RS-Heggem Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Konfronter ham med det, å se hvordan han reagerer på det. Blir han hissig, er det fullt lovlig å kna vedkommende litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Siden det er barn innblandet ville jeg ha kontaktet kommunens voldssenter (alternativt politiet som henviser deg til riktig sted i kommunen). De skriver en bekymringsmelding og relevante kontaktpersoner blir etablert slik at familien kan få nødvendig hjelp. Som regel vil ikke den som utøver volden erkjenne problemet og dette er det første som må på plass for å få slutt på volden. Deretter får familien hjelp til å komme videre sammen hvis de har et ønske om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Siden det er barn innblandet ville jeg ha kontaktet kommunens voldssenter (alternativt politiet som henviser deg til riktig sted i kommunen). De skriver en bekymringsmelding og relevante kontaktpersoner blir etablert slik at familien kan få nødvendig hjelp. Som regel vil ikke den som utøver volden erkjenne problemet og dette er det første som må på plass for å få slutt på volden. Deretter får familien hjelp til å komme videre sammen hvis de har et ønske om dette. Ja, det er sånn det egentlig skal gjøres. Byråkratisk, tungvint og tidkrevende. Det er ikke alle som har tid til det. Skader ikke å gjøre vedkommende oppmerksom på at flere vet hva som foregår innenfor husets fire vegger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Er 530d spesielt? ja...om man kjører vag.... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ja, det er sånn det egentlig skal gjøres. Byråkratisk, tungvint og tidkrevende. Det er ikke alle som har tid til det. Skader ikke å gjøre vedkommende oppmerksom på at flere vet hva som foregår innenfor husets fire vegger.. Du har et poeng, men dessverre så hjelper det ofte lite at vedkommende vet at andre vet. Problemet stikker som regel dypere enn som så enten årsakssammenhengen er psykisk og/eller fysisk. Det viktigste er å få stoppet volden umiddelbart og så får man ta fatt på de andre problemene etterhvert. Hvis problemet f.eks er rusavhengighet er voldsutøveren ikke mottagelig for velmenende ord før misbruket er under kontroll. Tilsvarende også hvis problemet er psykisk. En traumatisk barndom er dessverre alt for ofte "arvelig" i form av at den sosiale arven gjentar seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ja, det er sånn det egentlig skal gjøres. Byråkratisk, tungvint og tidkrevende. Det er ikke alle som har tid til det. Skader ikke å gjøre vedkommende oppmerksom på at flere vet hva som foregår innenfor husets fire vegger.. Helt enig! Skal man gå rundt å vente på kommunen så rekker han kanskje å slå moren til disse barna halv ihjel eller gjøre henne invalid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Største tv-serieskuffelsen jeg fikk var da jeg for litt siden så ''Power Rangers'' hvor elendig det faktisk er. Med da jeg var et barn på 90 tallet så var Power rangers the shit! hahaha PowerRangers var tøft....og det er faktisk tøft enda...jeg skulle hatt kreftene dems.... hahahaahah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Kona banker meg 7ertzen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 PowerRangers var tøft....og det er faktisk tøft enda...jeg skulle hatt kreftene dems.... hahahaahah Tenk om 20 år. Sitter og ser på noe som er laga i 2013. "Fy så dårlig de laga ting i 2013" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 De ler vel av the walking dead... "haha trodde de på døde levende mennesker?!"... sånn vil det vel alltid være.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Lurer på hvordan bilene er når f. Eks F01 og F10 er veteraner Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Enkelte ganger lurer jeg på hva som driver deg, til stadighet så er du kun ute etter å komme med spydige svar. En ting er å være humoristisk men du er ikke det heller, bare spydig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Kem, eg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Nei, ikke du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Lurer på hvordan bilene er når f. Eks F01 og F10 er veteraner Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lurer på hvor mye av elektronikken som fungerer på dem...hvor mange feilmld bilene har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg