Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

929rr, 1000rr, gsxr1000, R1, zx12r etc :)

BMW`ene der er dritrå, men så himla dyre, så den er utelukket pr i dag.. Har ikke helt bestemt meg for prisklasse enda, da jeg holder på å koster på hus borti halvannen mill, samt snuser på nyere bil.. Så vi får se når R6`n ryker hva som frister mest ;) Skal i alle fall fortsette og eie sykkel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer eller mindre bestemt meg for neste sykkelen min. Skal kjøpe en 2008 / 2009 Yamaha R6. Skal prøve å få tak i en slik til rundt 80 000,- Føler jeg må kjøre 600cc et par år til, selv om jeg har veldig lyst på 1000cc. Når jeg først går over til 1000cc kan jeg ikke gå tilbake til 600cc fordi man blir sikkert skuffet over effekten. Nyere R6 syns jeg ser helt fantastisk fet ut også, så valget er rimelig lett.

Ville heller valgt CBR 1000rr enn 929rr hvis jeg var deg.

Har en plan om at jeg skal handle BMW 1000rr når den havner på rundt 150 000 brukt. Det er overkommelig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, rå de nyere R6`ene :)

1000rr ligger jo en del høyere i pris, så er vel det som evt begrenser at den blir kjøpt konsta 929rr.

Synes det er råflott å bruke nærmere 200.000kr på MC ja, i alle fall når man ikke er søkkrik eller arving til en stor formue :lol: Skal jo leve også, samt ha hus og et par biler, pluss pluss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne saken så skal hun ifølge Dubai ha blitt arrestert for sex utenfor ekteskap. I islam som i kristendommen og flere religioner så skal ikke sex skje før efter ekteskap. ferdig snakka

Hva DU synes om det er ikke relevant.

Så kan man diskutere dubai sin dobbelmoral som land der har du penger så kan du slippe unna, korrupsjon ++ men dere må forstå Hun ble IKKE arrestert FORDI hun ble voldtatt.. halo??? Når hun trakk anmeldelsen og sa jeg ble ikke voldtatt, eg hadde frivillig sex, først DA brøt hun loven, og kunne bli arrestert.

Som Tzunami linket til senere:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... fPwqG09WJs

Her er kilder om det jeg skrev fra kjære aftenposten.

I tillegg så ble hun anmeldt for falsk forklaring og drikking.

Men ingen vil lese denne nyheten nei.... :roll:

Satt og skrev svar på denne i går, da plutselig minstejenten på 2 år klarte og kutte en del av langfingeren sin omtrent av :shock:

Hang bare såvidt igjen, så jeg har tilbrunget natten på Haukeland.

Men her er hva jeg mener:

Det er helt klart myye bedre og langt fra det media har omstilt saken som når det viser seg at hun ikke ble dømt for å bli voldtatt.

MEN likevel er det noe galt når en må si at det var frivillig sex fordi man vil unngå rettsystemet i landet og da likevel blir dømt til fengsel utenfor ekteskap.

Hva jeg synes om at man blir straffet for å ha sex utenfor ekteskap er nok ikke relevant som du sier, men likevel synes jeg det er idiotisk og gammeldags.

Hvorfor skulle man egentlig bli straffet? bortsett fra at det står i en lov som en eller annen gud har sagt så tror jeg du også vet at det vil faktisk ikke skje noe som helst og det går ikke ut over noen om en kjerring har hatt sex før hun giftet seg.

Derfor synes jeg det er feil og straffe noen for det...

Greit at det er religion og tro, og de som vil kan vel følge religionen og reglene for å unngå sex. Men å bli FENGSLET eller straffet for ikke å følge en regel som ikke går ut over noen eller noe som helst er ikke bra.

Det blir litt feil og blande religion inn i rettsystemet.

For det blir mye straffbare handlinger som ikke burde vært straffbare i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da plutselig minstejenten på 2 år klarte og kutte en del av langfingeren sin omtrent av :shock:

Hang bare såvidt igjen, så jeg har tilbrunget natten på Haukeland.

Det hørtes ikke mye gøy ut. :(

Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne saken så skal hun ifølge Dubai ha blitt arrestert for sex utenfor ekteskap. I islam som i kristendommen og flere religioner så skal ikke sex skje før efter ekteskap. ferdig snakka

Hva DU synes om det er ikke relevant.

Så kan man diskutere dubai sin dobbelmoral som land der har du penger så kan du slippe unna, korrupsjon ++ men dere må forstå Hun ble IKKE arrestert FORDI hun ble voldtatt.. halo??? Når hun trakk anmeldelsen og sa jeg ble ikke voldtatt, eg hadde frivillig sex, først DA brøt hun loven, og kunne bli arrestert.

Som Tzunami linket til senere:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... fPwqG09WJs

Her er kilder om det jeg skrev fra kjære aftenposten.

