Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er lat, så jeg kobler bare til batterilader..

Lot den stå på lading over natta, starta den og kjørte opp til garasjen hvor den ble kjørt ned igjen, etterpå starter den ikke. Prøvd med lader igjen. :P

Når et batteri har stått lenge så burde det stå til lading over natten eller 24 timer. Så må du kjøre bilen en tur (30 min kanskje) så burde alt være fint. Hvis dette ikke er tilfellet må du sjekke om dynamoen faktisk lader eller ikke og hvis den ikke lader ja da er det dynamoen og hvis den lader men batteriet er teit burde du nok kjøpe et nytt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke også noe sånt at man ikke kan aktivere tvilling/trillingsimkort på nettet, men må ringe inn? Altså kort 2 og evt 3, fordi de vil overstyre og erstatte kort 1?

Du som privat kunde kan ikke legge opp nytt tvilling sim eller endre noe der ;) Det er bare de som jobber for Telenor,Netcom osv som kan ;) Så du må nok vente og ringe de etterpå når de åpner ;)

Edit: Leste litt feil pga er skikkelig trøtt :P Men du har rett i det du sier at man må evt ringe inn ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe artig på Strømmen tidligere i natt mens jeg jobbet! Var intet mindre enn 3 politibiler stappfulle av folk som holdt på å arrestere to negere. Mens det hele foregikk, så kom det en Honda S2000 (kan også ha vært en BMW Z3, var litt mørkt) i full breisladd intet mindre enn 2 runder i rundkjøringen før han oppdaget politiet som bare sto parkert et par hundre meter unna! Skal si de fikk noe å glane på! :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat, så jeg kobler bare til batterilader..

Lot den stå på lading over natta, starta den og kjørte opp til garasjen hvor den ble kjørt ned igjen, etterpå starter den ikke. Prøvd med lader igjen. :P

Bytt batteri, kjøp biltema, varer lenge og er bra nok.. :P Har det på både Merca og BMWn aldri no tull.

Har du først kjørt batteriet flatt er det bare å bytte.. Det å tulle med halvdårlige batterier er idioti.

Om du skulle være uheldig å tappe det ned en gang kan en skikkelig batterilader redde det, men å kjøre en kort strekning og parkere igjen hjelper ikke stort. Man får lite med strøm på batteriet på dne måten. En ny utladning vil stadig forringe batteriet.

Kjøp nytt batteri, selv lader jeg batteriet et par ganger gjennom vinteren, det skader ikke.

Ctek laderen på clas ohlsson er perfekt for formålet! Har både den største og den minste og begge har fungert perfekt!

http://www.clasohlson.com/no/Ctek-Zafir ... er/36-3762

Det man skal passe på med på denne laderen er at laderen lader ut batteriet dersom laderen mister spenningskilden.(feks. støpselet kobles fra og batteriet fremdeles er tilkoblet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forelska i Galaxy S4 <3 Har bare problemer med tvilling-SIM. Får ikke aktivert ellernoe, og jeg kjøpte det over disk hos Telekiosken. Noen her som har vært borti dette? Når jeg setter det i den gamle, eller den nye, så har jeg ikke kontakt med operatør. Og på hjemmesidene til Telenor står det at jeg kun har 1 sim-kort. Må jeg vente noen timer osv for at det skal bli tatt i bruk? :S Hjelp..

Hvilken telekiosken var dette? :P

De har nok gjørt klassiske feilen og glemt å registrere det nye simkortet de har gitt/solgt deg. Ring dem i morgen og fortell dem greia, du må oppgi sim nr på tvillingkortet slik at de kan registrere det for deg (på ordentlig). Nr står på simkortet og på lappen. Skulle gjerne ha fikset det men jobber ikke før lørdagen. PM hvis det ikke ordner seg =)

Hermanoo vet vel råd ;) jobber der om jeg ikke tar feil!

Følger med du! :D Stemmer det!

Var telekiosken på Herkules i Skien :) Ringte Telenor istad, men stikker heller innom kiosken igjen etter jobb, og får det fikset da :)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvilket lim som kan holde interiørlistene langs dørene på coupeen min ? Alle siger nedover og løsner :(

Monter: Optiform Fast

Andre byggsjapper: Casco Xtremfix (tror jeg det heter)

Sitter dønn med en gang, men du kan bare glemme å få det av igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...