Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det med at Toyota ikke har delelager stemmer ganske bra. Fler av Hiacene på jobben hadde problemer med fryst dieselfilter. Og måtte bestille til alle etterhvert som dem kom inn.

Samme gjaldt når en skumme ha ny nøkkel. Da måtte dem bestille hundre stk mente dem.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også NextGenTel... Hater det!!! Fy faen for et utspekulert drittfirma som trekker til seg kunder ved å love masse som de ikke klarer å holde i etterkant...

Hehe, og hva skjer når jeg skal publisere innlegget?

za6asevu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Kan du utdype den litt? Ikke ment som kritikk eller skeptisisme, bare ren nysgjerrighet :)

På 5 år som kunde der, har linjen vært nede ca. 1 gang årlig. Vanligvis i en dag eller to, opptil en uke. En gang var det 2 måneder (i fjor høst)

Ringte dem flere ganger, prøvde mye rart. Alt de ba meg gjøre, hadde jeg gjort på forhånd. Forklarte dem at jeg ikke hadde samme linje som de i etasjen over, pga plassmangel i koblingsboksen, så min linje var et par stolper lengre nede.

I tillegg når jeg sjekker hastighet jeg kan få på nextgentel.no, og skriver inn husnummer, putter de automatisk en "a" bak, som er nabohuset (57a). Sa også dette pr tlf, sammen med det over, hver gang jeg ringte dem. Men de klarte ikke å finne ut av noe.

Til slutt sendte de en telemontør for å fikse linjen. De mistenkte brudd o.l. etter høststorm med mye lynnedslag i området. Så tok det 2 uker før de dukket opp, og de kom ikke på den avtalte dagen, men dagen etter. Og det ga de beskjed om leeenge etter de skulle vært der. Så jeg tok meg fri og satt og ventet. Når montøren endelig kom, klatret han litt rundt på stolpene. Skjønte ikke mye. Så kom han opp igjen. Jeg nevnte igjen at min linje var lenger nede enn de i overetasjen sin. Da gikk det opp et lys for ham, og han sa "Ååååja". Så ringte han rett til nextgentel, forklarte stolpeplassering, de resettet linjen og nettet funket igjen. Det var alt som trengtes. Et tastetrykk fra deres kontorer på kokstad. Da ble jeg irritert, for jeg forklarte det flere ganger, hver gang jeg ringte. Og de har tydeligvis slått av og på feil linje, hele veien. Helt utrolig. Kundene vet ikke hva de snakker om, og de ansatte vet alt. Selv om jeg sier jeg har gått elektrolinjen og har bygget og styrt med datamaskiner siden jeg var 11. Hehehe.

Det bør vel også sies at telemontørene ikke er fra NGT, men er et eget firma. Vet ikke om de er innleid, sammarbeidspartner eller datterselskap, men de får ihvertfall ting gjort (på stedet), selv om jeg måtte peke ham i riktig retning, hadde han skjønt det kjapt ved å følge linjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om leverandører som struper ned hastigheten til folk innimellom, men noe sånt har jeg ikke opplevd med NGT. Det funker bra hos meg, når det funker. Og den trådløse routeren jeg fikk med er god (Inteno Dx et eller annet). Hadde BKK og Jensen airlink for noen år siden, og da var det bøttevis med mikrobrudd på trådløse nettet, så det ble mye lag og DC (disconnect) ved gaming. Hadde problemet med 2 forskjellige routere, men det var sikkert de som var problemet også. Er ikke helt sikker.

Kundeservice er jo hyggelig og alt det der, men virker som de bare jatter med og ignorerer dine tekniske innsikter. Og så kan det bli problematisk å fikse ting som skjærer seg. Ordner du ikke i sysakene selv, skal du se at Internettforbindelsen er fraværende i lange, lange stunder.

Jeg har 20K/1K, men får bare 12-13/0,8 på de gamle kobberlinjene. De andre leverandørene vil ikke gi mer enn 10/0.4-ish. Langt til nærmeste sentral, men ironisk nok har de på andre siden av veien fiber fra NGT. Jeg kunne ikke få fordi jeg bodde på feil side. Det er da snakk om 10-15m. Skal ikke klage på nedlastingshastigheten, da det er mange som har verre her i landet, men det hadde vært greit å ha lik eller høyere opplasting i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja okei:) Skader ikke og prøve hvertfall! 0,8mbit som vi har nå er jo håpløst, tar jo 10min bare og sjekke nettbanken nesten! Icenet funker greit men er jo bare 10gb i måneden som er alt for lite når vi er 5stykker. Fiber hadde ikke gjort noe nei! Boligfeltet ved siden av har selvfølgelig det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at Toyota ikke har delelager stemmer ganske bra. Fler av Hiacene på jobben hadde problemer med fryst dieselfilter. Og måtte bestille til alle etterhvert som dem kom inn.

Samme gjaldt når en skumme ha ny nøkkel. Da måtte dem bestille hundre stk mente dem.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tror du ikke det er slik på de fleste delelagere da? :) Er jo aldri lønnsomt å sitte med for mye deler på lager, men nøkler og dieselfiltere skulle kanskje vært lager vare...iallfall til en såpass vanlig modell som Hiace :?

Bavaria har iallfall kort leveringstid, hver gang jeg har bestilt noe av Vegar så kommer det som regel etter noen få dager. Ja noen ganger før tiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en av få fordeler med borettslag! Men det er ikke bare bare med CD heller. Hadde enda mer tull med dem i bokollektivet når jeg var 17. Der gikk det mest på dårlig signal, støy og dårlig kontakt i koblingsboksene. Så det var nede mer enn det var oppe. Dette var høyhastighet over "antennekabel" og ikke fiber!. Men fiber hadde jeg takket ja til, any day. :)

Vi er bare to her hjemme, så det funker greit nok. Men opplastingen er som sagt kjedelig. Spesielt når du liker å ta bilder og må laste de opp. Noen dager tar det 5 minutt for 10 bilder, andre dager 15-20min. Skal jo være raskere, men ikke alltid det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat fikk nye løkter av meg i bursdagsgave, angeleyes med sotet glass, dagen etterpå blei han stoppa og fikk innkaling til bt. Har 2 orginal lykter liggende men med forskjellig farge på blinklysene (ene er blankt og det andre er gult) Så lurer da på om man kan vise bilen med forskjellige farger på blinklysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...