gallay Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg trodde bimmers var et forum hvor bmw-elskere/entusiaster samles sammen?! Ser ut som det er for mange VAGina-tilengere her( © WIcky) på forumet. Men en ting jeg er sikker på, Vag forblir Vag uansett hvordan man snur på det, og Vag kommer aldri i nærheten av hva BMW tilbyr kundene sine! 316 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg vil karakterisere meg selv som en BMW-entusiast, eller iallefall en som setter stor pris på bilene til BMW. Det er derimot viktig å kunne ta et steg tilbake og se litt på konkurrenter uten "fanboy-brillene" på. Ingenting er verre enn en trangsynt entusiast. Å diskutere bil med en trangsynt VAG-mann er like irriterende som å diskutere bil med en trangsynt BMW-mann, Mercedes-mann osvosv. Vag har jeg derimot ikke så mye til overs for, men jeg syns de kommer med pene biler i blant. Jeg kjører BMW av en grunn, men jeg forstår de som velger andre merker også. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Men er ikke Audi Quattro mye bedre på vinteren enn en Bmw med bakjhulstrekk da? Har opplevde at en Quattro kommer seg mye bedre fram enn RWD fra bmw på vinterføre, Men kommer kanskje mye ann på dekka? Husker jeg lekte meg masse med Quattroen til en i familien i skogen, Det var utrolig gøy med diff sperre og alt hehe Wicky: Bestilte du ikke Tesla? Så i Vg at en Tesla fra statene eller noe i den duren brant opp :S Alle firehjulstrekksystemer er bedre enn RWD og FWD åkke som når det gjelder fremkommelighet. For Audi entusiastene er det quattro, motoren 4.2 V8 og en og annen hissig rekkefem som stadig blir dratt frem(tøff lyd i rekkefem dog) for å overvinne diskusjonen med BMW/Mercedes-mannen. Da med argumenter som stillestående start i bratte bakker på vintersføre mens en vinker til de som står igjen i bunn osv. Klart at det er en fordel, men det omtales slik som at det er kun quattro-systemet(Thorsen-differ?) som kan dette. Så skrytes det varmt om rivstarting i lyskryss med S-modellene, sikkert morro det Så drar jeg frem gleden av å kjøre svinger, det er jo det BMW gjør bra bla. Nei da sier Audi entusiasten at du(som BMW mann) har for liten motor til å ha det gøy selv på landeveiene, så drar jeg frem understyring og får svar:"Det sliter alle biler med". Det er i utgangspunktet quattroen som er Audis varemerke, og det er dette argumentet som blir brukt når Audi skal overvinne alt. Selv vil jeg ikke ha 4WD på noen bil i det heletatt, har ikke hatt behov for det heller.. Har vel skjedd en gang på en stølsveg med Merca at det har vært ubrøyta og bratt, og da bruker jeg 5 minutter på å legge på kjetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg vil karakterisere meg selv som en BMW-entusiast, eller iallefall en som setter stor pris på bilene til BMW. Det er derimot viktig å kunne ta et steg tilbake og se litt på konkurrenter uten "fanboy-brillene" på. Ingenting er verre enn en trangsynt entusiast. Å diskutere bil med en trangsynt VAG-mann er like irriterende som å diskutere bil med en trangsynt BMW-mann, Mercedes-mann osvosv. Vag har jeg derimot ikke så mye til overs for, men jeg syns de kommer med pene biler i blant. Jeg kjører BMW av en grunn, men jeg forstår de som velger andre merker også. Enige med deg. Det er mange fine biler som jeg godt kunne tenkt meg å eie( bortsett vag ), men at jeg betaler en viss sum for de, nei takk. Drømmen er såklart en garasje full av bmw-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Er det ingen E46 320D som ble levert med dieselvarmer? Ingen som skriver noe om det på finn.. Er omtrent et must på diesel for min del, helst med tidsur for varm bil om morningen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Vag forblir Vag uansett hvordan man snur på det, og Vag kommer aldri i nærheten av hva BMW tilbyr kundene sine! Ikke min erfaring når det gjelder kundebehandling og service fra BMW forhandleren kontra Skoda sin kundebehandling. Men ja, BMW bilene er i en helt annen klasse. Vil dog ikke si at BMW er i noen høyere klasse enn Audi.. Da blir det heller snakk om hva man liker og vil ha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Men er ikke Audi Quattro mye bedre på vinteren enn en Bmw med bakjhulstrekk da? Har opplevde at en Quattro kommer seg mye bedre fram enn RWD fra bmw på vinterføre, Men kommer kanskje mye ann på dekka? Husker jeg lekte meg masse med Quattroen til en i familien i skogen, Det var utrolig gøy med diff sperre og alt hehe Wicky: Bestilte du ikke Tesla? Så i Vg at en Tesla fra statene eller noe i den duren brant opp :S Ifølge visse medlemmer så kommer alle bimmere seg opp selv der Quattroene må gi seg... Og jo hadde bestilt..betalt depositum..Men driver og titter etter ny jobb...blir deprimert av å sitte her jeg jobber og ikke ha nok utfordringer... Dagens største topic er lissom hvem som skal sette på ny kaffe... Så jeg avventer ny bil til jeg har funnet meg en ny stabil jobb jeg liker...Hvem vet..kanskje jeg ender opp hos BOS som selger.... Dumt å dukke opp med tesla da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg trodde bimmers var et forum hvor bmw-elskere/entusiaster samles sammen?! Ser ut som det er for mange VAGina-tilengere her( © WIcky) på forumet. Men en ting jeg er sikker på, Vag forblir Vag uansett hvordan man snur på det, og Vag kommer aldri i nærheten av hva BMW tilbyr kundene sine! Jeg har en billig Audi...hva har det med vag-tilhenger å gjøre? Er viktig å se positive ting hos flere merker enn å ha på fanboy brillene sine... blir bare for dumt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg har en billig Audi...hva har det med vag-tilhenger å gjøre? Er viktig å se positive ting hos flere merker enn å ha på fanboy brillene sine... blir bare for dumt... Vag e vag, og er bullshi*, lev med dette, jeg foretrekker å ha på fanboy brillene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 huff... du trenger virkelig mental oppfriskning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Vel, har du gjort det tidligere? Gode erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Den som virker mest trangsynt her er deg, gallay. Dette forumet består av BMW-interesserte, betyr det at samtlige må spy av alle andre bilmerker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Drit i rare folk 316... Er helt greit å like andre merker enn BMW også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Jeg er selv BMW entusiat. Og mye av det jeg leser her blir litt for dumt... Dette er et BMW forum, for de som liker BMW, går man inn på VAG forum så er det for de som liker Vag. Ikke noe vits og slenge med leppe om hvem bil som er best. Det er fra person til person om hva man liker. Har kamerater og foreldre til disse som er helt VAG fantikere. Mor , far , sønn , datter, alle har vag. Dette kommer nok av at fra begynnelsen så har de hatt VAG og er fornøyd med det. Familien min, fra jeg begynte og øvelseskjøre så hadde mamma BMW og pappa Audi, de er altså skilt. Og foretrekke så begynte jeg tidlig og like BMW, alt fra gamle veteraner til nye BMWer. Det har også vært mercedes i mamma's eie, den ble fort solgt og bmw kom tilbake i gården. Folk har forskjellig smak, folk har forskjellig erfaringer med kundeservice, kundebehandling osv hos bilforhandlere. Tror ikke det har så mye med om det er Audi eller Bmw og gjøre om kundebehandlingen, men de som jobber der, som alle andre steder. Folk er forskjellige og oppfører seg forskjellig. Ikke sleng fram og tilbake til hverandre, oppfør dere ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Hey!! Jeg tar gjerne en Vaghini Murcielago LP670-4 SV, jeg... Om man ikke klarer å anerkjenne og beundre noen VAG konsernets biler så vet jeg ikke helt hva jeg skal mene... Bugatti Veyron Bentley Mulsanne Bentley Continental GT Vaghini Murcielago/Aventador Audi R8 Alle overnevnte biler ble helhetlig utviklet under VAG. Audi som merke er en ting, men VAG er MIIIIIIIILEVIS foran BMW hva R&D gjelder! Fra en VW Up til en Bentley Mulsanne til en Veyron SS til VW Touareg V10 TDi til en Murcielago SV... Det er ikke en eneste ting på fire hjul de ikke klarer å beherske kunsten av. Og tro meg når jeg sier at Audi er rett oppi ræva til BMW når det gjelder motorsport også. Det er ikke alltid at en luksuscoupe (M3) klarer å riste fra seg en superbil (R8) på bane, det har jeg sett med egne øyne... Og Audi er kongen av den racingen som jeg mener er den tøffeste: endurance racing - det kan hvertfall ikke nektes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg