Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Meget trafikksikker kjøring fisken... :P
Skulle til å si d samme :lol:

VI kjører mye med pus i bilen, men han sitter alltid i buret, fastspent med seler.;) (altså buret i seler, ikke pusen;) ) Han er vant med det fra den dagen vi hentet han, samme med båt også.. Trives godt og sjarmerer alle forbipasserende med de knallblå øynene sine :lol:

Vel... Skal innrømme at det fins bedre løsninger for transport av dyr i bil. Men da skulle dere ha sett hvordan vi sikkrer barna i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ;) Du vet, Nytern har alltid en overraskelse på lager. Men tror han kanskje har ladasyken, etter savnet av sin forrige lada!

Fikk faktisk tommel opp på setene i bilen av min morfar på 87. Han skulle absolutt sitte på en tur ;) Han likte også at man kjente det dro når man gassa.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Wicky: Du må ikke finne på å bruke plumbo. Bruk heller Mudin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei idag har jeg utført skikkelig mannearbeid...

vasken på badet var tett så jeg har plumbofisert det! Og nå er det flyt der igjen!

Føler meg kul...

Vi brukte plumbo på jobb, helt til rørleggern kom på sjekk en dag å holdt på å få hjertefinfarkt, flaska ble satt til side, og tatt fram igjenn i helga, da en lur jævel fant ut at plumbo i kaffefiltret må være jævla effektivt for å rense trakteren

Sent from a galaxy far far away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er endel mer alvorlig, men et stort villsvin kan faktisk nå en skulderhøyde på 120 cm og da er det som å treffe en stor kampesten. Faren til en god venn traff på slutten av 80-tallet et slikt villsvin på Autobahnen syd for Berlin da han kjørte i 180-200 Km/t i en Ford Scorpio. Han ble kastet ut av bilen og våknet til seg selv over 200 meter inne i en skog langs Autobahnen. Han overlevde ulykken uten alvorlige skader, men bilen var totalvrak.

Er du seriøs når du sier at han fløy ut av bilen, 200meter og overlevde? Nå har du nok blitt lurt gutten min.

Jeg er neppe gutten din og historien er utvilsomt sann. Jeg kjenner ikke detaljene, men bilen kjørte av veien ved kollisjonen med villsvinet og på et eller annet tidspunkt etter dette ble min venns far kastet ut av bilen. Det hører med til historien at han var svært heldig og må ha hatt englevakt.

Englevakt hadde han imidlertid ikke litt over 10 år senere da han ble påkjørt i Holmenkollveien i Oslo. Det var holkeføre og to-tre biler hadde krasjet på vei nedover litt ovenfor Besserud. Han stopper bilen for å hjelpe en som har krasjet med bilen full av unger. Når han hjelper til blir han påkjørt av en annen bil som ikke klarer å stoppe. En trist historie... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mulig å overleve noe slikt.. En god venn og kollega av meg kjørte sykkel her i Bergen, (Kawa Ninja 1000cc til info) og hadde akkurat tømt 4de giret og begynt på 5 giret bortover et strekk. Så kom det en svak sving som det så ut som gikk andre veien enn det den gjorde og han endte opp med å fly utfor (anslått fart oppimot 250km/t) med så lite som 1m bremsespor. Traff et gjerne med fronten og fløy godt over 130meter bortover. Knekte to ribbein og fikk brist i et bein i nakken. 2 måneder senere var han så og si helt ok igjen. Sykkelen overlevde også, med kun knust kåpe, bøyd eksos og knekt clutch-hendel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mulig å overleve noe slikt.. En god venn og kollega av meg kjørte sykkel her i Bergen, (Kawa Ninja 1000cc til info) og hadde akkurat tømt 4de giret og begynt på 5 giret bortover et strekk. Så kom det en svak sving som det så ut som gikk andre veien enn det den gjorde og han endte opp med å fly utfor (anslått fart oppimot 250km/t) med så lite som 1m bremsespor. Traff et gjerne med fronten og fløy godt over 130meter bortover. Knekte to ribbein og fikk brist i et bein i nakken. 2 måneder senere var han så og si helt ok igjen. Sykkelen overlevde også, med kun knust kåpe, bøyd eksos og knekt clutch-hendel!

Landa han på ei jorde da eller noe? hadde jeg overlevd noe slik hadde jeg sprunget å tippa lotto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er endel mer alvorlig, men et stort villsvin kan faktisk nå en skulderhøyde på 120 cm og da er det som å treffe en stor kampesten. Faren til en god venn traff på slutten av 80-tallet et slikt villsvin på Autobahnen syd for Berlin da han kjørte i 180-200 Km/t i en Ford Scorpio. Han ble kastet ut av bilen og våknet til seg selv over 200 meter inne i en skog langs Autobahnen. Han overlevde ulykken uten alvorlige skader, men bilen var totalvrak.

Er du seriøs når du sier at han fløy ut av bilen, 200meter og overlevde? Nå har du nok blitt lurt gutten min.

Jeg er neppe gutten din og historien er utvilsomt sann. Jeg kjenner ikke detaljene, men bilen kjørte av veien ved kollisjonen med villsvinet og på et eller annet tidspunkt etter dette ble min venns far kastet ut av bilen. Det hører med til historien at han var svært heldig og må ha hatt englevakt.

Englevakt hadde han imidlertid ikke litt over 10 år senere da han ble påkjørt i Holmenkollveien i Oslo. Det var holkeføre og to-tre biler hadde krasjet på vei nedover litt ovenfor Besserud. Han stopper bilen for å hjelpe en som har krasjet med bilen full av unger. Når han hjelper til blir han påkjørt av en annen bil som ikke klarer å stoppe. En trist historie... :(

Ja, burde kanskje lest bedre, er jo ikke siker at han flyr 200m alene, er kanskje uklart hvor bilen er i denne sammenhen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med plumbo? moccaman problemer? :P

Har nå putta i plumbo og vasken er helt i orden.. :P

Pulveret, om man bruker det, kan størkne og sette seg i røret så ting blir bare værre. Av erfaring er ikke plumbo like effektiv heller.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...