Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det går sikkert fint, så lenge begge blinker tydelig oransje.(hvis de skulle finne på å sjekke det) Har vært på BT med mye lugubert og i oppussingsstadiet, og det verste som har skjedd er at de har smilt litt av kjøretøyet.

Hva synes dere om denne rakkeren da? Nye 4C. Går direkte inn for å konkurrere med BMW, Audi og Lexus. (sier hvertfall artikkelen)

AlfaRomeo8C.jpg

http://bil.bt.no/bil/Alfa-Romeo-returnerer--45612.html#.UbbPN00-r0Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiber er flotte greier, og CD leverer stabilt og bra nett! på 6mnd nå har det kun vært nede en natt grunnet vedlikehold. Stabilt og leverer det det skal, om ikke mere! Har ifølge speedtest.net 74/69. Laster ned episoder av GOT i HD fra privat tracker på under 40sek.. :cool:

Veldig greit å komme hjem fra jobb, trykke last ned og så stikke å pisse for at alt er klart til action når man kommer tilbake.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat fikk nye løkter av meg i bursdagsgave, angeleyes med sotet glass, dagen etterpå blei han stoppa og fikk innkaling til bt. Har 2 orginal lykter liggende men med forskjellig farge på blinklysene (ene er blankt og det andre er gult) Så lurer da på om man kan vise bilen med forskjellige farger på blinklysene?

Dårlig kompis du er a? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiber er flotte greier, og CD leverer stabilt og bra nett! på 6mnd nå har det kun vært nede en natt grunnet vedlikehold. Stabilt og leverer det det skal, om ikke mere! Har ifølge speedtest.net 74/69. Laster ned episoder av GOT i HD fra privat tracker på under 40sek.. :cool:

Veldig greit å komme hjem fra jobb, trykke last ned og så stikke å pisse for at alt er klart til action når man kommer tilbake.. :lol:

Startet nedlastning av Falling Skies season 1 for 3dager siden jeg! var på 54% når jeg sjekka om den var ferdig føre jobb idag, håpløst! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De streamet jeg i HD på netflix, så avsluttet jeg abonnementet. Haha.

Så også den serien om Jorden, veldig fint syn. :)

Angrer på at jeg ikke så House of Cards før jeg avsluttet. Visste ikke om den på det tidspunktet.

Men det får bli etter jeg er ferdig med X-files. Straks ferdig med sesong 5. Det var i denne sesongen det gikk over til widescreen og grei bildekvalitet. Hehehe. Du gode gamle.

Siemennzz: Oi! Da vet vi at GoPro funker bra, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal utdype etter jeg har vært på jobb et par timer! Må stikke nå :)
Så NextGenTel er egentlig bare noe dritt?:P Bestilte meg det igår egentlig.. Bor på håpløs plass, har nå 0,8mbit linje som er det beste Telenor kan levere, NextGenTel mente de kunne levere 6mbit så bestilte det.

Lang historie...

Det hele begynte for 1 år siden da jeg kjøpte meg "ny" (gammel) enebolig.

Var kunde hos Telenor før og spurte hvilken hastighet de kunne gi meg der jeg skulle flytte til. De oppga vel 12 Mbit ned tror jeg det var.

Noen dager etter, ringte NGT meg og spurte om jeg var interresert i å gå over til de når jeg skulle flytte.

De tilbydde meg superbredbånd 40/20 (ca hvertfall) og jeg spurte om de virkelig kunne levere det siden telenor som eier linjene ikke kunne levere mer enn 12mb.

Det var ingen problem mente han, men han skulle dobbelsjekke og ringe meg opp dagen etter.

Han ringte meg opp igjen og sa dette var ingen problem. Jeg ble selvfølgelig jævla glad og bestilte full pakke med bredbånd, tv i 2 rom med tilhørende PVR osv...

Når jeg overtok huset, begynte jeg å pusse opp stuen. Tok ned veggplater, fjernet gamle parabolledninger og la opp nettkabler i stedet.

Så koblet jeg opp dette her og skjermen var svart.

De beklaget for de hadde glemt å justere farten i sentralen og skulle få en montør til å fikse dette så fort som mulig.

Etter et par timer fikk jeg en SMS der det sto at de beklaget, men jeg kunne ikke få hastigheten som var lovet.

Abbonnementet var nedgradert til 20/0,8.

Jeg ringte de, og de beklaget seg veldig og sa at det var ingenting å gjøre med, men jeg kunne fremdeles ha tv på nettløsning.. bare ikke i 2 rom.

Og de garanterte for 20 mb selv om jeg på dette tidspunkt mottok ca 9mb.

Holdt på og klikke helt fullstendig for meg. De sa at jeg måtte bare prøve en stund og så skulle de sende en montør for å få fikset opp i linjen så jeg fikk 20 mb.

Så viste det seg at PVR funskjonen kunne jeg heller ikke bruke fordi jeg hadde egentlig bare 1 nettlinje til tv'en og da et par resterende MB igjen til internett.

Montøren kom og bekreftet til meg at jeg kunne få ca 12-15mb alt ettersom MAX..

De gikk til slutt med på og gi meg 3 mnd gratis og betale for montør som kunne montere opp igjen parabol for meg kostnadsfritt, men det er med i prisen når du kjøper parabol uansett.

Og bare for å toppe hele driten, så viste det seg at ruteren jeg fikk var så dårlig at jeg har bare skikkelig dekning på det trådløse nettet i stuen, kontoret og kjøkkenet mitt. Dette fordi det er åpen løsning på disse rommene med ruteren i samme rom.

Går jeg ut på terrassen, inn i gangen, badet, soverommet osv mister jeg nettet.

De sendte meg ny ruter og det er like gale uansett. Får inn naboene sine nett, men ikke mitt eget i min lille enebolig på 131 kvm boareal på et plan.

Bildet jeg la ut tidligere når jeg skrev det innlegget var fra soverommet mitt og der er det altså ikke nett... Snakker sikkert 10-15 meter fra ruteren.

Når jeg sier at jeg ikke vil være kunde hos de, sier de beklager og at bindingstid er bindingstid....

De mener forøvrig at det er min egen feil at jeg ikke får inn mitt eget nett i hele huset fordi naboene har så sterke nett at det forstyrrer nettet til NGT.

Derfor er dette altså noe jeg måtte ta opp med naboene mine og ikke dem....

Phew, langt innlegg og kjenner jeg blir steik forbanna bare av og skrive om de.. Må de brenne en viss plass lenge...

Og når jeg tenker over det, så er det vel faktisk på tide for meg til å skifte nettleverandør etter hvert siden jeg har bodd her 1 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike. Det var ikke lite som var gale heller. Skjønner veldig godt at du er frustrert.

Kan du ikke gå inn i ruteren og endre radiokanalen det sendes på? Muligens du må gjøre det samme på PCen også.

på NGT kommer du sikkert inn på ruteren ved å skrive "10.0.0.1" i nettleseren. Akkurat som bimmers.no. Passord og brukernavn (om det er) pleier å være user - user. Altså samme på begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg inn på ruteren, men det er prøvd flere ganger og nextgentel har selv resatt og prøvd flere koder osv...

Det er derfor de mener at problemet ligger ikke hos dem lenger.

Hadde de bare latt meg slippe å være kunde hos dem så hadde jeg vært fornøyd. Men neida, det er min feil at jeg ikke har nett i hele huset mitt ogjeg har bundet meg så er ikke mye å gjøre enn å betale og bruke mobilt bredbånd i 50% av huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...