Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

åssen diesel har jeg på min 120? sånn fake? går bilen bedre om jeg fyller ekte diesel? :D

Det jeg mente med det jeg skrev at F10 i dag som 525d blir levert som 2l rekkefirer. Men ja, ekte hjemmebrygga diesel er det beste, går laaaannnggtt bedre :D

Hehe, æ bærre tulle ;) Men skal se om jeg kan få dyrka litt diesel og teste!

tumblr_lu2p66qh981qzleu4o1_500.jpg

@wicky: haha... nei det ligger masse bilder i spotte tråden! SJUKT mange :mrgreen::^o

Edit: Haha, kje sykkel ;)

giant-motorcycle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk testa felga mine på micra'n til brodern for morro skyld.

[ Bilde ]

De Micraene anbefaler jeg alle venner som spør om nybegynner bil. Kompis har hatt to, de går og går til rusta tar dem og er svært økonomiske og komfortable for bykjøring. Jeg liker de svært godt :P

fælt som dere bytter hjul a...

Ja, helt vanvittig. Nesten så ofte som du bytter bil ;)

Og, HOLY SHIT:

Skru opp høyttalerne :D :D For en motorlyd og for en girkasse.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Micra. Damen har hatt sin en stund nå, nesten 100% rustfri og gått ca 100.000 km, billig bil med overraskende god plass. Eneste jeg ville tenkt på er å gå for en 1.3 istedenfor 1.0. Forferdelig slitsomt å sitte og gire som en galning hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker god forskjell på 1-2 personer i bilen når man har 50 hk til rådighet. Ting man ikke tenker noe særlig over i en bil med 100+ hk; Hvor mange gir må jeg ned for å komme opp denne bakken, nå som jeg har full tank og to passasjerer :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min (E28en) har 105 hk originalt, og sikkert bare 90 hk nå etter 25+ år. CRXen er også heeelt dau under 4000 rpm. Har fått god trening i å tyne motor og konstant tenke på riktig girvalg! Hvis ikke, går verken E28en eller CRXen "bra"!

Blir derfor nå alltid sjokkert når jeg låner turbobil med masse dreiemoment :P Hatet turbo før, men den dosen dytt som kommer inn og plutselig sender deg fremover uten at turtall må bygge seg opp er ganske avhengighetsskapende :P Men ingenting vil slå langt turtallsregister, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 626 2.5 V6 hvor man kunne ligge i 5. gir fra 50 km/t og slippe og gire ned, samtidig som den hadde et ventilsystem som kan karakteriseres som "Vtech light" hvor du fikk et lite kick på 3500 rpm. Perfekt giret for norske veier og litt dreiemoment var en fin kombinasjon.

Lite som slår japanske motorer når det kommer til morsom karater. Klart en rekkesekser fra bmw kan oppleves mer kultivert og har gjerne jevnere effektkurve enn en v6 fra Mazda eller Vtech fra Honda, men det betyr ikke at det er en morsommere motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på gitarer her inne? Min far fyller 50 i år og jeg vet han alltid har hatt lyst på en kvalitetsgitar. Han har vel en 3-4 akustiske men nå er det snakk om elgitar.

Går mest i Bob Dylan, Pink Floyd osv.

Har vel kommet frem til at Gibson er fete greier, men det finnes jo hundrevis av Gibson gitarer. Tenker prisklasse 5-10.000,-. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fælt som dere bytter hjul a...

måtte bare for å prøve :P

skal prøve de på kia picanto'n til en kompis og :P

Kan også anbefale Micra. Damen har hatt sin en stund nå, nesten 100% rustfri og gått ca 100.000 km, billig bil med overraskende god plass. Eneste jeg ville tenkt på er å gå for en 1.3 istedenfor 1.0. Forferdelig slitsomt å sitte og gire som en galning hele tiden.

brodern sin er vell 1liter om jeg husker rett, går ikke bra, gikk heller ikke bra når fordeleren var feiljustert, forsvant sikkert 10hk bare der.

men billig i drift det er de, ikke kollisjonssikre akkurat menne.

han ga vell 11k for den, ble bulka i på ene siden, og fikk velll 26k (eller 29k) på forsikringa til han som bulka i den, så billig har den ivaffall vært, måtte ikk bytte noe heller sett bort ifra en svær bulk som må bankes ut (bruksbil så gir litt f. i utseendet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...