Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vil påstå det er Range Rover som er kongen i det segmentet. Så akkurat Top Gears test av nye Range Rover Sport, og den kunne jeg veldig gjerne hatt. :D

Men tåler en nyere Range Rover like mye som en yankee, det tror jeg ikke :? Er svært få som slår RR når det kommer til terreng egenskaper, men tror ikke de er like grovbyggde og robuste. De klarte jo å kjøre i stykker ett sidepanel i testen på Top Gear og det er ett bra eksempel på hva jeg mener.

Også er det jo hvem som tar en ny RR til 1,5 mill ut i skauen, ja nå koster jo en ny Suburban det samme da så like galt er det jo uansett :wink:

Det er jo kostnad RR tenker på. Et sideskjørt koster jo mindre å reparere enn om du må ta hele delen for eksempel. Og kjøre inn i en hard trestubbe gjør jo mye skade uansett. Så synes ikke det var så veldig bra eksempel.

Skrevet
Når det gjelder stereoanlegg er jeg enig i at man bør kjøpe alt slikt brukt. Har selv gjort det og spart flere titals tusen kroner på akkurat det :) 3-5 år gamle komponenter som har stått i rack og blitt kost med av forrige eiere :) Han jeg handlet høytalere av sist ville ikke ha sendt meg avgårde med dem uten at jeg hadde pakket dem godt inn med pledd og puter for transport. Så sto han med armene bak hodet og angret som bare det da jeg dro :lol:

Nå har stereo blitt igrunn et musst her, pusset jusst opp soverommet, og rommet ble møblert etter stereoanlegget :P(her snakker vi ikke om noe stort rom, men allikevel. Mine Klipsch RF-7 skulle inn banna bein :))

Orker ikke å bruke så mye tid på det. Vil bare ha ok lyd fort... :P

Skrevet

Det er jo kostnad RR tenker på. Et sideskjørt koster jo mindre å reparere enn om du må ta hele delen for eksempel. Og kjøre inn i en hard trestubbe gjør jo mye skade uansett. Så synes ikke det var så veldig bra eksempel.

Og hvor mye tror du ett slikt lakkert plast deksel koster nytt over disken hos en Land Rover forhandler? Sikkert like mye som en pen E34 #-o

Skrevet
Når det gjelder stereoanlegg er jeg enig i at man bør kjøpe alt slikt brukt. Har selv gjort det og spart flere titals tusen kroner på akkurat det :) 3-5 år gamle komponenter som har stått i rack og blitt kost med av forrige eiere :) Han jeg handlet høytalere av sist ville ikke ha sendt meg avgårde med dem uten at jeg hadde pakket dem godt inn med pledd og puter for transport. Så sto han med armene bak hodet og angret som bare det da jeg dro :lol:

Nå har stereo blitt igrunn et musst her, pusset jusst opp soverommet, og rommet ble møblert etter stereoanlegget :P(her snakker vi ikke om noe stort rom, men allikevel. Mine Klipsch RF-7 skulle inn banna bein :))

Kjøp en planke :) Eller stikk en tur til hifi klubben her og hør på diverse typer. De er veldig hjelpsomme og hyggelige!

Skrevet

Med tanke på støytap, merker man forskjell på en koax på 3 meter og 10 meter? Skal ommøblere i stua og da havner inntaket slik at jeg må ha 10 meter kabel for å komme frem til tuneren. Kjøper jeg en bra kabel med lite tap så må vel det gå bra, eller? Håper for guds skyld det fungerer :P

Skrevet

Bytt ut Miragene med gode stativhøytalere, kjøp veggfester til de. Problem solved..

Skrevet
Med tanke på støytap, merker man forskjell på en koax på 3 meter og 10 meter? Skal ommøblere i stua og da havner inntaket slik at jeg må ha 10 meter kabel for å komme frem til tuneren. Kjøper jeg en bra kabel med lite tap så må vel det gå bra, eller? Håper for guds skyld det fungerer :P

Koax til hva da? Svaret er vel egentlig nei uansett når jeg tenker meg om,

Skrevet

@316, sjekk ut det settet som jeg linket til og la ut bilde på. Jeg mener det er en bedre løsning enn en planke. Du har mulighet til å sette høyttalerene litt mere fra TV'n og får da bedre "surroundeffekt" enn du vil gjøre med en planke. Sånn ser det ut hjemme hos meg. Frostet glass gjør at jeg kan bruke fjærnkontrollen gjennom glassdøren. Høyttalerene har bordstativ, men du får også veggstativ.

qajkjv25ig86lg253hje.jpg

fapqzyckelhbrh6ntaom.jpg

Har ikke så mye elektronikk. Forsterkeren er innebygget i subwooferen. Tilkobling til TV via optisk kabel. PVR-tuner, PS3 og AppleTV er koblet opp til TV'n med HDMI kabel. Trådløs nettbro sørger for at PVR-tuneren er tilkoblet internett i tillegg. PS3 spiller jo formatene CD, DVD, Blueray og selvfølgelig spill, har også trådløst tastatur til PS3'n.

Mac, iPad og iPhone kobles trådløst opp mot TV'n og BOSE'n via Apple Time Capsule og AppleTV.

Skrevet

Nei, asså... Til den Canal Digital boksen som gir meg tv og Internett... Har kabeltv... Tenker at tapet ikke kan være ekstremt mye på en timeter kabel.

Skrevet

Nei, asså... Til den Canal Digital boksen som gir meg tv og Internett... Har kabeltv...

Ingenting å si nei, bare den er 75 ohm (hvis jeg husker rett) Skal være samme uansett strekk, går ut fra det er digitalt og da er det jo bilde eller ikke. Sånt bør en mann i din stilling vite :)

Skrevet
Driver ikke med slik! :P

Uanz, skal ikke ha noe å si så lenge det er rett kabel og jeg mener å huske det er 75 ohm. Står i blekka til tuneren din. Har du analoge kanaler som blir svekket kjøper du en signalforsterker etterpå, er alt digitalt går det garantert helt fint. Har gaanske langt digitalt koaxstrekk i huset her mellom pcer, stereoer osv og hatt null probl så lenge plugger osv er ordentlig loddet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...