Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det er noen motorsykkelmenn her inne, så spør jeg like greit her..

Når det kommer til den nye klassen, A2, kan man kjøre denne sykkelen på den lappen?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42211021

Selger skriver ihvertfall det, men forstår det slik at maks effekt er 35kw og sykkelen kan MAKS ha dobbel effekt før nedtrimming. Denne Kawasakien har 79kw fulleffekt, da går vel den under klasse A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbalanserer man dekk på sykkel? Og i så tilfelle trenger man utstyr. Fettern min med supermotard avbalanserte aldri, de andre jeg kjenner med r-sykkel bare snurra hjulet rundt der det stoppet trengte det lodd osv.... Med andre ord, trenger sykkel den samme nøyaktige loddinga sombil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel "kast" opp og ned som blir balansert.. En kompis av meg kjøpte nytt bakdekk på sin husaberg.. Der ble det ikke avbalansert, og den ble helt jævlig og kjøre med.. Mer er jo ikke sikkert det trengs alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er noen motorsykkelmenn her inne, så spør jeg like greit her..

Når det kommer til den nye klassen, A2, kan man kjøre denne sykkelen på den lappen?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42211021

Selger skriver ihvertfall det, men forstår det slik at maks effekt er 35kw og sykkelen kan MAKS ha dobbel effekt før nedtrimming. Denne Kawasakien har 79kw fulleffekt, da går vel den under klasse A?

Reglene for dette er en tanke diffuse.. En kompis av meg har en zx6r 600 som er plombert til 36 hk elns, med originaleffekt på 104hk om jeg ikke husker feil. Han har sjekket opp med vegvesenet, og den får han kjøre på A2. Så jeg har en teori om at den klausulen om ikke mindre enn halv effekt har med nedplombering av sykler nå etter at de nye reglene kom, og ikke med hva du faktisk har lov til å kjøre.

EDIT: Det beste er nok å ta kontakt med en fornuftig person hos din lokale trafikkstasjon. De gamle damene i skranken som hater jobben sin er kanskje ikke de beste å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...sant nok... Men den ryker "på vei hjem" om du skjønner...så noe burde det jo være å hente hos selger...Dessuten er forstillinga noe ujevn (var ingen rette flate veier hos selger å teste ut dette på) så rattet står litt skeivt og bremsen bak på fører siden henger på så felgen blir ganske så varm....

Ærlig talt, nå får du skjerpe deg og ta dette som en mann.

Det er DITT ansvar å sjekke dette ved visning av bilen. Hvis dere er to-tre stykker som ser på bilen og ikke merker gåen clutch, sliten forstilling eller sliten calipper - da har dere bare dere selv å skylde på. Ansvarsfraskrivelse er det verste jeg vet - ikke skyld på alle andre og se etter snarveier.

Dobbelt moral?

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=60053.150 "selges som den står"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo like kjipe gubbebiler med harry stjerne klint på i fronten også. Bra at det er noen stygge stjerner ute vett så får man sett hvor fine bmwer er iforhold.

Neida merce er greie biler det, men 210 og 211 uffameg for noen frontlykter fyll de med vann og hiv oppi en gullfisk så har du en fin liten fiskebolle for det er det de lyktene ligner mest på 212 liker jeg myyye bedre , men liker fortsatt bmw best , ser ut som mister wicky her har eid flere mercer en bmwr ikkkje braaaa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er noen motorsykkelmenn her inne, så spør jeg like greit her..

Når det kommer til den nye klassen, A2, kan man kjøre denne sykkelen på den lappen?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42211021

Selger skriver ihvertfall det, men forstår det slik at maks effekt er 35kw og sykkelen kan MAKS ha dobbel effekt før nedtrimming. Denne Kawasakien har 79kw fulleffekt, da går vel den under klasse A?

Reglene for dette er en tanke diffuse.. En kompis av meg har en zx6r 600 som er plombert til 36 hk elns, med originaleffekt på 104hk om jeg ikke husker feil. Han har sjekket opp med vegvesenet, og den får han kjøre på A2. Så jeg har en teori om at den klausulen om ikke mindre enn halv effekt har med nedplombering av sykler nå etter at de nye reglene kom, og ikke med hva du faktisk har lov til å kjøre.

EDIT: Det beste er nok å ta kontakt med en fornuftig person hos din lokale trafikkstasjon. De gamle damene i skranken som hater jobben sin er kanskje ikke de beste å spørre.

I see! Det er vel sagt det at en lov ikke kan ha tilbakevirkende kraft, så dette blir vel på samme linje som med gamle mopeder f.eks.

Frister igrunn å ta et slikt intensivkurs og få unnagjort lappen på et par uker.. Har jo tatt teorien allerede :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo like kjipe gubbebiler med harry stjerne klint på i fronten også. Bra at det er noen stygge stjerner ute vett så får man sett hvor fine bmwer er iforhold.

Neida merce er greie biler det, men 210 og 211 uffameg for noen frontlykter fyll de med vann og hiv oppi en gullfisk så har du en fin liten fiskebolle for det er det de lyktene ligner mest på 212 liker jeg myyye bedre , men liker fortsatt bmw best , ser ut som mister wicky her har eid flere mercer en bmwr ikkkje braaaa .

Joda, design er en ting.

Jeg har prøvekjørt mange BMWer i forbindelse med at en kamerat skal ha seg ny pendlebil. BMWene har ligget i 60-80 000 klassen, igrunn der det skal ligge mye bra. Må si jeg har blitt skuffet, svært skuffet. Alle har hatt dyre mangler(turbo, majones i kjølevæska etc.), mye rust osv.

Idag kjører han en 210 fra Mercedes som han betalte 30 lapper for, fyttipusen for en god bil.. 220 CDI, går på luft og kjærlighet, dritgod å kjøre, masse utstyr og går som bare det! Han må selge den fordi han ikke hadde planer om å ha den så lenge, så lovte bort bilen til en bekjent, noe han angrer på nå.

Alt vi har sett på nå av BMW i prisleie 60-80kkr har bare vært søppel..

Km. stand alt fra 270 000km til 335 000 km. Merca har idag en km. stand på 340kkm+ og føles og høres "ny" ut..

BMW brukes hardere bla bla bla. Bilene vi har sett på har vært eid av voksne folk..

Matte 210 lykter er ikke så pent, men det kan forholdsvis lett fikses med pussepapir og et par timers arbeid. Hadde ikke 210 vært produsert med dårlig stål, så hadde det nok vært en ganske "evigvarende" biltype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, tulling som kom på anleggsområdet i fiskebil (Fisker Karma) i dag! :roll: Kjører jo faen ikke en sånn bil på inn på jobb på ANLEGGSOMRÅDET. 22" felger... :evil: HALLO!!!

Idioti! :roll::roll::roll:

Han hadde i tillegg lagt et øgly pledd i sjåførsete så han kunne kjøre med møkkete klær! #-o:roll:

[ Bilde ]

Du kan kjøpe en Wunderbaum med fiskelukt til han så blir den komplett!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er det beste bilkjøpet til rundt 30.000 nå? Moren min skal bytte ut problemgolfen(mk5) sin. Sedan/hatchback og lavt forbruk.

Golf 4

Toyota corolla

Skoda Fabia

Audi A3

Takk, skal sjekke det ut.

Andre her som har erfaringer med Golf 5 eller? Er 1,4. Motoren har røket og blitt byttet, eksosanlegget er byttet, coiler og lambdasonde. Er ting jeg har glemt også. Denne bilen har gått 155k nå, og det kan jo ikke bli bedre opp mot 200k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...