde orka å styrt med :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...