I tillegg så ble hun anmeldt for falsk forklaring og drikking.

Men ingen vil lese denne nyheten nei.... :roll:

Satt og skrev svar på denne i går, da plutselig minstejenten på 2 år klarte og kutte en del av langfingeren sin omtrent av :shock:

Hang bare såvidt igjen, så jeg har tilbrunget natten på Haukeland.

Men her er hva jeg mener:

Det er helt klart myye bedre og langt fra det media har omstilt saken som når det viser seg at hun ikke ble dømt for å bli voldtatt.

MEN likevel er det noe galt når en må si at det var frivillig sex fordi man vil unngå rettsystemet i landet og da likevel blir dømt til fengsel utenfor ekteskap.

Hva jeg synes om at man blir straffet for å ha sex utenfor ekteskap er nok ikke relevant som du sier, men likevel synes jeg det er idiotisk og gammeldags.

Hvorfor skulle man egentlig bli straffet? bortsett fra at det står i en lov som en eller annen gud har sagt så tror jeg du også vet at det vil faktisk ikke skje noe som helst og det går ikke ut over noen om en kjerring har hatt sex før hun giftet seg.

Derfor synes jeg det er feil og straffe noen for det...

Greit at det er religion og tro, og de som vil kan vel følge religionen og reglene for å unngå sex. Men å bli FENGSLET eller straffet for ikke å følge en regel som ikke går ut over noen eller noe som helst er ikke bra.

Det blir litt feil og blande religion inn i rettsystemet.

For det blir mye straffbare handlinger som ikke burde vært straffbare i det hele tatt.

Må si meg enig i det du skriver. Den regelen gjelder for oss muslimer, og burde ikke omfatte ikke-muslimer. Men Dubai har som et muslimskt rike/land valgt å implementere det i sin lov. Så den ser jeg, men per dags dato så er den loven der, og man burde følge reglene i det landet man er på besøk hos..

Men alle land har sine teite lover, sånn er det...

Håper det går bra med lille :shock: Hørtes ikke bra ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det heldigvis gikk bra :)

I går sa de at de ikke visste før etter operasjonen om det ville bli varige skader, evnt amputasjon av noe av fingeren.

Men når hun våknet igjen sa han at de hadde fått sydd på igjen tuppen/det som var kuttet og det ser bra ut foreløpig hvertfall :)

Skal inn igjen på Fredag for å bytte Bandasje og ny sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I han ser jeg en trist, ensom og plaget mann som desperat klamrer seg etter noe for å gi livet en mening. Derfor vil jeg fortsette å være der for han enten han vil eller ikke.

Min oppfattelse av religiøse fanatikere!

Når ingen andre ting gjør mening begynner man å leve etter regler satt av andre, for å beholde håpet. Man lager sine egne regler, sine egne vilkår. Så kan man jo vurdere hvor mentalt stabilt slike mennesker er etter å ha fått religion/illusjon tredd ned over hodet og tullet rundt ti runder i det. Og ikke minst når religøse foreldre får barn som de dernest igjen hjernevasker fra første stund uten at det er nødvendig.

Det faktum at religiøse skrifter konstant blir revidert og liberalisert er det beste beviset på at religion bare er ulegitimt tøv og dobbelmoralsk, akkurat som en politisk maktkåt organisasjon som vrir og vender seg dit man kan få mest velgere.

Det jeg prøver å si er at det viktigste er å være ok som menneske. Så lenge man kan legge inn årene vel vitende om at man har beriket andre menneskers liv på en eller annen måte og at man ikke har forvoldt andre skade/ulykke bør man kunne anse sitt liv som fullendt.

Handlinger snakker høyere enn ord, ingen tvil.

At det finns et etterliv har jeg null tro på. Det er ingen logikk som tilsier det. Skulle verden produsere skapninger som deretter skal skippes til en stor "endestasjon". Neppe.. Her er jeg med på Darwin's teorier.. Religiøse samfunn hater darwinister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. :)

Hvordan skjedde det?

Jeg har 2 jenter på 5 og 2 år.

Sa til hun eldste i går at hun måtte rydde rommet sitt og selvfølgelig som vanlig ble hun sint og sur og klagingen begynte.

Så hører jeg fra den minste: "Jeg kan hjelpe deg Dadda".... Hvor 4 åringen da skriker "Nei" og slår igjen døren mot lillesøsteren som akkurat har satt fingeren sin på dørkarmen.

Døren lukket seg og fingeren var omtrent delt i 2...

Storesøsteren har vært så lei seg og jeg har så vondt for begge!

Men for et mot på hun minste.

Hun har ikke grått siden vi satt oss i bilen i går. Og hun sitter og viser doktoren gamle skrubbsår på kneet og sier så fint "Her også au"

Jeg fatter ikke hvordan hun klarer det :)

Her er hun nettopp våknet fra Narkosen!

5jgbq9orycgtldz17s9x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...