Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Må ringe unison å høre hva forsikringspremien på f355 er på meg selv, for det er jeg nysgjerrig på..

Sjekk Gjensidige, mener de har den modellen, men om du får forsikret den til en lavere pris (eller i det hele tatt) får bli mellom deg og dem.

Og forsikringsprisen er faktisk ikke det du skal bekymre deg for med en F355... Motoren skal ut under hovedservice + historier som dette ville skremt bort meg fra eierskap iaffal.

The Dream is Over.

As some know I took my 355 in for its major and recieved the news that I have 55% leakage in number 8 and all the others are not reading all that well either. I am being told that it's leaking thru the (top) of engine exhaust valves. I am also being told that he can continue on and replece the valves and guides which I could do except that he didn't know if the damage would stop there or not. So, I could be looking at a tear down. I guess Fcar ownership is to rich for my blood. The man doing the major is well respected and is whom most all the fcar club members in my area take their cars to. I cannot believe my worst nightmare is being realized.

Brukt reservemotor koster fort 150.000 NOK (har sett 360 Modena eiere kjøpe motor til 15.000 Euro) hvis din ryker. Tør ikke tenke på girkassehavari :o

Og glem å serve den bilen selv, bortsett fra oljeskift og lyspærebytte, du skal være god amatørmekaniker for å klare jobbene fordi mye krever spesialverktøy.

Nevnte jeg at interiøret blir klissete og må enten renses med jevne mellomrom eller sendes over dammen til USA for å bli normal igjen (se bilder her: http://www.stickynomore.com/)?

Og for all del: ALDRI kjøp Spidern!! Bare tull med cabriolet-mekanismen.

En av naboene hadde i fjor (vet ikke om den er solgt, lå ute på finn.no mot slutten av sesongen) en sølvgrå Berlinetta med rødt interiør og Capristo eksos. For å si det sånn, den isolasjonen jeg hadde i huset hjalp lite da han gasset opp og ned gata hele døgnet. Det kan virke kult, men det ble jævlig gammalt jævlig fort! Musestille 23 om natten, også kom'an sidelengs i Ferrari som er kjent for å ha blant verdens hissigste motorlyd, hahaha huff...

Om det er noe du lurer på er det bare å spørre... Om jeg skremte deg bort fra en drøm nå så var det meningen. Tenker du på forsikringsprisen har du sannsynligvis ikke mage til uforutsette kostnader (i USA anbefaler F355 eiere å ha en 10-15.000 $ på konto som uforutsette kostnader buffer).

Spar ekstra (eller ta opp mer lån) og kjøp en F430 - da har du egentlig ikke minussider sånn bortsett fra at grenrør anbefales å byttes til noe uoriginalt (fordi de originale sprekker etter en stund).

Ps. Angående den nettavisen artikkelen fra 2010 om forsikringspriser: En ny Murcielago frontfanger koster rett over 100.000 kr. om du skulle være uheldig og skrapet den litt for hardt...

Ferrari er for få utvalgte, liten tvil om det. Utfordringa blir også å finne en god bil som har blitt godt tatt vare på fra dag 1 - litt slurv i kjeden og baller-on-a-budget-kjøperne kan bli ruinert i ettertid...

Men, du kan selvsagt også ignorere alt jeg sa, kjøpe deg en rød bil og bare parkere den i når du ikke har råd til verkstedsregninga (i god ufornuftig bilentusiasttradisjon!) og være verdens kuleste kjexx når den faktisk fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel en søndag bedre egnet til enn topgear, en kald vanilla coke, melkesjokononstop, topgear og pussing av felger ;)

[ Bilde ]

Salg av felger, kjøp av splitter nye felger, smash, dollydimples, brus, siste episode av The Big Bang Theory 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Høres dyrt ut ja. Er det noe annet i den prisklassen som er verdt å ta en titt på da?

Drit i ferarri, koster jævlig mye når det først skjer noe galt. Porsche 996 turbo, e46/e92 m3 eller 1M må da være langt bedre og mer brukervennlige alternativer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...