Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

":2dyohu45]Blir snart ny bil på meg også! Hentes i Bergen 22/7 :)

Blir deilig!

HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35k.... også må jeg til tromsø og hente den... næææh.... dessverre :)

Kjøp min E28 :P

Pris?! VIL HA E28 NÅÅÅÅ!

Gi bud :P Folk sier at jeg skal selge den fra 20-30.000 kr., men jeg vil gjerne selge til høyeste bud over 20.000 kr.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte komplette foringer i forstilling til bilen min. 1300,- inkl frakt fra tyskland :D Gjenstår å se kvaliteten på dette her og om det holder seg tight lenge, men det kan jo være værdt forsøket til den prisen der!

10661351.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2a2j4lag]Blir snart ny bil på meg også! Hentes i Bergen 22/7 :)

Blir deilig!

HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?HVAHARDUKJØPT!?

Hehe, tiden vil vise :) Noe helt annet enn jeg egentlig hadde tenkt. Får vel poste et bilde når jeg har nøkkelen i hånda. Tør ikke før det, i tilfelle noe skulle skjære seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om denne saken?

http://www.dinside.no/919486/sms-gjelde ... nde-avtale

Jeg synes dette er høyst merkelig, og tror aldri jeg hadde godtatt å måtte betale mellomlegget her. Jeg synes ikke denne SMS-en er en bekreftelse på at det blir kjøp, og spesielt ikke med tanke på at bilen ikke er besiktet en gang.

Hadde teksten vært formulert som "Ok, vi har en avtale, jeg kjøper bilen." e.l. hadde det stilt seg annerledes.

Jeg synes tekstmeldingen formulerer seg slik at jeg er av den klare oppfattelse at interessant skal kjøpe bilen. Bakgrunnen for bekreftelsen må være at han allerede har bestilt en flybillett og spør videre hvordan selger ønsker finansiering av bilen.

Jeg er enig med retten i denne saken og kanskje dette kan være en vekker for flere useriøse kjøpere. Mange nøler og gnuere der ute som nærmest trekker seg i oppkjørselen og det er frustrerende for folk som ønsker salg av en bil - spesielt etter at man har klart å makket seg ned i pris.

Så lenge tekstmeldingen kan tolkes til at han ikke har sagt direkte at han skal kjøpe bilen er det helt på jordet at han må betale for det.

Folk skal ha så mye rettigheter når det kommer til alt mulig rart, blir helt kvalm av det.

Så klart er det kjedelig å ikke få solgt bilen når man tror den kommer til å bli det, men det kommer da alltids en ny kjøper.

Er vel ikke sånn at vedkommende var den eneste personen i verden som var i markedet for å kjøpe en XC70.

Og der har man ennå en av grunnene til at jeg hater bilsalg/kjøp.

Hele saken i seg selv er jo helt idiotisk. Men det verste er jo at han fikk dekket beløpet mellom egentlig avtale og hva han fikk av en bilbutikk. ALLE vet jo at man blir robbet hvis man bare leverer inn bilen til en butikk.

I din verden burde vel vi bilforhandlere ikke ha mulighet til å tjene stort på bilsalg? For leie av lokaler, klargjøring, profiliering osv osv koster ingenting.

At alle skal tjene penger er et selvfølge og jeg vet mer enn nok om hvordan bilforhandler "gamet" fungerer så trenger ikke noen leksjon fra deg der.

Men snakk om å dra ting ut av sammenheng da det virkelig ikke har noe med saken eller hvordan jeg vinklet innlegget mitt å gjøre.

Det jeg ville fram til var at det ikke er sammenlignbart hva en forhandler vil gi for en bil og hva en privatperson vil gi for en.

Dermed er det helt feil grunnlag for å regne "mellomlegget" i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte komplette foringer i forstilling til bilen min. 1300,- inkl frakt fra tyskland :D Gjenstår å se kvaliteten på dette her og om det holder seg tight lenge, men det kan jo være værdt forsøket til den prisen der!

[ Bilde ]

Det var slettes ikke galt, er det lov å spørre hvor du kjøpte dette? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yamaha R1 2000 mod hadde plutselig brukt litt olje så måtte etterfylle ! Fylte da helsyntetisk mobil1 15-50 4t racing for motorsykkel.

Da jeg ikke liker å mixe oljer tenkte jeg å tappe oljen å fylle opp igjen med denne mobil1 oljen.

Noen her som har erfaringer med denne oljen ? Mange mener det skal være 10-40. Men jeg mener litt tykkere må være knall !

Innspill ? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke skal avtale kjøp via sms da, det kan fort koste deg dyrt! ;)

Eneste grunn til at dette kan skjære seg er at selger plutselig ombestemmer seg, eller selger bilen til noen andre. Da blir jeg mildt sagt pissed :) Eller at bilen avviker stort fra annonsen/beskrivelsene jeg har lest både her på bimmers, og i mail fra selger.

Jeg har troa! Drar med samboern. Barnefri, fly til bergen, hotell, ordne bilkjøp, kjøre hjem over fjellet :)

Prøver å finne en god rute. Eneste jeg har spikret fast er Geilo - Rødberg - Kongsberg, ned Numedalen. Flotte veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult, hvis du ikke får noen bud får du si fra hvis du vil bytte i en gammel MB W124!

Hehe, kan si fra med en gang at det er uaktuelt :P Grøsser av gamle Mercer :D

***

Kom på at Audi A2 1,4 kan fås til ca. 40-50.000 kr. også nå, den har jeg råd til med en gang E28en og CRXen er solgt og de er jo gjerne jentekjørt og i bra stand (pluss at de ruster ikke!) :)

Machobiler de da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...