Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tydelig at man får mer for penga av å flytte litt ut mot bygda. Skal nok også gjøre det senere, da det blir aktuelt med hus! Får klare meg med mine 60 kvadrat som jeg får 1.8 så lenge :P!

Skrevet

Med på kjøpet fikk jeg herlig natur, utsikt over sjøen, fuglesang om morgenen, ingen naboer som over hodet bryr seg om hva jeg gjør, samt en måke som sitter på verandaen og tigger mat :lol:

Skrevet

Det kan utvilsomt betale seg å flytte til områder med få mennesker og dertil få arbeidsplasser. Hvis man er villig til å jobbe skift, kjøre langt eller er fra lokalmiljøet er det heldigvis stadig mulig å få mye for pengene i Norge. Oslo (og de andre store byene i Norge) er sikkert kult nok hvis man f.eks har arvet en gammel villa på vestkanten eller har en jobb der man tjener 2 millioner ++. Er man ikke så heldig må man velge på en lavere hylle når det gjelder bolig og akseptere lite for pengene. Utrolig nok er den største konkurransen når det gjelder gode boliger i Oslo i prissegmentet 5-7 millioner kroner. Svært mange har god råd i disse dager.

Skrevet

Sant i det du sier der Fredrik. Virker som om det er særdeles mye penger blant en del folk, også mange unge. F.eks i Kristiansund, så vet jeg flere på min alder (rundt 25), som har normale jobber (300-500k i året), og helst bare han i jobb (kjærring med unge som er hjemmeværende), som har hus, eller holder på å bygge hus fra 2-3millioner. Samtidig kjører de gjerne ganske ny bil, til rundt 4-600k. Disse folkene er også de som har det nyeste innen det nyeste først, som elektronisk utstyr osv, samt er mye ute å reiser. Hvordan de får endene til å møtes er for meg et mysterium egentlig. De må ha økonomisk god sans, lån over 50år, eller ha forferdelig stor gjeld, med voksende "kredittkortgjeld" hengene over seg..

Skrevet

Jeg henta bilen i dag fra rutebytte (igjen!!) og fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale noe. Jeg spør hvorfor og de sier jeg har Tryg Bil ekstra forsikring. Hmm, det visste jeg ikke, sa jeg.. Så hun sjekka på nytt og så at jeg trengte å betale 2000,- likevel :cry:

Må jo være min fars bil som har det, og så har han som satte opp regninga sett feil eller noe.. Jaja, vi får satse på at det lønner seg at jeg var ærlig eller noe :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...