Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så er spørsmålet hvor mange som irriterer seg over e39.. Det hender at jeg bommer på fergen og må vente på neste. Helt greit. Driten er når jeg er nr5 ombord, kommer det 3-4 vogntog, busser etc "forbi" i spesialtransport feltet og leder køen til sveio. Resultatet er enten mer eller mindre stygge forbikjøringer over stord, eller vente helt til bunn av bømlafjordtunellen..

Spar meg for den" bilistene er egoistisk holdningen", det er tungtransporten som lager kø! (Og veldig mange biler selvsagt, men vær klar over at det er lettere å stigmatisere dere)

For dere ukjente på strekningen bergen-haugesund. Uten hensyn til venting på ferge og kø tar turen fra meg til farmor på karmøy 2t og50min i et lovlig tempo en vei.

På vei ned på mandag, var jeg nummer5 inn på fergen, måtte kjøre ned og kom bak tungtransporten.. Resultatet ble 3t og 15min. Dette fordi tungtransporten, bobiler etc ikke klarer å vente 5min.

For meg er løsningen for å få ned ulykkestallene på e39 og e16 soleklar.

Langt fler stekker med flere felt for forbikjøring slik de har i australia. Da kan man kjøre forbi i svinger etc uten å tenke på møtende trafikk.. Feks hver mil er det 1km med 4feltsvei for forbikjøring så er problemet løst.. Regnestykket er ikke så vanskelig, hver bilfører som blir invalid/ufør i ulykker, koster i snitt 20mill for staten. Det skal ikke bli så mange ulykker før man hadde finansert denne løsningen.

E6 løsningen med kun 1felt og midtdeler er bare ekstremt frustrerende og fører bare til enda værre forbikjøringer hvor det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet hvor mange som irriterer seg over e39.. Det hender at jeg bommer på fergen og må vente på neste. Helt greit. Driten er når jeg er nr5 ombord, kommer det 3-4 vogntog, busser etc "forbi" i spesialtransport feltet og leder køen til sveio. Resultatet er enten mer eller mindre stygge forbikjøringer over stord, eller vente helt til bunn av bømlafjordtunellen..

Spar meg for den" bilistene er egoistisk holdningen", det er tungtransporten som lager kø! (Og veldig mange biler selvsagt, men vær klar over at det er lettere å stigmatisere dere)

For dere ukjente på strekningen bergen-haugesund. Uten hensyn til venting på ferge og kø tar turen fra meg til farmor på karmøy 2t og50min i et lovlig tempo en vei.

På vei ned på mandag, var jeg nummer5 inn på fergen, måtte kjøre ned og kom bak tungtransporten.. Resultatet ble 3t og 15min. Dette fordi tungtransporten, bobiler etc ikke klarer å vente 5min.

For meg er løsningen for å få ned ulykkestallene på e39 og e16 soleklar.

Langt fler stekker med flere felt for forbikjøring slik de har i australia. Da kan man kjøre forbi i svinger etc uten å tenke på møtende trafikk.. Feks hver mil er det 1km med 4feltsvei for forbikjøring så er problemet løst.. Regnestykket er ikke så vanskelig, hver bilfører som blir invalid/ufør i ulykker, koster i snitt 20mill for staten. Det skal ikke bli så mange ulykker før man hadde finansert denne løsningen.

E6 løsningen med kun 1felt og midtdeler er bare ekstremt frustrerende og fører bare til enda værre forbikjøringer hvor det er mulig..

Var jo en periode di tok helt hinsides med sertifikster og delte ut bøter i hytt og pine her. 10 min før Sandvikvåg, Engevik. Er komt opp skilt der nå "spesielt overvåka strekning"

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte kontroll der, så man bør absolutt holde 60 forbi. Jeg pleier stort sett alltid å kjøre i felt to for personbiler, slik at jeg havner oppe. Da kommer man somregel ut før mange av trailerene.

Ellers er jeg igrunn ganske enig. Har vært vitne til mange stygge forbikjøringer over Stord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakka jo om en ferge fri E39 med firefelt hele veien fra Kr Sand til Trondheim ville koste 700 kroner i bom tur retur, MEN det hadde jeg gladelig betalt om jeg kunne kjøre hele strekka på førsteklasses veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke såååå mye imot å betale bompenger der jeg likevel måtte betalt for en ferje, men jeg har veldig mye imot å betale bompenger i bomstasjoner på rekke og rad uten mening slik vi har hjemme. :twisted:

Strekningen du nevner koster langt over 700kr i ferjer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke såååå mye imot å betale bompenger der jeg likevel måtte betalt for en ferje, men jeg har veldig mye imot å betale bompenger i bomstasjoner på rekke og rad uten mening slik vi har hjemme. :twisted:

Strekningen du nevner koster langt over 700kr i ferjer i dag.

Ja jeg betaler gladelig bompenger på de gode veiene, som de utbygde delene av E18 og E6 med firefelt. Men bomene må bort så fort de har tjent inn det dem skal og ikke bli stående som ei melkeku som gir penger rett i lomma til staten. Også må kommunene ha mindre de skulle sagt når det gjelder veiutbygging, byråkratiet ødelegger og forsinker veiutbygging med flere titals år #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ringblad.no/nyheter/article6746497.ece

Enkelte mennesker er så trangsynte at det er til å vri hue av seg #-o Denne fyren skal få lov av meg til å sitte på over nevnte veistrekning en dag, og se hva utfallet blir om jeg kjører til siden for å slippe biler forbi!

Er lutlei denne typen bilister som bare tenker meg meg meg meg allltid, og dem er det faen ikke få av! :x

om han duden holder på å sovne når han kjører i kø så burde han virkelig ta bussen istedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke såååå mye imot å betale bompenger der jeg likevel måtte betalt for en ferje, men jeg har veldig mye imot å betale bompenger i bomstasjoner på rekke og rad uten mening slik vi har hjemme. :twisted:

Strekningen du nevner koster langt over 700kr i ferjer i dag.

Karmøy er jo helt håpløs.. Er jo bompenger i hytt og pine.

Nå har ikke jeg fasiten, men koster den veien så mye mer enn 700kr hvis man har fergekort?

Jeg har kjørt i felt2 noen ganger, men ender for ofte opp helt på høyre eller venstre side.. Trikset er selvsagt å ha luke nok til bilen forran til "feltbytte" når feltet ved siden har kjørt av..

Har vel egentlig blitt dramatisk mer voksen med årene, har jo til og med sluttet og kjøre med (tomme) acetylen/oksygen flasker i spesialfeltet også.. :lol:

Fergefri e39 ligger nok et stykke frem, men etter mitt skjønn er jeg enig i at det er for mye poltisk makt i kommunene (ref ny sotrabro/trase samt utfyllingen i straumsundet). Uansett så er det vel noe som heter at man ikke kan kritisere før man har prøvd å løse problemet selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...