Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti Hogstad-trading i det siste? Får ikke stickersa mine :(

Den skal legges ned. Alle som har bestilt noe uten å få varene sine får mail om dette etter hvert. Og du får selvfølgelig igjen pengene dine. Snakker med Christian nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti Hogstad-trading i det siste? Får ikke stickersa mine :(

Den skal legges ned. Alle som har bestilt noe uten å få varene sine får mail om dette etter hvert. Og du får selvfølgelig igjen pengene dine. Snakker med Christian nå.

Takk for det! Var jo ikke snakk om stort mer enn 75 kroner, men jeg ville fortsatt hatt "quattro ist für sissies" stickern min. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skaffe meg fossil-bil-hatende stickers snart.....

"Ja til bompenger"

"Staten er hyggelige"

"Kollektivfelt for EL-biler UT med bussen"

"Hva stakk du den i idag"

"Unna vei jeg lader meg"

"Fossile biler dreper"

"Bompengesparer"

"Imma stick it in later on"

"Du betaler mine bompenger"

"Elbil til folket"

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring som ringte i sta og lurte på om jeg var klar til å kjøre Kaizers og en kontrabass kl 13. Hvem? Sa jeg flere ganger. Ja, Kaizers skal fra..... Til...... Tok lang tid før hu skjønte at jeg ikke var "Frank"

:shock:

Burde bare ha sagt ja og kjørt de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring som ringte i sta og lurte på om jeg var klar til å kjøre Kaizers og en kontrabass kl 13. Hvem? Sa jeg flere ganger. Ja, Kaizers skal fra..... Til...... Tok lang tid før hu skjønte at jeg ikke var "Frank"

:shock:

Burde bare ha sagt ja og kjørt de!

Det burde du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10112026

"- Først og fremst var det minstelønnen som ikke var overholdt. Dersom arbeiderne var ufaglærte skulle de ha fått 163 kroner og 20 øre i timen. Arbeiderne på stedet mottok 41 kroner, sier Beck til VG."

E da berre eg så synst minstelønnen til ein ufaglært er avsindig høg? Da e jo nesten like masse som eg tjente med treårig høgskuleutdanning når eg begynte å jobbe! Og det var ikkje 20 år sidan, men tre år sidan. Og vektere tjener jo ikkje 163 kroner (iallefall ikkje når eg holdt på for 4 år sidan), er dei ufaglærte? Må jo ta kurs og slikt for vekteryrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste innlegg i serien "flonoen reflekterer over aktuelle nyhetssaker"

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artik ... d=10112016

Jeg er svært glad for at VG løfter en sak som denne i mediene, og setter søkelys på en alvorlig situasjon hvor en pasientgruppe i mange år har opplevd uverdige forhold ved å bli løftet med kraner og sendt av gårde i varebiler fordi sykebilen ikke har kunne tatt med seg den alvorlig syke pasienten.

Hadde det vært slike pasientforhold for mennesker med nedsatt funksjonsevne eller mennesker med innvandrerbakgrunn ville samfunnet ropt diskriminering med en gang. Men når vi kommer til gruppen sykelig overvektige mennesker har vi ikke de samme samfunnsoppropene. Hvorfor er det slik?

Søte lille tjukkas, det er jo ikke for å være slem at 400 kilos klubber blir løfta ut med kraner av leiligheten i tredje etasje og lasta inn i en varebil for å bli frakta til sykehuset. Ka e alternativet, skal me rulle dokke ned trappa? Dytte dokke inn i heisen og vente noen dager til at de er slanke nok til å få lukka døra? Og korfor sammenligne det med funksjonshemma og innvandrere? Funksjonshemming er ikkje noen har ønska eller påført seg sjølv, det er enten medfødt eller et resultat av et uhell/ulykke. Og innvandrere har heller ikkje gjort noe gale for å ikkje kunne få hjelp. Men ingen er født 3-400 kg. For all del kan det være både arv og miljø som bidrar til ekstrem fedme, men ikkje fortell meg at noen som spiser normal frokost og lunch samt 150g kyllingfilet med asparges til middag blir 400kg av seg sjølv!

Når du står opp og kler på deg, er dette også en selvfølge. Men for mange overvektige er situasjonen den at klær på ingen måte er noe å ta for gitt, og det å kunne velge hva du vil ha på deg nesten som en uvirkelig drøm. Du må takke deg til de få spesialbutikkene som finnes i landet.

Og poenget er, kjære tjukke Foss? Skal alle klesbutikker i hele landet føre 5XL som et minimum, fordi de vil ha samme utvalg som resten? Skal ikkje markedskrefter få gjelde for tjukkaser som for andre? Ka med emoer da, som kanskje også har lyst å handle på dressmann og cubus, men kan ikkje fordi det er for lite satan-klær der? De får feite opp litt fleire folk, "Så mange som 100000 nordmenn har denne diagnosen i dag.", det er jo ikkje langt på nær nok til at alle gidder føre tjukkasklær!

Snart må vel noen i landsforeningen for overvektige gå lei av denne totalt ubrukelige talsmannen og lederen? Gleder meg til Kari Jaquesson kjem med tilsvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...