Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke lnut, men Knut jeg var ute etter ja :)

Fredrik: Tja, skjønner det egentlig også.. Det blir jo alvorlig mye påstander og tull når slike saker kommer opp, så det mest rettferdige er nok at de blir fjernet.. Men sett på en annen side er det bra og få vite om slike ting, samt at det kommer en del konstruktive innlegg som har med lover og regler å gjøre..

Det ordnet seg tydeligvis da :)

Rettet opp den lille leifen :D

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel lav bil med myk fjæring og folk baki.... med litt godt driv på kvelds tid og så bump nedi ett dypt telehiv. Woops det var den E34en "kræsjboomdød".

Hvis det endte med personskader så får jeg håpe ingen andre en sjåføren skadet seg da, høres ut som en tulling som burde levert fra seg lappen for lengst :evil:

I de fleste tilfeller med originalt understell går det som oftest relativt greit en og annen tælahiv går deg ubemerket hen, men en vakker dag sitter man der med skjegget fullt av postkasser eller en pus i pose. Man har vært uoppmerksom og regelrett hoppet over et kjempe tælahiv, når alt bunner og mye under bilen skraper og ramler av da merkes det både i baken og bilen til tross for den fantastiske stoppingen E34n har i setene sine.

Tja, gjelder bare å bruke huet mens man kjører :wink:

Telehiv? Det merker jeg ikke mye til i E34en :lol:

Selv i min (nesten) ihjelkjørte e34 finnes det fortsatt noe komfort! Sluker dumper og hull på strak arm :D

Hehe, ja den er veldig komfortabel å kjøre. Med ballongdekk også så hjelper det ytterligere på komforten. Noen ganger minner den mer om en gammel Cadillac enn en BMW :lol: Like greit, den har likevel ikke motor nok til å sette rundetider på Ringen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telehiv? Det merker jeg ikke mye til i E34en :lol:

I de fleste tilfeller med originalt understell går det som oftest relativt greit en og annen tælahiv går deg ubemerket hen, men en vakker dag sitter man der med skjegget fullt av postkasser eller en pus i pose. Man har vært uoppmerksom og regelrett hoppet over et kjempe tælahiv, når alt bunner og mye under bilen skraper og ramler av da merkes det både i baken og bilen til tross for den fantastiske stoppingen E34n har i setene sine.

Hah, en S124 du har i tankene? :lol:

Det stemmer, og den fikk vel strengt talt enkelte varige mèn av denne episoden! :puppydogeyes:

Det jeg vil fram til er at uansett hvor fantastisk et understell er(gjerne originalt), samt hvor godt stoppingen i et førersete beskytter baken mot støt fra underlaget, så er det grenser for hva det skal tåle.

Samtidig finnes det jo et enkelt tilfelle som jeg har opplevd hvor det ikke skjedde noe galt til tross for en noe for stor sentripetalakselerasjon over en fartsdump som førte til at denne S124en fløy(!) pent over både den første og den andre i en 40-sone med Onkel Politi som tilskuere. Om slitasjen på understell ble framskyndet noe vites ikke! Det skjedde i det minste ikke noe umiddelbart annet enn at man måtte flate jernet etter hendelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gjelder bare å bruke huet mens man kjører :wink:

Jeg var på vei hjem fra Fredrik(E24Bimmer628Csi) en gang med min Mercedes 230TE, bortover førtisonen "banka" jeg på i en 50km\t! Telehivet som hadde dukka opp noen uker tidligere var glemt, et rimelig voksent sådan (Langt og dypt nedoversøkk i hele vegbanen)

Endte med at bilen fikk et lite svev, etterfulgt av en i overkant hard landing. Første som skjedde var at stabstag, motorplate og fanger gikk relativt til helvette.. oppheng for slangene fra servopumpe og AC gikk det også dårlig med.

Et kvartsekund senere var det ræva på bilen sin tur til å slå nedi, noe som endte med punkterte nivådempere, bulka tank og løs eksos.

Veldig fornøyd at vanetankene mine klarte å overse samme telehiv som jeg kjørte over 3t tidligere :roll:

Edit:

S124'n som var på flytur over fartsdumpene med politiet som tilskuer måtte se seg tapt av andre årsaker, blandt annet en påkjøring. Etterfulgt av motorhavari fem dager senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei hjem fra Fredrik(E24Bimmer628Csi) en gang med min Mercedes 230TE, bortover førtisonen "banka" jeg på i en 50km\t! Telehivet som hadde dukka opp noen uker tidligere var glemt, et rimelig voksent sådan (Langt og dypt nedoversøkk i hele vegbanen)

Endte med at bilen fikk et lite svev, etterfulgt av en i overkant hard landing. Første som skjedde var at stabstag, motorplate og fanger gikk relativt til helvette.. oppheng for slangene fra servopumpe og AC gikk det også dårlig med.

