Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er helt forelska i Galaxy S4 <3 Har bare problemer med tvilling-SIM. Får ikke aktivert ellernoe, og jeg kjøpte det over disk hos Telekiosken. Noen her som har vært borti dette? Når jeg setter det i den gamle, eller den nye, så har jeg ikke kontakt med operatør. Og på hjemmesidene til Telenor står det at jeg kun har 1 sim-kort. Må jeg vente noen timer osv for at det skal bli tatt i bruk? :S Hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk ikke med et slikt ark som beskriver når tvillingsimkortet blir aktivert?

Jeg har tvillingsim i bilen, men husker ærlig talt ikke om det var aktivert når det kom, eller om det fulgte med et notis, slik det bruker når man f.eks bytter abonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forelska i Galaxy S4 <3 Har bare problemer med tvilling-SIM. Får ikke aktivert ellernoe, og jeg kjøpte det over disk hos Telekiosken. Noen her som har vært borti dette? Når jeg setter det i den gamle, eller den nye, så har jeg ikke kontakt med operatør. Og på hjemmesidene til Telenor står det at jeg kun har 1 sim-kort. Må jeg vente noen timer osv for at det skal bli tatt i bruk? :S Hjelp..

Siden du IKKE har iPhone, så gidder jeg ikke jeg hjelpe deg... :lol:

Har du prøvd "aktiver SIM-kort" på Mine Sider inne på Telenor.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er greia: bilen min har stått i garasjen i hele vinter siden jeg ikke har fått kjørt noe med den. Nå er batteriet tomt, har kjørt den maks 10 ganger opp og ned i gårdsplassen for å flytte den (har flytta garasjen). Hvorfor er batteriet tomt nå? Kan det ha noe å si at den har stått i hele vinter?

? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forelska i Galaxy S4 <3 Har bare problemer med tvilling-SIM. Får ikke aktivert ellernoe, og jeg kjøpte det over disk hos Telekiosken. Noen her som har vært borti dette? Når jeg setter det i den gamle, eller den nye, så har jeg ikke kontakt med operatør. Og på hjemmesidene til Telenor står det at jeg kun har 1 sim-kort. Må jeg vente noen timer osv for at det skal bli tatt i bruk? :S Hjelp..

Fikk min i dag. :) meget smukk tlf.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er greia: bilen min har stått i garasjen i hele vinter siden jeg ikke har fått kjørt noe med den. Nå er batteriet tomt, har kjørt den maks 10 ganger opp og ned i gårdsplassen for å flytte den (har flytta garasjen). Hvorfor er batteriet tomt nå? Kan det ha noe å si at den har stått i hele vinter?

? :roll:

batteri blir ødelagt av å stå uten strøm.

fungerer ofte viss man kjører hver dag og bilen lader, men står den litt så er det helt flatt. sliter forsåvidt dynamo med å kjøre med batteriet sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å gå inn på Mine Sider på Telenor, og skrivd inn SIM-nummer, men får opp at det ikke kunne aktiveres :S Det er jo småkjipt. Om det ikke funker ila morgentimene i morgen, får jeg ta en tur innom de igjen og høre hva jeg må gjøre for å få det aktivert. Ikke veldig sugen på bruke denne når jeg jobber med vann hele dagen. Da kan heller S3'n få gjennomgå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er greia: bilen min har stått i garasjen i hele vinter siden jeg ikke har fått kjørt noe med den. Nå er batteriet tomt, har kjørt den maks 10 ganger opp og ned i gårdsplassen for å flytte den (har flytta garasjen). Hvorfor er batteriet tomt nå? Kan det ha noe å si at den har stått i hele vinter?

? :roll:

Hondaen min stod i ca. 6 måneder. Startet den på nytt med startkabel, alt fungerte med en gang - bare at bilen så ut til å gå tom for strøm hele tiden. Prøvde å ta korte turer, men var dau neste dag. Måtte en skikkelig lang tur til for å lage liv i den, og bruke den hver dag over ca. en uke før det ble normal "oppførsel". Kan nå stå i et par uker uten stress.

Samme med E28en, den stod i nesten 100 dager. Batteriet var så dau at indikatordiodene i instrumenpanelet lyste ikke engang! Måtte mange dager med halvtime-times kjøring til før den ikke ble utladd over natta lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er greia: bilen min har stått i garasjen i hele vinter siden jeg ikke har fått kjørt noe med den. Nå er batteriet tomt, har kjørt den maks 10 ganger opp og ned i gårdsplassen for å flytte den (har flytta garasjen). Hvorfor er batteriet tomt nå? Kan det ha noe å si at den har stått i hele vinter?

? :roll:

batteri blir ødelagt av å stå uten strøm.

fungerer ofte viss man kjører hver dag og bilen lader, men står den litt så er det helt flatt. sliter forsåvidt dynamo med å kjøre med batteriet sånn.

Okei, takker for svar! Planen er å bytte det fortest mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat, så jeg kobler bare til batterilader..

Lot den stå på lading over natta, starta den og kjørte opp til garasjen hvor den ble kjørt ned igjen, etterpå starter den ikke. Prøvd med lader igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forelska i Galaxy S4 <3 Har bare problemer med tvilling-SIM. Får ikke aktivert ellernoe, og jeg kjøpte det over disk hos Telekiosken. Noen her som har vært borti dette? Når jeg setter det i den gamle, eller den nye, så har jeg ikke kontakt med operatør. Og på hjemmesidene til Telenor står det at jeg kun har 1 sim-kort. Må jeg vente noen timer osv for at det skal bli tatt i bruk? :S Hjelp..

Hvilken telekiosken var dette? :P

De har nok gjørt klassiske feilen og glemt å registrere det nye simkortet de har gitt/solgt deg. Ring dem i morgen og fortell dem greia, du må oppgi sim nr på tvillingkortet slik at de kan registrere det for deg (på ordentlig). Nr står på simkortet og på lappen. Skulle gjerne ha fikset det men jobber ikke før lørdagen. PM hvis det ikke ordner seg =)

Hermanoo vet vel råd ;) jobber der om jeg ikke tar feil!

Følger med du! :D Stemmer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...