Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

På tur ja :) Legger stilt i Ålesund i kveld, men går ned til Karmøya slik at vi er fremme på tirsdags morgen. Av med trål, hente sviper og en tur bort på Karmøy Winch for å legge om noen rører på tråltrommelen og fikse en mooringventil :)

Hørtes jo... morsomt ut? :)

God tur ihvertfall. Du får rope ut om du ser en av bilene mine på Husøy (om det er der trålen skal av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Planen er å kjøpe den ut etter endt leasingperiode, men skal dra og ta en titt på den til uka og prate med leasingselskapet så ser jeg hva det blir til. Er i litt i tvil om jeg gidder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, såpass? Vi kommer dit om en liten stund. Ligger til i morgen siden vi har god tid, så har vel sjøen lagt seg slik at vi går utenfor nedover til Karmøya :)

På tur ja :) Legger stilt i Ålesund i kveld, men går ned til Karmøya slik at vi er fremme på tirsdags morgen. Av med trål, hente sviper og en tur bort på Karmøy Winch for å legge om noen rører på tråltrommelen og fikse en mooringventil :)

Hørtes jo... morsomt ut? :)

God tur ihvertfall. Du får rope ut om du ser en av bilene mine på Husøy (om det er der trålen skal av).

Joda, greit med en litt rolig start før vi går vestover på Kolmule-fiske.:) Morsomt, det kan vel diskuteres ;)

Takk for det! Er på Husøya på Åkrehamn vi skal ja. Det skal jeg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet om den snøen som er langs veien som smelter nå, om den snøen vil inneholde salt?

Det jeg tenker er at den snøen kommer på veibanen og gjør veiene våte, nå som det har vært plussgrader mange dager på rad, og når motgående trafikk spruter litt på deg eller bilen foran spruter noe av det vannet opp og treffer bilen, om det er salt i det?

Skal jeg love deg at det er.. Skulle testkjøre BMWen for to dager siden, bilen har ikke sett salt på minst 15 år. Kjører avsted og tror du ikke saltbilen hadde salta så det så ut som snø i veien?! Der det var vått var det også salt fra smeltesnøen. Kom hjem og hele bilen var hvit.. Da var det rett hjem med underspyling og en vask av bilen samt omfattende spyling av skjermer.. ](*,)](*,)

takker for info! Det jeg tenkte meg, får vente med å hente E30'en fra vinterlagringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husøy er ikke i Åkrehamn. :)

Åkrehamn (hvor jeg forøvrig bor) ligger på vestsiden av Karmøy, samt noe lenger sør enn Husøy som ligger på østsiden mot Karmsundet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan markedet er for Z3?

Har fått et tilbud på å ta denne i innbytte på chopperen min: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40155839

Vurderer innbytte grunnet at MC-markedet går litt tregt for tiden... Hva er eventuelt en realistisk pris jeg kunne fått for den dersom jeg skal kvitte meg med den på dagen? Er dette overhodet noe folk kunne vært interessert i å kjøpe?

Har du link på choppern din?

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=40546980

hahaha lættis jeg drev og sikla på den igår og viste den til linda og greier :P

Vil han bytte likt i choppern din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Planen er å kjøpe den ut etter endt leasingperiode, men skal dra og ta en titt på den til uka og prate med leasingselskapet så ser jeg hva det blir til. Er i litt i tvil om jeg gidder

Joda du kan jo kjøpe den ut... Men til den prisen leasingselskapet setter... Velger du å IKKE kjøpe den ut må du nok betale en del... privatleasing lønner seg sjeldent med mindre du garanterer at ingen kommer borti bilen...du ikke får en eneste ripe eller p-bulk.. alle dekk er i god stand...ingen skader på interiør...

Lista er lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, alltid trodd det het Husøy der.. Er i alle fall trålbøteriet over på andre siden for der Tess ligger/lå, samt der de fiskemottakene er.:)

Jepp, det er Husøy.

Åkrehamn er et tettsted et annet sted på Karmøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Planen er å kjøpe den ut etter endt leasingperiode, men skal dra og ta en titt på den til uka og prate med leasingselskapet så ser jeg hva det blir til. Er i litt i tvil om jeg gidder

Joda du kan jo kjøpe den ut... Men til den prisen leasingselskapet setter... Velger du å IKKE kjøpe den ut må du nok betale en del... privatleasing lønner seg sjeldent med mindre du garanterer at ingen kommer borti bilen...du ikke får en eneste ripe eller p-bulk.. alle dekk er i god stand...ingen skader på interiør...

Lista er lang...

Derfor skal jeg ta en tur og prate med dem face til face først før jeg gjør noen flere meninger om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Planen er å kjøpe den ut etter endt leasingperiode, men skal dra og ta en titt på den til uka og prate med leasingselskapet så ser jeg hva det blir til. Er i litt i tvil om jeg gidder

Joda du kan jo kjøpe den ut... Men til den prisen leasingselskapet setter... Velger du å IKKE kjøpe den ut må du nok betale en del... privatleasing lønner seg sjeldent med mindre du garanterer at ingen kommer borti bilen...du ikke får en eneste ripe eller p-bulk.. alle dekk er i god stand...ingen skader på interiør...

Lista er lang...

Nå tror jeg du har vært veldig uheldig med dine leasing erfaringer. Vi har vel leaset siste 8 årene i familien, og generell bruksslitasje har de aldri kranglet på, og så lenge dekk er innenfor lovlig mønsterdybde har de ikke pirket på det heller. Og for mange er det veldig behagelig å slippe å slite mye med salget av bilen ved privatkjøp også. Leasing er kanskje ikke alltid billigst, men det er hvertfall veldig rett frem, og du får et ryddig bilhold ved at biler som leases alltid er under garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er Husøy.

Åkrehamn er et tettsted et annet sted på Karmøy.

Ah, da er jeg med..:) Men det heter vel Åkrehamn Trålbøteri, men ligger på Husøy da ;)

04.01.Traalboeteri06b.jpg

Her er det vi skal ligge med hekken inntil på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...