Et kvartsekund senere var det ræva på bilen sin tur til å slå nedi, noe som endte med punkterte nivådempere, bulka tank og løs eksos.

Veldig fornøyd at vanetankene mine klarte å overse samme telehiv som jeg kjørte over 3t tidligere :roll:

Såpass ja, skal si bilen fikk igennomgå :shock: Fort gjort å glemme seg, noen ganger blir det veldig dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et dårlig trekk å slette den Konghelle-tråden.

Nå blir det servicehefte-spørsmålet hengende i lufta uten svar. Hvor mange BMWer fra Konghelle har egentlig disse falske stemplene?

Så lenge man ikke får svar på det skal jeg aldri sette et bein innenfor døra deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei hjem fra Fredrik(E24Bimmer628Csi) en gang med min Mercedes 230TE, bortover førtisonen "banka" jeg på i en 50km\t! Telehivet som hadde dukka opp noen uker tidligere var glemt, et rimelig voksent sådan (Langt og dypt nedoversøkk i hele vegbanen)

Endte med at bilen fikk et lite svev, etterfulgt av en i overkant hard landing. Første som skjedde var at stabstag, motorplate og fanger gikk relativt til helvette.. oppheng for slangene fra servopumpe og AC gikk det også dårlig med.

Et kvartsekund senere var det ræva på bilen sin tur til å slå nedi, noe som endte med punkterte nivådempere, bulka tank og løs eksos.

Veldig fornøyd at vanetankene mine klarte å overse samme telehiv som jeg kjørte over 3t tidligere :roll:

Såpass ja, skal si bilen fikk igennomgå :shock: Fort gjort å glemme seg, noen ganger blir det veldig dyrt :(

Bilen ble i grunn sett på som tapt, og lappa sammen på hurtigste og billigste måte! Like greit å kjøre ut siste rest på slik en gammel sliter da den ikke var lønnsom å fikse opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et dårlig trekk å slette den Konghelle-tråden.

Nå blir det servicehefte-spørsmålet hengende i lufta uten svar. Hvor mange BMWer fra Konghelle har egentlig disse falske stemplene?

Så lenge man ikke får svar på det skal jeg aldri sette et bein innenfor døra deres.

Litt enig.. Hadde vært en forholdsvis stor avsløring om de faktisk hadde fusket med store mengder servicehefter med falske stempler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos sommerferiens roadtrip i USA... Hertz "Adrenaline Collection"... :P

http://www.hertz.com/rentacar/productse ... ection.jsp

Vurderte disse da jeg og fruen skal på roadtrip i sørstatene til sommern. Men synes ikke det var verdt kostnaden. Ble rundt 13k for 15 dager vs 5500 kr for en Buick Lacrosse eller lignende, da bruker vi heller mellomlegget på finere hoteller. Men hadde vært morro for en dag eller to.

Vi sitter også å planlegger USA tur, blir til neste år da men planen er å leie en grom Camaro 8) Skal jeg til USA så skal jeg leie skikkelig amerikansk bil :wink:

Mener faktisk det samme... man fullfører den amerikanske drømmen i en us-bil.. men da en muskelbil.. er nok morsommere å leie en ferrari... men den leier man i italia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wicky124: kjøpt den fra en butikk i norge? evt lever den tilbake pga da er det en feil på den ifra den kom ut av produsenten.. Den blir evt bare verre..

Gratulerer med unge forresten :)

Ja kjøpt her i Norge... ja før levere den tilbake eller bytte den... for den er bare plagsom å bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre bil med luftfjæring er det siste jeg ville hatt, ikke akkurat billig når det går i stykker :? Hørte prisen på en Allroad som knelte på forhjula.... :shock:

Det var et dårlig trekk å slette den Konghelle-tråden.

Nå blir det servicehefte-spørsmålet hengende i lufta uten svar. Hvor mange BMWer fra Konghelle har egentlig disse falske stemplene?

Så lenge man ikke får svar på det skal jeg aldri sette et bein innenfor døra deres.

Var dette jeg også hadde i tankene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener faktisk det samme... man fullfører den amerikanske drømmen i en us-bil.. men da en muskelbil.. er nok morsommere å leie en ferrari... men den leier man i italia :P

Helt enig! :) Man kunne også hos Hertz leie F10 528i til nesten samme prisen men det er ikke det samme. Er billig med leiebil i USA om man tar til takke med en Hyundai eller Ford Focus, men for min del så er en skikkelig amerikansk bil halve opplevelsen. En kollega leide en Tahoe der borte i noen uker, greit nok forsåvidt det men slike er jo vanlige her hjemme også liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...