Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahahaha... det var nok i hennes beste interesse at han IKKE snakket med sjefen hennes... :lol:

Minner litt om sosialklienter som stemmer FrP, fordi de tror billigere brennvin er bra. Men glemmer at Frp skal kaste dem ut av trygdetilværelsen. Vi trenger fler sånne :mrgreen::mrgreen:

Skrevet
På den gamle asusen min var det et deksel akkurat over vifta. Plukket av vifta og gjorde det rent mellom vifte og kjøleribbe, det var helt tett med støv og skitt. ble som en helt ny maskin etterpå. helt lydløs. Den "nye" HP'n min (som jeg egentlig er ganske fornøyd med), har ikke dette dekslet, så her må jeg nøye meg med å blåse så øya nesten detter ut, mot viftens blåseretning (altså der luften vanligvis kommer ut). Bør gjøres når den er avslått, og helst uten å fylle maskinen med spytt. ;)
Bruker støvsuger jeg på min :lol:

DV6000 noe

Skrevet
BMW X1 VS KIA Sportage, sakset fra VG om NCAP test av begge bilene.

La oss, som et eksempel, si at du ønsker å kjøpe en mini-SUV, og vakler litt mellom premium-modellen BMW X1 og den rimeligere koreanske modellen Kia Sportage. Da kan du søke opp disse på euroncap.com, og få systemet til å sammenlikne dem.

Resultatet viser at begge har fått toppscore 5 stjerner, men at de likevel skiller seg en del fra hverandre når vi studerer tallene nærmere.

Kia Sportage er faktisk den sikreste bilen hva beskyttelse av voksne angår. Dessuten beskytter Sportage barn like godt som X1. Når det gjelder aktiv sikkerhet, som for eksempel elektronisk stabilitetskontroll, banker koreaneren premiumbilen ned i støvlene.

Kanskje ikke helt som du hadde trodd?

Fant ikke noe artikkel på vg.no om dette, men på euroncap.com er den eneste forskjellen i sikkerhetsutstyr at X1 ikke har beltevarsler for baksetet, noe som utgjør 1. poeng i testen. Ikke noe negativt om BMW's ESP.

Der kan man også se at X1 beskytter fotgjengere betydelig bedre, samtidig som forskjellen i beskyttelse av voksne i forsetene ikke er særlig stor.

Vil tro at X1 også har langt bedre aktiv sikkerhet i form av bedre kjøreegenskaper.

Lukter som nok et meget dårlig forsøk fra VG sin sine på å lage sensasjon på noens bekostning!

Sorry det var ikke vg http://www.abcnyheter.no/node/130272

Så du tror ikke at BMW faktisk har laget en bil som ikke er 100% best ?

Det finnes biler som er bedre i test enn BMW vet du ;)

kvalitetsmessig kan nok ikke bilene sammenlignes, her er det kun sikkerheten som er testet

Skrevet
BMW X1 VS KIA Sportage, sakset fra VG om NCAP test av begge bilene.

La oss, som et eksempel, si at du ønsker å kjøpe en mini-SUV, og vakler litt mellom premium-modellen BMW X1 og den rimeligere koreanske modellen Kia Sportage. Da kan du søke opp disse på euroncap.com, og få systemet til å sammenlikne dem.

Resultatet viser at begge har fått toppscore 5 stjerner, men at de likevel skiller seg en del fra hverandre når vi studerer tallene nærmere.

Kia Sportage er faktisk den sikreste bilen hva beskyttelse av voksne angår. Dessuten beskytter Sportage barn like godt som X1. Når det gjelder aktiv sikkerhet, som for eksempel elektronisk stabilitetskontroll, banker koreaneren premiumbilen ned i støvlene.

Kanskje ikke helt som du hadde trodd?

Fant ikke noe artikkel på vg.no om dette, men på euroncap.com er den eneste forskjellen i sikkerhetsutstyr at X1 ikke har beltevarsler for baksetet, noe som utgjør 1. poeng i testen. Ikke noe negativt om BMW's ESP.

Der kan man også se at X1 beskytter fotgjengere betydelig bedre, samtidig som forskjellen i beskyttelse av voksne i forsetene ikke er særlig stor.

Vil tro at X1 også har langt bedre aktiv sikkerhet i form av bedre kjøreegenskaper.

Lukter som nok et meget dårlig forsøk fra VG sin sine på å lage sensasjon på noens bekostning!

Sorry det var ikke vg http://www.abcnyheter.no/node/130272

Så du tror ikke at BMW faktisk har laget en bil som ikke er 100% best ?

Det finnes biler som er bedre i test enn BMW vet du ;)

kvalitetsmessig kan nok ikke bilene sammenlignes, her er det kun sikkerheten som er testet

Blir flåsete å antyde at jeg mener BMW er 100% best på alle måter ut fra det jeg skrev. Sier jo på ingen måte at BMW har laget den beste bilen, og hvis man ser på resultater gjennom årene er det ingen tvil at at BMW ikke har vært den største pioneren på dette området, men nå de siste par årene har skjerpet seg på dette området. Ingen tvil heller om at BMW ikke er best når det kommer på plassutnyttelse, verdifall, rust og mye annet, men jeg har særdeles lite til overs for denne typen sensasjonsjournalistikk hvor journalisten heller vrir og justerer sannheten til å passe en ønsket sak enn å gjengi virkeligeheten, noe som i stor grad preger tidens nyheter.

Det som er saken her er at X1 har et veldig bra resultat i testen til Euro Ncap, men i artikkelen prøver de å vri veldig på dette.

Hva mener du er viktigst: At det plinger når noen ikke har sikkerhetesbelte på i baksetet (i følge artikkelen gjør dette at Kiaen banker X1 ned i støvlene på aktiv sikkerhet), eller at differansen er enda større i positiv retning når det kommer til fotgjengervennlighet ved påkjørsel (nevnes ikke i artikkelen at dette er tilfellet i X1's favør)?

Noe som hadde vært reelt å kritisere BMW for i denne sammenhengen er resultatet til E60 som burde vært bedre, men den er jo uansett nå et avsluttet kapittel.

Skrevet
På den gamle asusen min var det et deksel akkurat over vifta. Plukket av vifta og gjorde det rent mellom vifte og kjøleribbe, det var helt tett med støv og skitt. ble som en helt ny maskin etterpå. helt lydløs. Den "nye" HP'n min (som jeg egentlig er ganske fornøyd med), har ikke dette dekslet, så her må jeg nøye meg med å blåse så øya nesten detter ut, mot viftens blåseretning (altså der luften vanligvis kommer ut). Bør gjøres når den er avslått, og helst uten å fylle maskinen med spytt. ;)

Du vet man får trykkluft på boks til det formålet :lol:

Skrevet

Du vet man får trykkluft på boks til det formålet :lol:

Joda, men om man snur disse boksene på huet, slik at vesken kommer ut, blir det alt for gøy å bruke boksen på f.eks fluedrap eller lårene til kjærringa til at det blir noe igjen til laptopen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...