Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Telefoner interesser meg like lite som fotball og motorsykler, altså ikke i det hele tatt :P Men etter å ha brukt Samsung og nå IPhone så må jeg si at Apple har et mye greiere brukersnitt, samme med IPad framfor det derre Tab greiene til Samsung.

Mest av alt kunne jeg tenkt meg en god gammal GSM telefon montert i midtkonsollen på E34en, men krølle ledning i sikkelig Derrick stil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, godt argument... Men der igjen, hvilke punkter KAN en Apple-bruker rakke ned på Android på? Her må vi naturligvis sammenligne telefoner i samme prisklasse, dvs. de dyreste toppmodellene til Samsung, Sony og HTC....

Jeg kjenner ikke godt nok til Android-produkter til å kunne rakke ned på de, men jeg har sett at man ikke får oppdateringer på samme måte som med Apple. Noen telefoner får oppdateringer før andre, mens andre kanskje aldri får det. Videre så er det mindre standardisering av appene slik jeg har skjønt det, noe som i noen tilfeller kan gå utover grafikk og skjermtilpasning. Jeg har også inntrykk av at Apple sine produkter er satt bedre sammen (dette betyr ikke at de tåler mer). Personlig synes jeg Android-dingser er mer tungvindt å bruke, men det er mer en vanesak. Jeg tror også at personer som aldri har hatt noen av delene, og har liten teknisk innsikt vil lettere forstå et Apple-produkt.

Det som går igjen andre veien er stort sett iTunes, og at systemet er låst. Jeg synes ikke dette er noe å rakke ned på, da jeg faktisk liker det slik det er. Så det blir liksom like teit begge veier.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Det med oppdateringer kan vell stemme, men bare på de rimeligere/eldre modellene, toppmodellene blir prioritert, og kan enkelt oppdateres både over mobilnettet eller wifi. Grafikkmessig er jeg ikke helt sikker. Har Note 2 med temmelig stor skjerm, merker lite problemer på de appene jeg har iallefall...

Batteritid, mangelen av plass til minnebrikke, iTunes, ikke standardisert ladekontakt, mangelen på muligheter, og valuta for kronene er vell mine punkt oppimot iPhone.. Men for all del, lette produkter å bruke! Har selv brukt icloud til å overføre data fra gammel telefon til ny (fordi foreldra mine ikke klarte det selv) og dette fungerte veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt winamp i stedet for iTunes når det kommer til syncing av musikk fra PC eller andre iOS-enheter. Da kan jeg legge over musikken fra andres enheter til min, og omvendt, uten at noe må slettes først. Men jeg har ikke lagt musikk på telefonen siden iPhone 4 kom, så vet ikke om det går lenger.

Det beste med iTunes, etter min mening, er at vi nå har fått webrips av svært nye filmer i god oppløsning, svært tidlig. :) bare å finne noen som ikke har hardcoded undertekster.

Har lyst på GTA jeg også, men vet ikke om

Jeg skal vente til jeg har kjøpt ps4 og spille det da. Hva gjør dere?

Har Asus G73jh selv, og er godt fornøyd med den. Den har crappy touchpad, så den er permanent deaktivert. Så er den ikke fullt så stille som annonsert.

Det første jeg gjorde var å åpne den. Byttet kjølepasta (noctua) på cpu og gpu og fjernet støv. Gjorde underverker på støy og temp under ytelse. Det gjør jeg alltid. Hehehe

Det er på tide å oppgradere litt, og får skvist inni en god del ram samt Intel core i7 980 extreme. Verre med gpu, der er det få som passer og de må loddes på.

Så skulle jeg ønske cpu var litt mer tilgjengelig.

Må demontere så godt som hele maskinen for å komme til den.

Burde vel egentlig bygget stasjonær, siden Asusen aldri blir flyttet. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan koble til AUX på denne spilleren? Vet det ikke er en AUX kontakt, men med slike adapterledninger man får kjøpt på ebay eller noe slikt? Ikke CD veksler baki.

[ Bilde ]

Billigeste løsning http://www.ebay.co.uk/itm/WIRELESS-CAR-MP3-PLAYER-AUDIO-FM-RADIO-TRANSMITTER-USB-SD-CARD-MEMORY-REMOTE-KIT-/261142587576

Helt ok kvalitet, vet man også får kjøpt kabel som man kobler på antenneinngang. Men har ikke testet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforsikringer er ikke lette å forstå seg på, sitter på nettet og sjekker litt priser rundt forbi. En bil kan hos det ene selskapet koste 49000,- i året og 15000 hos det andre :D Men mest latterlig var Nemi forsikring, der kom bilen på 35 000,- i året, men når jeg forandret min alder fra 23 til 24 år så sank prisen brått til 16000,- i året :lol: Forstå det den som :roll:

Codan ville ikke en gang forsikre den aktuelle bilen på meg #-o

Kan se ut som jeg handler meg en bil til:-O

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Du er gal Vegar :D:P Hva er det snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så redde for mangfold?

Jeg mener, var ikke langt unna 3.verdenskrig i en android/applediskusjon etpar sider tilbake. Er det frykt for at man egentlig ikke valgte det beste after all? Kan man ikke bare ha forskjellige preferanser uten at man skal forsøke presse sine egne over på andre?

Denne android/ios-diskusjonen begynner forøvrig å bli veldig gammel, jeg for min del sitter igjen med samme tanke hver gang jeg overværer dette fenomenet; mannen er i krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...