Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det er barn innblandet ville jeg ha kontaktet kommunens voldssenter (alternativt politiet som henviser deg til riktig sted i kommunen). De skriver en bekymringsmelding og relevante kontaktpersoner blir etablert slik at familien kan få nødvendig hjelp. Som regel vil ikke den som utøver volden erkjenne problemet og dette er det første som må på plass for å få slutt på volden. Deretter får familien hjelp til å komme videre sammen hvis de har et ønske om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er barn innblandet ville jeg ha kontaktet kommunens voldssenter (alternativt politiet som henviser deg til riktig sted i kommunen). De skriver en bekymringsmelding og relevante kontaktpersoner blir etablert slik at familien kan få nødvendig hjelp. Som regel vil ikke den som utøver volden erkjenne problemet og dette er det første som må på plass for å få slutt på volden. Deretter får familien hjelp til å komme videre sammen hvis de har et ønske om dette.

Ja, det er sånn det egentlig skal gjøres. Byråkratisk, tungvint og tidkrevende. Det er ikke alle som har tid til det. Skader ikke å gjøre vedkommende oppmerksom på at flere vet hva som foregår innenfor husets fire vegger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn det egentlig skal gjøres. Byråkratisk, tungvint og tidkrevende. Det er ikke alle som har tid til det. Skader ikke å gjøre vedkommende oppmerksom på at flere vet hva som foregår innenfor husets fire vegger..

Du har et poeng, men dessverre så hjelper det ofte lite at vedkommende vet at andre vet. Problemet stikker som regel dypere enn som så enten årsakssammenhengen er psykisk og/eller fysisk. Det viktigste er å få stoppet volden umiddelbart og så får man ta fatt på de andre problemene etterhvert. Hvis problemet f.eks er rusavhengighet er voldsutøveren ikke mottagelig for velmenende ord før misbruket er under kontroll. Tilsvarende også hvis problemet er psykisk. En traumatisk barndom er dessverre alt for ofte "arvelig" i form av at den sosiale arven gjentar seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Skal man gå rundt å vente på kommunen så rekker han kanskje å slå moren til disse barna halv ihjel eller gjøre henne invalid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største tv-serieskuffelsen jeg fikk var da jeg for litt siden så ''Power Rangers'' hvor elendig det faktisk er.

Med da jeg var et barn på 90 tallet så var Power rangers the shit! :D hahaha

PowerRangers var tøft....og det er faktisk tøft enda...jeg skulle hatt kreftene dems.... hahahaahah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...