Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

At VW er interessert i å kjøpe Alfa Romeo er gammelt nytt. Det er like gammelt nytt at Fiat ikke vil selge. Men nå trenger Fiat penger for å kjøpe de resterende eierandelene i Chrysler...

Alfa Romeo har i lang tid blitt koblet til Porsche også fordi bilanalytikere har ment at dette ville være et perfekt par. Ferdinand Piëch (barnebarn av Ferdinand Porsche og formann for representantskapet i VAG) har derfor i flere år hatt et stående kjøpstilbud til Fiat vedr. Alfa Romeo. Interessant nok er bl.a dagens Alfa Romeo Giulietta tegnet av Centro Stile Alfa Romeo mens Christopher Reitz var direktør for designbyrået i perioden 2008-10. Han er medlem av Porschefamilien via hans far som var adoptert av Dorothea Reitz som var gift med Ferry Porsche (Ferdinand Porsches sønn)... :)

js4nkj03umzzwr7jaj90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdinand Piëch (barnebarn av Ferdinand Porsche og formann for representantskapet i VAG)

"VAG"-begrepet ble vel faset ut rundt 1992. ;)

Jeg har merket meg at Porsche har blitt nevnt som en sentral aktør i et framtidig VW-ledet Alfa Romeo. Derfor er det litt interessant at de siste dagenes nyheter/rykter sier at det nå er Fiats Sergio Marchionne og Audis Rupert Stadler som sitter i forhandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdinand Piëch (barnebarn av Ferdinand Porsche og formann for representantskapet i VAG)

"VAG"-begrepet ble vel faset ut rundt 1992. ;)

Jeg har merket meg at Porsche har blitt nevnt som en sentral aktør i et framtidig VW-ledet Alfa Romeo. Derfor er det litt interessant at de siste dagenes nyheter/rykter sier at det nå er Fiats Sergio Marchionne og Audis Rupert Stadler som sitter i forhandlinger.

Hehehe... gammel vane er vond å vende. Volkswagen Aktiengesellschaft... kortform VW AG. Jepp... de nye ryktene er veldig interessante og jeg mener også at Volkswagen (og dermed indirekte Porsche) er den rette partneren for Alfa Romeo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Alfa med en bokserfirer fra Porsche hadde vært noe...

Samtidig har Fiat understreket hvilke store framtidsplaner de har for Alfa - bl.a. med en bakhjuldrevet sedan plassert mellom 3- og 5-serie i størrelse.

Hvordan de skal klare å gjøre et slikt produkt til en suksess i dagens økonomiske klima er mer usikkert - kanskje særlig satt i lys av at Alfa 159 har gått ut av produksjon uten at noen arvtager var klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Alfa med en bokserfirer fra Porsche hadde vært noe...

Det er isåfall ikke første gangen en Alfa får en B4 motor (les: Alfasud/33/145) og Porsche har selv mer enn antydet at de gjerne vil tilby billigere innstegsmodeller enn dagens Boxster/Cayman. Ergo kan en B4 motor a la de gamle klassikerne 912 og 914 være en mulig vei å gå for Porsche. Utfordringen er at Porsche trenger en større produksjon av motorer og komponenter for å få en fornuftig økonomi i prosjektet og her kommer Alfa Romeo inn i bildet.

Jeg tror at det er på komponentsiden at Alfa Romeo evt. vil få relasjoner til Porsche... og Audi. Porsche må utvide produksjonen av bestemte komponentert for å få economy of scale i relasjon til egne modeller, mens Audi kan levere det som trengs av plattformer til nye Alfa Romeo modeller.Synergieffekten i denne sammenhengen vil utvilsomt være ganske formidabel. Et annet poeng er at Alfa Romeo´s merkenavn kan strekkes betydelig lenger enn Porsches. Ergo kan Alfa Romeo i tillegg til rene premium biler/sportsbiler også ha små og effektive bensin/dieselmodeller på programmet (ikke helt ulikt Audi)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innleggene deres er alt for seriøse for tulletråden. ;-)

Fy faen så fyllesjuk jeg har vært i dag, det har jeg ikke vært på lenge. Trodde hodet skulle eksplodere. Bedre ble det ikke da jeg høvla over kjærringa i bakrus, kan ikke si at økt blodtrykk ved orgasme gjorde det bedre for skallebanken. Godt at man er i gang med dag 2 på fylla.

Fått mye fisk på isfiske da... 29-30 røyer. :-)

Var det ett bedre innlegg for rulletråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...