Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Aha! Den ble noe.. Kort.. Vi kom oss ganske langt ned i Danmark i det minste :lol: Vi har booka ferje til Kiel om etpar uker, da satser vi på å kjøre løpet ut :oops:

Første "ferie" på 12år, det ble litt overveldende for en fjellape fra Hedmark.

hva skjedde? hvorfor ble den så kort? Danmark er kort... litt over 2 timer fra køben til flensburg...

Kjørte jeg på en time. :P altså malmø til ferja. :)

Men det gjorde vel du og?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskerne HATER at noen sniker i køen forresten... Ble stående i en kø på vei til Frankrike... Ble lei etter 1 time stillestående..så jeg la meg i veiskuldern og rulla rolig forbi køen..men neida.. plutselig legger en bil seg ut og bremser opp...kun for at jeg ikke skulle snike... jeg kom meg forbi han..så legger en lastebil seg ut... jaja... jeg kom meg forbi og sparte vel par timer :P

Da vi var der i 2006 kjørte vi 525iA leiebil og alle ville prøvekjøre. På en strekning var det en SL foran oss og min venn kom bak SLen og blinka venstre (vi var i venstrefila). Jeg så at tyskeren så i bakspeilet, fikk sjokk pga vi lå så nærme bak og rett og slett hoppa til høyrefeltet i småpanikk. Vi mente at han overreagerte, men fy faen han ble helt rød i ansiktet og begynte å skrike mot oss med armbevegelser. Vi ble litt skremt og gasset på, men han fulgte etter oss et lite stykke til det regnet og han måtte inn på siden for å få på taket.

Man kødder ikke med tyskernes trafikknormer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2011 så kjørte jeg og fattern Norge-Marokko (sør for Spania) og Tyskland hadde så sykt bra kjøring! Spesielt det med filbytting og bruke speil og blink! All respekt til kjørekulturen deres, og man trivdes, og lastebilene holdt seg til høyre!

Ang. bompenger så var Frankrike dyrt men helt greit pga veistandaren deres! Så fort vi kom ut av Norge var det skikkelige veier!

På vei hjem satt vi fast i kø, men fatter`n dro opp et av drosje triksene hans og sneik seg via veilskulder helt til avkjøringen vi skulle ta, ingen sa eller reagerte på oss :D sparte minst 2 timer på 2 min sniking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at når man er over 80 millioner mennesker på et område som bare er litt større enn Norge trenger man noen kjøreregler for hva som er god oppførsel. Det er tilsvarende her i Danmark også (5,5 millioner mennesker på ca. 1/10 av Norges areal). Det som spesielt ikke er akseptert er enhver form for direkte egosentrisk oppførsel (som f.eks å snike i køer). Dette er fullstendig helt uakseptabelt og derfor reagerer tyskerne som de gjør. Nordmenn bør generelt tenke litt over hvorfor det er slik i bl.a Danmark og Tyskland. Klassisk norsk egoisme ("meg, meg og meg") blir oppfattet som temmelig provinsielt/primitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er ekstreme til å kun ligge i venstrefila. Samme om det er 1 km til neste bil, så lar ee ikke deg komme forbi. Om å gjøre å være først i rekka! Må kjøpe meg en pansret bil, ha et kaldt hjerte, og presse rasshulla ut av veien. Det hadde vært gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at jeg skal til Sharjah/Dubai i noen måneder etter Ramadan! :D

Legger ut BMWen og CRXen til salgs kommende uke - skrik ut hvis noen vil ha! ;) Tenkte å kjøpe sportsbil der nede for de pengene i stedet, de har jo USA-priser (Boxster S, M5 E39, 350Z, Z4 2.5 o.l. fåes til 45.000-70.000 kr.!)

Med så billig bensin og øde veier så skal jeg definivt ha litt pepper...!

M5 E39:

http://dubai.dubizzle.com/motors/used-c ... zc4&pos=14

De har jaggu en E28 M5 til salgs og, selv om den er amerikansk...

http://dubai.dubizzle.com/motors/used-c ... D%3D&pos=1

Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at jeg skal til Sharjah/Dubai i noen måneder etter Ramadan! :D

Legger ut BMWen og CRXen til salgs kommende uke - skrik ut hvis noen vil ha! ;) Tenkte å kjøpe sportsbil der nede for de pengene i stedet, de har jo USA-priser (Boxster S, M5 E39, 350Z, Z4 2.5 o.l. fåes til 45.000-70.000 kr.!)

Med så billig bensin og øde veier så skal jeg definivt ha litt pepper...!

M5 E39:

http://dubai.dubizzle.com/motors/used-c ... zc4&pos=14

De har jaggu en E28 M5 til salgs og, selv om den er amerikansk...

http://dubai.dubizzle.com/motors/used-c ... D%3D&pos=1

Nice...

Ikke selg bmwn!!! :o lenge blir du??:)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten selge den, må ha driftsikker (altså noe som ikke trenger småfiks) bil snart... Har tenkt å kjøpe førstegenerasjons 118d etterhvert (etter denne Dubai-turen).

Har virkelig ikke lyst, men jeg må, koster så mye å ha bil man ikke vil bruke mye, det er helt villt hvor lett tusenlappene flyr...

Edit: Skal dit f.o.m. midten av august til ca. juletider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være litt kjedelig å faste (altså de som virkelig gjør dette) når alle andre har ferie og lever livet. Litt dumt at månens fasetider bestemmer selve fastetiden. Kanskje greit nok å reise bort da når natten er så kort her i nord om sommeren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at når man er over 80 millioner mennesker på et område som bare er litt større enn Norge trenger man noen kjøreregler for hva som er god oppførsel

Det er litt feil det der, det er Norge som er bare litt større en Tyskland :) Norge er 385 199 km2 og Tyskland er 357 021 km2, Norge er rangert som nummer 62 over land i areal og Tyskland følger tett innpå som nummer 64 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være litt kjedelig å faste (altså de som virkelig gjør dette) når alle andre har ferie og lever livet. Litt dumt at månens fasetider bestemmer selve fastetiden. Kanskje greit nok å reise bort da når natten er så kort her i nord om sommeren... :)

Det er ALLTID kjedelig å faste, men det er en naturlig del av året så jeg tenker ikke stort over det.

Skal dit etter fastinga, fordi business i Midtøsten er mer eller mindre dødt under Ramadan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...