Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

@nytern

gikk forbi denne i dag.

[ Bilde ]

1044967_10151468080115780_1586335815_n.jpg

Må sakse med storyen også:

Det kan lønne seg å sende julekort til ei gammel dame! Det var høsten 2002 at jeg traff på 82 år gamle Dagny i Ladaen sin i Våler. Hun skulle på sommerstedet sitt i Siljuberget og jeg var Lada-gal på min hals allerede da. Det var lite luft i venstre framhjul, så vi ga henne litt hjelp og jeg sa at om hun noensinne skulle selge Ladaen, så ville jeg bli kontaktet. Det jeg glemte, var å gi kontaktopplysninger. Men siden jeg visste navn og adressa hennes, snekra jeg samme år et julekort med mitt navn og adresse og "takk for sist". Årene gikk, 11 år ble det, til jeg fikk en telefon fra dattera hennes som hadde funnet julekortet. Dagny er fortsatt i live, 93 år gammel, men Ladaen var parkert for godt. Om jeg fortsatt ville kjøpe bilen? Såklart!

Det er da broren min! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt politihøgskolen og håper på å en dag kunne jobbe i UP. Ikke for å hove inn mest mulig i bøter eller stikke kjepper i hjulene på folk med senkesett og strekkdekk, men rett og slett for å prøve å hindre slike ulykker som vi nettopp ser et eksempel på her. Hvor unge mennesker ikke forstår kosekvensene av høye hastigheter og kanskje mangel på kjøreferdigheter. Livet er ikke til å spøke med og man er utrolig sårbar - selv i en mer moderne bil.

Heldigvis har jeg en fot innnefor "bilmiljøet" har jeg har veldig forståelse for lidenskapen mange har til bil. Jeg har kanskje ikke det steriotypiske bildet når en senka BMW kommer kjørende, og det tror jeg bare er positivt.

Mange unge klager over at "snuten er på veien" men de er der for en grunn og som regel er det nettopp for å hjelpe deg og andre trafikanter til en tryggere ferdsel. Viss en bot kan hindre deg fra å kjøre deg ihjel - så flott! Så senest etter GS-treffet at folk han med leppa fordi politiet hadde stilt seg opp langst veien. Jeg så mye stygg kjøring fra treffet og flere episoder som kunne endt som han 21-åringen i Ålesund. Så kanskje man skulle tenke seg om litt neste gang man gir på i en liten blikkboks av en bil og heller være litt mindre opptatt av at politiet har tatt seg bryet med å passe litt på at det ikke går ille.

Jeg er så fullstendig enig i det du skriver! Det eneste negative jeg opplever i forbindelse med Politi er at det virker som enkelte automatisk går ut i fra at en ung mann i BMW bryter loven. Har gjentatte ganger opplevd å bli stoppet totalt uten grunn, da de kaller det en "rutinesjekk".

Altså, helt greit for min del, jeg har ting i orden jeg, men det er faktisk litt irriterende, hvis jeg har en politibil bak meg - kan du være heelt sikker på at han stopper meg.

Kan godt forstå du oppfatter det som irriterende eller støtende å bli stoppet gang på gang, men politiet ser nok bare etter "avvik fra det normale". Det kan være biltypen du kjører som ofte er innblandet i kriminalitet, tid på døgnet som er merkelig å kjøre på, endret kjøremønster når du oppdager patruljen komme bak deg etc.. Det er veldig ofte f.eks avisbud blir stoppet, nettopp fordi de kjører på en tid på døgnet som ikke er normal tid å kjøre rundt på :)

Oppsumert: Er du kriminell, så kjør en nyere Toyota Avensis i 17-tiden og hold samme kjøremønster om en patrulje kommer i nærheten. Da stopper de deg ikke :lol:

Angående den E92`en på vei fra Bud. Der var jeg sikker på jeg skulle være vitne til en dødsulykke, for det der var nært!

Irriterende kan det godt være å bli stoppet i hytt og gevær for "rutinemessig kontroll" 2 ganger i uka, men har også opplevd å bli oppringt av lensmannen, om at det må bli slutt på slengkjøringa for et par vintre siden. De sa at det var en innringer som hadde sett bilen min kjøre rundt å rundt i sentrum, og så godt som hver jeg hadde passert huset til vedkommende hadde det vært sidelengs på turtallsperren. De hadde reg.nummer, så var ikke vits i å nekte.

Jeg spurte videre hvordan jeg skulle få til det, da jeg var på jobb 15 mil hjemmefra den aktuelle natta, og ikke hadde vært hjemme på ei uke, med 30 personer som kunne bekrefte det? Pluss at de eneste nøklene jeg har til den bilen henger på nøkkelknippet mitt, som er med på jobb.

DA ble jeg irritert, og det ble en litt mer spak tone i den andre enden...!

"Fuck rotiform in they're stupid faces!"

Fuck rotiform in they are stupid faces? Merkelig setning.

Jeg tok bare opp igjen den ene setningen som john mcafee leser opp i det ene brevet i den nye filmen på youtube. Syntes den var morro. Their da, om det er bedre.

Saken er. Rotiform har klart å levere meg felger med 72mm senter, ennå jeg har presisert flere ganger at jeg skal ha felgene på E39 med 74,1mm senter. Så jeg presiserte at det måtte være litt å gå på.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jeg spesifiserte at jeg skulle ha 72mm senter, og det fikk de jaggu til.. ..på èn av felgene! Jeg sendte dem dog ikke tilbake, og dro fram drill og slipeutstyr! Såpass dyre felger bør minst være 110%. De gikk heller ikke klar bremsene på M3en, men jeg har enda ikke prøvd dem på bilen jeg faktisk målte på, men siden den er ombygd med bremser fra E36 M3, så regner jeg at de ikke passer rett på der heller.

Sendte dem en mail med noen bilder av bilen som de kunne legger ut på facebook, og skrev samtidig et litt lengre "klagebrev" om at når de tar den prisen på felger, så bør de vertfall klare å få til å lage de målene som står spesifisert i tegningene. Fikk som svar at bilen så veldig bra ut, og at felgene satt meget godt.

Fikk ikke så mye som en beklagelse for det inntrufne, og jeg hadde faktisk sett for meg en symbolsk prisreduksjon, siden jeg anser dette som en stor glipp fra en stor leverandør innen felger!

Blir nok ikke handlet av dem flere ganger for min del, da dette var en stor skuffelse fra Rotiform sin side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsinnj

#-o

ri76whecllnq2dnibfgp.jpg

Jeg kjøpte de jo tross alt gjennom en forhandler/importør/you name it. Jeg skal ha godtgjørelse, ellers vil ikke jeg se felgene igjen. Likevel om felgene får borret opp senter, så er de ikke som jeg bestillte fra Rotiform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først er tidlig oppe om morgenen dukka det jaggu opp action og.... Takke faen for at det ikke tok fyr i pumpene.... :shock:

Som alltid ligger ikke kameraet langt unna...

1002122_10151560569477685_491848718_n.jpg

1jhezr7147z6wxgo76ym.jpg

cxbd2m1vlryqilcy8ano.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm hm hm.... prøvekjøre ny bil hos forhandler imorgen...hm hm hm...dette kan bli spennende....

(ja jeg kjeder meg så jeg skal skape spenning i hvilken bil!!!)

Du som var så anti-hemmelighet for en liten stund siden :P "Hvorfor må folk holde ting hemmelig!?" :lol:

Blir det familietralle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...